Update Angel's skulder.
Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 15:53

Vi er lige kommet hjem fra doktordamen.

De havde skåret Angels skulder op, det var ikke nok med kikkert.
Der var så alligevel ingen ledmus, men vævet var meget irrerteret
kunne de se, men hun er i princippet bare blevet åbnet og lukket igen

Nu skal hun så holde sig helt i ro de næste 3 dage, og kun luftes i haven.
Og på mandag skal hun så til check igen og begynde og få nogle indsprøjtninger
der opbygger brusken igen.
Umiddelbart mener de at fremtiden for hende ser god ud, leddet var ikke skadet,
så vi må håbe at antibiotika og bruskmedicinen løser problemet.

Nu får vi så nogle lange dage når der ikke må løbes og leges,
stakkels Tyson kommer jo også til at lide under det.
Det er pest eller kolera mht den side af sagen, tager jeg ham med
ud at gå uden Angel bliver hun jo ulykkelig,
og får han ikke strænet af bliver han ulidelig

Men alt i alt er jeg glad for resultatet, jeg gik og rystede i bukserne
for at de pludselig ringede og havde fundet noget frygteligt da de
havde åbnet hende.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 23-06-08 16:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der var så alligevel ingen ledmus, men vævet var meget irrerteret
> kunne de se, men hun er i princippet bare blevet åbnet og lukket igen

Jeg har måske ikke fulgt godt nok med i gruppen - men hvordan var det
startet?

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 17:12

Søren LH, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har måske ikke fulgt godt nok med i gruppen - men hvordan var det
> startet?

Med noget periodisk halteri for 3-4 mdr siden, jeg tilskrev det
at hun havde vredet om en dag vi legede vildt.
Det gik mere eller mindre i sig selv flere gange,
forsvandt faktisk da hun fik lov til at svømme meget her i foråret.
Men da hun havde haft 3-4 dårlige dage for et par uger siden
fik jeg hende røngtenfotograferet fra hale til snude.
Der fandt de så noget i den højre skulder der ikke så rigtigt ud,
derfor blev hun lukket op idag så de kunne chekke precist.
Hendes hofter/ryg/albuer er heldigvis helt som de skal værer.

/Jens (hvis Angel ligger og smatter ud på sofaen)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-06-08 21:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men alt i alt er jeg glad for resultatet, jeg gik og rystede i bukserne
> for at de pludselig ringede og havde fundet noget frygteligt da de

Tillykke med, at det alligevel ikke var værre, for det er altid skidt, når
der kommer skader i et led, fordi det disponerer til slidgigt i leddet.
Krydser fingre for, at hvile og medicinsk behandling løser problemet.

Mon det er Cartrophen-indsprøjtninger, Angel får som bruskopbyggende ?
Det var det, som min yngste lab Sia fik 4 uger i træk, efter at HD-diagnosen
var konstateret, og som hun skal have hvert halve år fremover.

God bedring til Angel.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 05:02

A. S. Nielsen, skrev:

> Mon det er Cartrophen-indsprøjtninger, Angel får som bruskopbyggende ?

Aner faktisk ikke hvad det hedder.

> Det var det, som min yngste lab Sia fik 4 uger i træk, efter at
> HD-diagnosen var konstateret, og som hun skal have hvert halve år
> fremover.

Indtil videre er planen at hun skal have 3 indsprøjtninger
med 1 uges mellemrum.

> God bedring til Angel.

Takker

/Jens

Fra : Mona og Kim

Dato : 24-06-08 06:44

> [...]
> Der var så alligevel ingen ledmus, men vævet var meget irrerteret
> kunne de se, men hun er i princippet bare blevet åbnet og lukket igen

Det er en skam at de ikke kunne nøjes med kikkerten. Men det er da rart at
der ikke var noget galt med leddene.
Det havde været lækkert hvis bullers korsbånd også kunne laves på den måde.
Men hundens knæ er vist nok for små til kiggerten.

> Nu skal hun så holde sig helt i ro de næste 3 dage, og kun luftes i haven.

Det er da rart at vi ikke er de eneste som skal holde hunden i ro
De piller han får virker helt efter hensigten. Bortset fra at han virker
lidt som en fjeder der bliver spændt en smule hvergang han får piller. Gad
vide hvad der sker den dag han ikke skal have pillerne og fjederen
udløses..................................BANG!!!!!!

> [...]
> ud at gå uden Angel bliver hun jo ulykkelig,
> og får han ikke strænet af bliver han ulidelig

Held og lykke

> Men alt i alt er jeg glad for resultatet, jeg gik og rystede i bukserne
> for at de pludselig ringede og havde fundet noget frygteligt da de
> havde åbnet hende.
Det er det værste. Ventetiden.

God bedring med hende.

Kim

Fra : Hm

Dato : 24-06-08 08:25

Puha, kan godt forstå du er lettet, rigtig god bedring med Angel.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 12:48

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 12:47

Mona og Kim, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en skam at de ikke kunne nøjes med kikkerten. Men det er da
> rart at der ikke var noget galt med leddene.

Det passer mig nu meget godt at de har set grundigt efter,
de havde også forberedt mig på at hun ville blive åbnet helt.

> Det er da rart at vi ikke er de eneste som skal holde hunden i ro

Jeg syndede nu her til eftermiddag og gav dem en kort tur på villavejene.
Jeg havde nemlig ikke set Angel tisse meget længe, og når jeg gik ud
i haven med dem satte hun sig bare ved min side, hun klisterer en del for tiden.
Hun fik så tisset en tår på turen, så har jeg fred i sindet igen

> [...]
> piller. Gad vide hvad der sker den dag han ikke skal have pillerne og
> fjederen udløses..................................BANG!!!!!!

Angel er nu rimeligt god til at slappe af, men min Tyson er et stort legebarn,
og så ryger hun jo med på vognen

> God bedring med hende.

Takker

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-06-08 12:16

> [...]
> Der var så alligevel ingen ledmus, men vævet var meget irrerteret
> kunne de se, men hun er i princippet bare blevet åbnet og lukket igen

det var da positivt!,
så det kunne godt tyde på, at hun har haft en irritation i leddet i længere
tid.

> [...]
> ud at gå uden Angel bliver hun jo ulykkelig,
> og får han ikke strænet af bliver han ulidelig

He... det er så en af de få ulemper der er ved at have to hunde.. du må få
en ekstra, så kan du altid tage een med af gangen, og den efterladte er
aldrig alene..
det synes jeg er super ved at have 3.. (-;

> Men alt i alt er jeg glad for resultatet, jeg gik og rystede i bukserne
> for at de pludselig ringede og havde fundet noget frygteligt da de
> havde åbnet hende.

Man gruer altid over hvad det kan være, og har nok også en tendens til at
male fanden på væggen, før han er der..
jeg var også sikker på, at Emma havde cancer et eller andet sted, dengang
hun røg afsted babu.
-og havde egentlig et eller andet sted, taget afsked med hende på forhånd.
men hun er her så altså endnu.. (-;

Men kronisk bøvl i bevægeapparatet er aldrig holdbart, ihvertfald ikke for
en ellers kæk og rørig hund, så lad os da håbet at lidt ro og medicin kan
gøre det for Angel.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 12:57

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> det var da positivt!,
> så det kunne godt tyde på, at hun har haft en irritation i leddet i
> længere tid.

Jeg har trukket den for længe, jeg har været et fjols
Men når man synes at kunne sporer en bedring fiser man jo ikke til dyrelæge.

> He... det er så en af de få ulemper der er ved at have to hunde.. du
> må få en ekstra, så kan du altid tage een med af gangen, og den
> efterladte er aldrig alene..
> det synes jeg er super ved at have 3.. (-;

Det er også planen, men det bliver ikke før jeg har handlet hus.

> [...]
> -og havde egentlig et eller andet sted, taget afsked med hende på
> forhånd. men hun er her så altså endnu.. (-;

Jeg fik også nogle grimme billeder inde i hovedet, godt nok er en
dårlig skulder ikke livstruende, men kan Angel ikke få et aktivt
liv bliver det ikke værdigt for hende at leve.
Det kunne gå hvis jeg kun havde hende, så kunne hun nok indrette sig,
men det går jo pr automatik også ud over Tyson, og den holder ikke.

> Men kronisk bøvl i bevægeapparatet er aldrig holdbart, ihvertfald
> ikke for en ellers kæk og rørig hund, så lad os da håbet at lidt ro
> og medicin kan gøre det for Angel.

Hun er jo heldigvis ellers en sund og stærk hund i perfekt foderstand,
så jeg og dyrelægen har en tiltro til at hun bliver god igen,
men disponeret for skulderprobs er hun så altså, godt at resten så fint ud.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-06-08 19:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har trukket den for længe, jeg har været et fjols
> Men når man synes at kunne sporer en bedring fiser man jo ikke til
> dyrelæge.

ja, det er nemt at være bagklog.

> Det er også planen, men det bliver ikke før jeg har handlet hus.

Har du kik på noget?

> Jeg fik også nogle grimme billeder inde i hovedet, godt nok er en
> dårlig skulder ikke livstruende, men kan Angel ikke få et aktivt
> liv bliver det ikke værdigt for hende at leve.

netop, det var også min tanke, da vi så billederne af Emmas rygsøjle, da jeg
var derude under hendes kollaps, og overvejede meget seriøst, om hun bare
skulle have fred.
Men for at være ærlig, så er det ikke noget problem for hende i hverdagen,
hun får intet smertestillende overhovedet, kun flexvital. Hun er stiv som et
brædt, men det har hun for så vidt været altid, hun har sine små
begrænsninger, men ikke noget problem i hverdagen.
og hun virker ikke smerteplaget i hverdagen, kun hvis hun har tonset mere
end godt er, eller har lavet "farlige stunts" i klitterne på stranden, ell.
lign.

> men disponeret for skulderprobs er hun så altså, godt at resten så fint
> ud.

Så ved du det, og kan skåne hende i visse udfoldelser, som kan belaste
skulderen mere end godt er.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 19:52

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> ja, det er nemt at være bagklog.

Man må så lærer af sine fejl, men jeg er heller ikke for flink til selv
at gå til læge. Har døjet med en dårlig skulder hele vinteren,
men det gik da i sig selv igen, jeg er nok bare ved at blive gammel

> Har du kik på noget?

En del forskelligt.
Men det kræver lige at der er nogen der vil købe det jeg bor i nu,
det har været til salg i 3 uger, men ingen henvendelser endnu.

> netop, det var også min tanke, da vi så billederne af Emmas rygsøjle,
> da jeg var derude under hendes kollaps, og overvejede meget seriøst,
> om hun bare skulle have fred.

Den slags mareridt begyndte jeg også at få, de er så ovre nu

> Men for at være ærlig, så er det ikke noget problem for hende i
> hverdagen, hun får intet smertestillende overhovedet, kun flexvital.

Angel er sat op i flexvital og fiskeolie, det syntes dyrelægen var en god ide
da hun nu ikke kunne få prakket mig Hills på

> [...]
> og hun virker ikke smerteplaget i hverdagen, kun hvis hun har tonset
> mere end godt er, eller har lavet "farlige stunts" i klitterne på

Tyson kunne førhen godt humpe lidt hvis han havde kørt for hårdt på,
men efter han kom på flexvital for 6-8 mdr siden har der intet været.
Han har så også smidt ca 5 kg, det hjælper jo også.

> Så ved du det, og kan skåne hende i visse udfoldelser, som kan belaste
> skulderen mere end godt er.

Hopperi efter bolde skal det nok værer slut med, men Angel er faktisk
også mere til at løbe stærkt og slæbe på tunge kæppe (træer),
og så svømmeri, svømning skal der nok satses mere på i fremtiden.
Jo, at banke sit menneske synder og sammen elsker hun også,
men der bruger hun jo munden og ikke skulderen, så det går nok

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-06-08 20:11

> En del forskelligt.
> Men det kræver lige at der er nogen der vil købe det jeg bor i nu,
> det har været til salg i 3 uger, men ingen henvendelser endnu.

markedet er gået lidt i stå, og jeg tror måske også, at folk er lidt
tilbageholdende med at handle i forhold til tidligere.
så husene ligger nok længere tid en de har gjort.

> Angel er sat op i flexvital og fiskeolie, det syntes dyrelægen var en god
> ide
> da hun nu ikke kunne få prakket mig Hills på

GG.. det skulle Emma også have, dog pga. bugspytkirtlen, selvom han
erkendte, at resultaterne ikke var videre fantastiske for netop den type
emma har.
og fakta er, at jeg har god styr på hendes fodring, og har fået ros fra
dyrlægen af pga. samme.. ((-;
hun får lidt syreneutraliserende en sjælden gang i mellem, og det er fordi
hun har haft tungen for langt fremme i noget hun ikke kan tåle..
Så længe jeg har styring med hvad hun kaster i svælget går det fint.

> Tyson kunne førhen godt humpe lidt hvis han havde kørt for hårdt på,
> men efter han kom på flexvital for 6-8 mdr siden har der intet været.
> Han har så også smidt ca 5 kg, det hjælper jo også.

vægten har megt at sige, ligesom med os mennesker, og flexvitalen har
imponeret mig, jeg er også overbevist om, at det er Emmas mirakelkur, jeg
tror ikke at hun havde været så rørig, trods alt, hvis hun ikke havde fået
det.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 20:26

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> markedet er gået lidt i stå, og jeg tror måske også, at folk er lidt
> tilbageholdende med at handle i forhold til tidligere.
> så husene ligger nok længere tid en de har gjort.

Tidspunktet er ikke det bedste, så jeg er også indstillet på at
det kan tage sin tid, fordelen ved mit hus er at det har en af Rødovres
bedste beliggenheder, og det er jo beliggenheden der betyder mest.

> [...]
> imponeret mig, jeg er også overbevist om, at det er Emmas mirakelkur,
> jeg tror ikke at hun havde været så rørig, trods alt, hvis hun ikke

Jeg anbefaler det også til alle jeg kender med lidt større hunde der bliver brugt.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 24-06-08 20:50

> [...]

> tror ikke at hun havde været så rørig, trods alt, hvis hun ikke havde fået

hej Marie

det glæder mig rigtig meget at læse ovenstående, hvor er det godt, at I
fandt noget, det kunne hjælpe hende, - og så helt uden bivirkninger.

Venlig hilsen, Anelise