Jeg er kommet i klemme
Fra : Dorit Koell

Dato : 06-06-08 09:49

Hej, til alle jer derude !!

Jeg har fået en slem hovedpine. Jeg bor i et rækkehusområde hvor man
ikke må holde kat. Så skete det at jeg for 2 år siden blivet opsøgt af
en lille, bitte hankat som lige akurat kunne udfylde min håndflade. Den
var meget sky og holdt i lang tid til foran mit haveskur, men den var
glad for min mad. Tja, vi belv venner, men `Mi Nino` ( min dreng -
spansk) har aldrig aflagt sin sky måde at være på. Det var og er
vanskelig at passe dens pels, og ind imellem skete det, at jeg fik et
par rifter, fordi jeg evt. blev for ivrig. Mi Nino ligner meget en norsk
skovkat og er ren ud sagt en skønhed. Han er vaccineret, neutraliseret
og øremærket . Og han snakker. Hver gang jeg kommer fra arbejde hilser
han på mig ved at smide sig foran mine fødder, ruller rundt med alle ben
i vejret for at blive kælet. Han er meget sin egen og ikke en kat man
tager på armen eller hopper op for at sove i ens skød. Han er glad for
at leje med en snor, en fjer og en lille bold, men kun når jeg lejer
med. Han er enorm glad for at være ude og er ude om natten. Alt i alt er
han virkelig charmerende. Nu er de mennesker der ellers bor her blivet
opmærksom på at der er en kat som holder til i min baghave og formand
for andelsforeningen har opsøgt mig og fortælt mig at jeg skal skaff mig
af med katten. Og jeg er klar over at det betyder opsigelse af mit
lejemål hvis jeg ikke gør det og det har jeg ikke råd til.HÆÆÆÆLP !!!!
Jeg har prøvet alt at finde et nyt hjem til ham. Men ....Han er jo ikke
nem, og han kræver en person som er tålmådig og har tid og have .... Det
skal være i Københavnerområdet/ Nordsjælland. Skrev !!! Det haster.!!!!!

Med venlig hilsen
Dorit Koell
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 06-06-08 10:47

> [...]
> af med katten. Og jeg er klar over at det betyder opsigelse af mit
> lejemål hvis jeg ikke gør det og det har jeg ikke råd til.HÆÆÆÆLP !!!!

Kære Dorit.
Var det en ide at forklare dem, at det ikke er en kat, du har anskaffet
dig, men blot en tilløbende ude-kat, som er for sky til at være nogens
kat.
En halv sandhed - en hvid løgn?
Jeg vil ellers anbefale dig at sætte ham på siden www.vildkat.dk. Derved
har mange katte fået nye hjem - jeg har begge mine to dejligheder derfra.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Studo

Dato : 06-06-08 10:57

Den Fri, 06 Jun 2008 04:46:44 -0500 skrev Siri:

> Jeg vil ellers anbefale dig at sætte ham på siden www.vildkat.dk. Derved
> har mange katte fået nye hjem - jeg har begge mine to dejligheder
> derfra. Med venlig hilsen
> Siri
Det var da en kær side, og ævs, hvor er det træls, at jeg kun må have ét
dyr. Ellers kunne det nok passe sammen med min Marius. Godt nok fra
kattens værn, men vildkat, der er sin egen og ellers opfører sig som
Dorit beskriver.

Især nu når naboens kat, han var venner med, ikke er dukket op i et par
måneder. (sikkert kørt ned, men naboen har intet hørt/set)

Fra : Ragna

Dato : 06-06-08 15:01

Hej Dorit!

Prøv evt. også at oprette dig på http://www.katte-forum.dk/
og på http://www.katteifokus.dk/, hvor du kan skrive det samme som her, samt
indsætte et par billeder af katten.
Der er mange, der læser i disse fora, og måske kan du finde en ny ejer ad
den vej.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Dorit Koell

Dato : 11-06-08 01:15

> [...]
> indsætte et par billeder af katten.
> Der er mange, der læser i disse fora, og måske kan du finde en ny ejer ad

Jeg vil gerne takke dig for dit svar og rette mig efter dine forslag.

Fra : Denise

Dato : 06-06-08 15:13

Hej Dorit

Du kan ringe til Kattens Værn, de kan råde i sådanne tilfælde og evt.
berolige dig. Så prøv og tag det roligt, indtil du får snakket med dem. Ring
til dem mandag.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Siri

Dato : 08-06-08 17:55

Et andet, supergodt forum, hvor du (og alle andre) kan lave opslag under
'Køb og salg':
http://www.dekatten.com/forum/forumdisplay.php?f=14
Mange, meget seriøse katte-venner med gode kontakter...
Prøv
God vind!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Dorit Koell

Dato : 11-06-08 01:33

> [...]
> \'Køb og salg\':
> http://www.dekatten.com/forum/forumdisplay.php?f=14
> Mange, meget seriøse katte-venner med gode kontakter...

Hej Siri !
Jeg har sæt en annonce i `vildkat´og har fået nogle flere forslag fra
anden side som jeg vil benytte mig af. Min lille perser har fået et nyt
hjem hos en kollega, nu er kun Mi Nino hjemme hos mig. Min panik har
lagt sig lidt og jeg bliver ved med at prøve.

Fra : Dorit Korell

Dato : 11-06-08 01:28

> [...]
>
> Du kan ringe til Kattens Værn, de kan råde i sådanne tilfælde og evt.
> berolige dig. Så prøv og tag det roligt, indtil du får snakket med dem.

Tak for dit svar, jeg venter lidt med at henvende mig til Kattens Værn
og prøver på at få ham selv et hjem. Jeg føler jeg stædig har lidt tid
inden hammeren falder, panikken er drivet lidt over. Jeg er bare så
bange for at Kattens Værn kun ser en løsning og det er at aflive ham. Og
det synes jeg ville være synd. Jeg har tidligere talt med dem. Takket
være dette her forum har jeg også fået flere mulighedder som jeg ikke
vidste noget om.

Med venlig hilsen
Dorit Korell
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 11-06-08 07:04

Dorit Korell wrote:

> [...]
> Og det synes jeg ville være synd. Jeg har tidligere talt med dem.
> Takket være dette her forum har jeg også fået flere mulighedder som

Kattens Værn hjalp i sin tid min mor med at få lavet en ny afstemning i
deres boligblokke, da den gamle afstemning var lidt "lusket". Og efter
afstemningen blev det tilladt at holde dyr
Iøvrigt fik de beroliget min mor og fortalt at de IKKE kunne smide hende ud
af lejligheden pga en kat, og KV har deres egen advokat, som man kan få råd
hos. Altså sådan var det i hvert fald på det tidspunkt.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk