*OBS* DR2 kl 20:30 "forsøgshunde til salg"
Fra : Pwh

Dato : 29-06-08 11:33

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 08:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message
news:g47od1$2rkk$1@newsbin.cybercity.dk...

Jeg ville ikke se det. Fik de knaldet bagmændene ?

Bjarne K.

Fra : Hm

Dato : 30-06-08 08:37

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Jeg ville ikke se det. Fik de knaldet bagmændene ?
> Bjarne K.

Håber det, jeg stod af efter 5-10 min.
Hanne/ som er en pivskid

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-06-08 08:39

"Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Håber det, jeg stod af efter 5-10 min.

Hvad gik udsendelsen ud på?
jeg så godt at den kom, men pga. væddemål måtte jeg se fodbold.. (-;

Mvh. Marie- som også er en pivskid, men som vandt væddemålet.. (-;

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 09:20

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:48688d97$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad gik udsendelsen ud på?

En Hunde "Farm" opkøber og vidresælger hunde til forsøg. De er åbenbart
ligeglade med, hvor hundene kommer fra, og behandler hundene elendigt.
En "undercover agent" fra en amerikansk dyreorganisation får job på "farmen"
og filmer hemmeligt de kummerlige forhold.

Jeg så kun de første 10 minutter.

Bjarne K.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-06-08 09:50

> [...]
> En "undercover agent" fra en amerikansk dyreorganisation får job på
> "farmen" og filmer hemmeligt de kummerlige forhold.

ok, gyseligt.. )-:

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-06-08 09:27

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message
>>

> Jeg ville ikke se det. Fik de knaldet bagmændene ?

Jeg fik (på grund af EM) kun set det sidste kvarter af udsendelsen.
Jo, du kan tro at de blev knaldet. Bøder og erstatninger i
millionklassen. Deres "ranch" blev også konfiskeret. Manden kan
risikere op til 10 år i "skyggen", men det sker desværre nok ikke.

De dejlige stakkels hunde kom i bad, fik mad og blev omplaceret. De
fik nye ejere til alle vovserne heldigvis. Initiativtageren fik al
den ros han havde fortjent, men han måtte jo sørgmodigt konstatere
at der var mange mange andre steder hvor forholdene var de samme.
Ubegribeligt at nogle hjernelamme personer kan udnytte hunde på den
måde, som disse var blevet udnyttet, og så for ussel mammon !!!!
Det går over min forstand, og det var noget der i den grad trak vand
at se, især hundenes åbenlyse glæde over at der stadig fandtes gode
mennesker - det var utroligt rørende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 09:36

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> var noget der i den grad trak vand at se, især hundenes åbenlyse glæde
> over at der stadig fandtes gode mennesker - det var utroligt rørende.

Lækkert at høre.

Bjarne K.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-08 10:24

> [...]
> Det går over min forstand, og det var noget der i den grad trak vand
> at se, især hundenes åbenlyse glæde over at der stadig fandtes gode

Nu så jeg desværre ikke udsendelsen, men jeg har nok, mere eller mindre,
lært at leve med, at der trods bestræbelser på det modsatte, stadig er behov
for et xxx antal dyr til forsøg.... Men dette behov, kan da ikke bruges som
undskyldning, for at vanrøgte dyr, uanset, om de er til forsøg eller ej....
Man kunne jo nærmere sige, tværtimod... Det var vel ikke urimeligt at sige,
at når de allerede fra starten, er dømt til et kort liv, som på en eller
anden måde, skal gavne menneskeheden, eller andre dyreracer.... Så har de
vel krav på, at deres liv, bliver mindst lige så godt, som det bliver
kort.... Altså skulle de jo forkæles i nærmest spolerende grad. Og ikke, som
det her, mere end antydes, bliver mishandlet.... Er der ikke noget om, at
mennesker kan sælges, som reservedele ????

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-06-08 10:58

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> writes:

> Nu så jeg desværre ikke udsendelsen, men jeg har nok, mere eller mindre,
> lært at leve med, at der trods bestræbelser på det modsatte, stadig er behov
> for et xxx antal dyr til forsøg....

Enig. Hellere afprøve et nyt middel på en rotte før det bliver
afprøvet på et menneske. Og det er da lykkeligt, at læger kan øve sig
på at hjerteoperere en gris, inden de prøver med et menneske.

> [...]
> lige så godt, som det bliver kort.... Altså skulle de jo forkæles i
> nærmest spolerende grad. Og ikke, som det her, mere end antydes,

Jeg er sikker på at de grise Skejby Sygehus bruger, har det meget
bedre end den gris der ligger nede i køledisken.

Og jeg ved ikke om det er et mediestunt, men f.eks. Novos forsøgsdyr
ser i hvert fald ud til at have det bedre end dem jeg så i Plantorama
i går: http://www.novonordisk.com/science/bioethics/animal_welfare.asp

> Er der ikke noget om, at mennesker kan sælges, som reservedele ????

Sagtens. Mange mennesker vil gerne betale rigtig mange penge for en
nyre. Under min graviditet forsøgte jeg at sælge både nyre og
galdeblære, men lægerne grinede bare af mig. Heldigvis fandt jeg en
læge, som godt ville have galdeblæren - desværre ville han ikke betale
for den. :)

Mvh Trine

Fra : Pwh

Dato : 30-06-08 14:27

Tove Krieger, skrev:

> Ubegribeligt at nogle hjernelamme personer kan udnytte hunde på den
> måde, som disse var blevet udnyttet, og så for ussel mammon !!!!

Der findes desværre en del afstumpede mennesker her i verden,
jeg bilder mig ind at den slags ikke ville kunne foregå i samme
omfang her i landet, til gengæld ville straffen for det samme her til lands
værer vand ved siden af det der overgik dem på farmen.

> Det går over min forstand, og det var noget der i den grad trak vand
> at se, især hundenes åbenlyse glæde over at der stadig fandtes gode
> mennesker - det var utroligt rørende.

Det var så min eneste anke ved den udsendelse,
den blev lidt for amerikansk til sidst.
Jeg tror ikke på at alle hundene blev omplaceret som de sagde,
en god del af dem har de sikkert fornuftigt nok aflivet på stedet.

/Jens (som klappede sine hunde en del ekstra under udsendelsen)