Update på feliway spørgsmålet.
Fra : Kate

Dato : 07-06-08 09:01

Jeg ved reelt ikke om det er Feliway'en eller tiden der har arbejdet
for os, men siden onsdag eftermiddag har der været fred. Doughnut
tuller med ud om dagen og vi har nu genoprettet hjemmet, så
kattebakkerne står i badeværelset og ikke fordelt til en lynopdeling af
huset.Alle sover hvor de vil, dvs jeg er vågnet om morgenen med 3 katte
i sengen.
Mowgli havde lige en lømmel-tur i går aftes hvor han ville drille
Doughnut, men jeg nåede at få ham stoppet og smidt i haven hvor han
kunne afreagere. Hun havde godt set hans humør og fortrak skyndsomst
til køkkenet inden han sprang på hende.
Det er den slags episoder der kan udvikle sig når hun ikke kan komme
væk fra ham, så han "glemmer" hende igen.

Hun vil nu stadig søge nyt hjem for jeg ved det vil ske igen, dennegang
var det bare ekstremt voldsomt, det har aldrig før været flere dage før
hun er faldet ned, højst nogle timer.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Denise

Dato : 07-06-08 19:40

Kate wrote:
> Jeg ved reelt ikke om det er Feliway'en eller tiden der har arbejdet
> for os, men siden onsdag eftermiddag har der været fred.

Hej Kate
Tror det er tiden der har arbejdet for jer.
Her har Dino og Blonde også været oppe og toppes. Hver gang de er i haven og
møder hinanden så begynder Blonde at hyle og hvis jeg ikke skynder mig, så
ryger de i flæsket på hinanden.
2 gange nåede jeg det ikke.

Hvis jeg lægger Blonde op på en stol og Dino ved siden af, så er der ikke
noget galt. Inde i huset er der ikke noget galt. I løbegården er der heller
ikke noget galt.
Tværtimod går de selv hen til hinanden og ligger op af hinanden enten på
hylden i løbegården, eller på måtterne her i stuen.
Lukker jeg dem i haven sker det samme igen.

Altså manner, de er GODT nok skøre, gud fader bevares altså.
Så har jeg ikke tid til at holde øje, så må jeg tage en af dem ind i
løbegården.
Så jeg går også og venter på de kan møde hinanden under en busk uden
slagsmål. Alle de sorte sker der ikke noget med hverken indbyrdes eller
overfor de andre. De kigger bare undrende på Blonde og Dino og tænker
sikkert det samme som mig haha

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 07-06-08 23:47

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Hej Kate
> Tror det er tiden der har arbejdet for jer.

Helt ærligt, Denise, det tror jeg faktisk også selv. Siden i lørdags da
det hele opstod har jeg mandsopdækket dem når jeg var hjemme og indtil
onsdag har de været adskilt om natten og når jeg var væk. Lige igår
havde Mowgli et lille optræk til ballade, men da havde jeg Doughnut
inde og så røg han ud og havedøren lukket. Så stod han et minut eller
to og loede ind ad vinduet, men opgav da jeg ignorede ham.

> [...]
> i haven og møder hinanden så begynder Blonde at hyle og hvis jeg
> ikke skynder mig, så ryger de i flæsket på hinanden.

Okay, jeg troede det gik godt i haven med dem. Jeg ved jo godt i også
har haft jeres ballade ml Dino og Blonde gennem tiden, så du kender vel
sagtens følelsen af afmagt når stridighederne er værst.

> Hvis jeg lægger Blonde op på en stol og Dino ved siden af, så er
> der ikke noget galt. Inde i huset er der ikke noget galt. I
> løbegården er der heller ikke noget galt.

Ja, okay, hvis mine først begynder med hyl, så er der kun et middel og
det er adskillelse, med dør imellem indtil damen er faldet til ro.

> Tværtimod går de selv hen til hinanden og ligger op af hinanden
> enten på hylden i løbegården, eller på måtterne her i stuen.
> Lukker jeg dem i haven sker det samme igen.

Sjovt nok, så render Doughnut jo også hen til Mowgli, godt nok ligger
hun ikke hos ham, men det kunne hun nu aldrig finde på under nogen
omstændigheder. det gør hun kun hos Lante, men hun snuser så til
Mowgli, både for og bag.

> Altså manner, de er GODT nok skøre, gud fader bevares altså.
> Så har jeg ikke tid til at holde øje, så må jeg tage en af dem ind
> i løbegården.

Ja, mit valg er også at hive Doughnut med ind hvis ikke jeg er indenfor
umiddelbar rækkevidde. Det acceptere hun nu også, hun vil hellere end
gerne ligge i sengen eller her ved siden af mig hvis drengene er ude.

> [...]
> indbyrdes eller overfor de andre. De kigger bare undrende på
> Blonde og Dino og tænker sikkert det samme som mig haha

Når jeg er med ude og det er lyst, er jeg slet ikke bange for slagsmål,
her sker det om aftenen og hvis jeg ikke er tilstede.

Hos mig undrer Lante sig ikke, han bliver helt klart utryg ved
situationen og ved slet ikke hvor han skal gøre af sig selv. De fp
gange jeg har nået at registrere hans reaktion har det været halen
næsten henad maven, så små ben som muligt og så ellers bare væk fra
balladen om muligt.

Fra : Denise

Dato : 08-06-08 18:31

Kate wrote:

> Okay, jeg troede det gik godt i haven med dem. Jeg ved jo godt i også
> har haft jeres ballade ml Dino og Blonde gennem tiden, så du kender
> vel sagtens følelsen af afmagt når stridighederne er værst.

Ja balladen startede jo først da de var blevet 7-8 år og skyldes en ræv i
haven, og andre gange hvor der havde været katte i haven.
Så kom de op og slås indbyrdes indendørs da de jo ikke kom ud dengang.
Det går bedre i haven, i dag er de da gået forbi hinanden et par gange. Men
de er altså skøre. Men gudskelov er de fine venner herinde så der er ingen
grund til at skille dem ad, gudskelov.
Og slås de i haven og jeg smider dem ind i stuen så står de begge 2 og
kigger efter de grimme misser de har sloges med i haven, selvom han står ved
siden af hahahaha
Jeg lærer ALDRIG at forstå dem.
Held og lykke med dine skøre kræ

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 08-06-08 20:18

> Jeg lærer ALDRIG at forstå dem.

Hahahaha, så er vi to.

> Held og lykke med dine skøre kræ

Tak i lige måde. Det går nu ret godt i disse dage, men Mowgli har et
par gange spillet op, men Doughnut har været hurtigt udenfor synsvidde
og den ene gang smed jeg ham simpelthen ud, så stod han der

Jeg tror også kattene er totalt sløve pga varmen, så i dag har jeg et
par gange måtte rundt og finde dem under en busk eller bag noget
ukrudt, alt for at finde et skyggefuldt sted med en anelse brise.
Doughnut har faktisk vøret den mest fornuftige idet hun midt på dagen
valgte soveværelset, som da var det køligste sted man kunne opholde
sig. Senere lå hun dog i solen på min hyndeboks, da var hun godt nok en
hed steg