Min nye hunds far
Fra : JB

Dato : 21-06-08 15:11

http://www.youtube.com/watch?v=SYsPhoxOaFs

Dette er min nye hunds far, er han ikke dygtig? Det synes jeg.

Hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 21-06-08 15:33

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=SYsPhoxOaFs
>
> Dette er min nye hunds far, er han ikke dygtig? Det synes jeg.
>
> Hilsen
> Jytte
Hej Jytte
jo det er han helt bestemt..

Det klip lignede meget den tur min hund og jeg gik i går aftes, hun
ronderede samtlige sct. Hans bål, men der var bare ingen figurant

Hanne

Fra : JB

Dato : 21-06-08 15:45

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det klip lignede meget den tur min hund og jeg gik i går aftes, hun
> ronderede samtlige sct. Hans bål, men der var bare ingen figurant

Hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 21-06-08 16:45

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hilsen
> Jytte

Nej, for hun aner ikke hvad en figurant er

Hanne/ som kun træner denne schæfter til sofahund.

Fra : JB

Dato : 21-06-08 17:12

> Nej, for hun aner ikke hvad en figurant er
>
> Hanne/ som kun træner denne schæfter til sofahund.

Hej Hanne.

Mine collier ved godt, hvad en figurant er, og hvis man giver fint hals,
vanker der kødboller. Men hvis han er for svær at finde, gider man ikke. Så
kan jeg selv finde ham. Derfor familieforøgelsen med en schæfer. Så håber
jeg, at hun ikke bliver for præget af collierne.

Hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 21-06-08 17:20

> [...]
> Så kan jeg selv finde ham. Derfor familieforøgelsen med en schæfer. Så
> håber jeg, at hun ikke bliver for præget af collierne.

Med en schæfer inden for døren, så er du solgt

Min giver aldrig op, uanset hvad hun har gang i, men aner intet om figurant
træning, det høre ikke med i det program vi træner "Sofahund"

Hanne

Fra : JB

Dato : 21-06-08 17:30

> [...]
>
> Min giver aldrig op, uanset hvad hun har gang i, men aner intet om
> figurant træning, det høre ikke med i det program vi træner "Sofahund"

Der kan da også være figuranter på sofaen, de skal så bare slikkes i
hovedet, når de bliver fundet.

Jeg har haft schæferhunde i 20 år, men det er nogle år siden nu, men jeg har
aldrig glemt dem. Derfor har jeg også fået lyst til at få en igen. Jeg
glæder mig vildt til på torsdag.

hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 21-06-08 17:47

> Der kan da også være figuranter på sofaen, de skal så bare slikkes i
> hovedet, når de bliver fundet.

Så kan jeg kun sige at hun er trænet, for at kysse er hendes bedste
øvelse.

> Jeg har haft schæferhunde i 20 år, men det er nogle år siden nu, men jeg
> har aldrig glemt dem. Derfor har jeg også fået lyst til at få en igen. Jeg
> glæder mig vildt til på torsdag.

Det kan jeg godt forstå, tiden er lang til på torsdag, så held og lykke med
den lille "verdens bedste" hund

Hanne/ som er glad for at sin tæve fylder 3 år i næste måned.

Fra : Ragna

Dato : 22-06-08 08:14

Hej Jytte!

Til lykke med det kommende familiemedlem!
Nu får I masser af ekstra liv i huset. I hvert fald var begge vores
schæferhvalpe særdeles aktive som små.
Vi regner med masser af billeder på din hjemmeside.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : JB

Dato : 22-06-08 08:44

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> schæferhvalpe særdeles aktive som små.
> Vi regner med masser af billeder på din hjemmeside.

Tak Ragna.

Ja det bliver spændende. Jeg ville egentlig have haft en korthåret collie.
De er livligere og mere arbejdsivrige end de langhårede. Men Herbert syntes,
jeg skulle tage en schæfer, og man skal jo høre efter sin mand.
Der skal nok komme billeder, jeg tager også kameraet med på torsdag.

hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 21-06-08 16:18

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.youtube.com/watch?v=SYsPhoxOaFs
>
> Dette er min nye hunds far, er han ikke dygtig? Det synes jeg.

Jamen har du fået schæfer? Hjertelig tillykke. Den glæder jeg mig til at
høre mere om. Hvilken opdrætter? Hvor gammel er den? Har du stadig collier
og østrigerne?

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 21-06-08 17:06

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> høre mere om. Hvilken opdrætter? Hvor gammel er den? Har du stadig collier

Tak for tillykke.
Jeg har ikke fået hende endnu, jeg skal hente hende på torsdag, da er hun 8
uger. Opdrætteren er tilfældigt valgt. Jeg ville have en grå af
brugshundeafstamning. Jeg synes de grå er de kønneste ikke på grund af
farven men på grund af bygningen. Jeg vil gerne have en hund, der gider lave
noget, det håber jeg så, at jeg får. Opdrætteren hedder Paul Sørensen,
kennel Skusterhuset.

Det er flere år siden min sidste østrigske pinscher gik til de evige
jagtmarker, men jeg har da de to collier og de to dværgpinschere, selvom de
er et par ældre damer efterhånden. Så det er på tide, der kommer ny hvalp i
huset. Og det er min mand, der fik mig til det.

Hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 21-06-08 20:07

> [...]
> de er et par ældre damer efterhånden. Så det er på tide, der kommer ny
> hvalp i huset. Og det er min mand, der fik mig til det.

Jamen det lyder da rigtig godt med sådan en lille schæferpige. Hun skal nok
blive god med sådan en dygtig far. Har du gjort dig nogle tanker om hvad du
vil træne? Men du havde vist højavlslinier tidligere, så det her bliver jo
noget andet. Der er jo begge typer der hvor jeg træner, så jeg har et godt
indtryk af forskellen.

Sorry, jeg havde ikke opfattet at der figurerede to forskellige pincherracer
i dit hundehold .

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 21-06-08 21:57

> [...]
> har et godt indtryk af forskellen.
>
> Sorry, jeg havde ikke opfattet at der figurerede to forskellige

Dengang jeg havde schæferhunde, snakkede man ikke om højavlslinier. Det var
bare schæferhunde, men selvfølgelig snakkede man om desiderede brugslinier.
De tre, jeg har haft, var også meget forskellige, selvom de to var
halvsøskende. Hanhunden var rolig og meget dygtig. Han var patruljehund og
fik også ½ oprykning til kriminalkladsen. Hans søster var meget
temperamentsfuld og hurtig. Hun var A-hund i DCH, havde en BHP2 og var PH
kåret. Min første schæfer var A-hund i DCH og nåede så ikke mere. De
østrigske pinschere trænede vi DKK lydighed med, og nogen af dem fik også
prøver.
Nu træner vi i DCH med collierne, men de er ikke præget af den store
arbejdsiver.
Derfor vil jeg gerne have en hurtig, arbejdsivrig hund, det håber jeg på at
få.

Jeg vil træne DCHs program. Jeg gider ikke træne C-arbejde, så er man
afhænig af figuranter. Jeg kan heller ikke træne det her. Næsearbejde og
lydighed kan jeg selv træne, selvom jeg selvfølgelig vil træne i klubben.

Hvad mener du, den generelle forskel på typerne er? Der er jo altid forskel
på de forskellige individer.

Der har skam været en tredie pinscher i mit hundehold nemlig tysk pinscher.
Jeg har opdrættet de tre pinscherracer. Der findes en pinscherrace til
"affenpinscheren", men sådan en har jeg ikke haft.

Hilsen
Jytte

Fra : C.H

Dato : 23-06-08 20:19

> [...]
> pinscher. Jeg har opdrættet de tre pinscherracer. Der findes en
> pinscherrace til "affenpinscheren", men sådan en har jeg ikke haft.

Vi bliver da nødt til at have dig en tur i Kreds 9

Fra : JB

Dato : 23-06-08 22:03

> Vi bliver da nødt til at have dig en tur i Kreds 9

Jeg bliver i DCH Langeland, det er en god træningsplads. Men det kan da
være, jeg kigger forbi kreds 9 en dag .

Hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 23-06-08 20:41

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du, den generelle forskel på typerne er? Der er jo altid
> forskel på de forskellige individer.

Brugsliniehunden er mere "på", arbejdsglad, klar til at lave noget sjovt,
der skal ske noget - og det kan kun gå for langsomt.

Højavlshunden, det er mere "- ok, når far siger jeg skal gøre det, så må jeg
jo hellere komme igang"

Det er det generelle, men som du siger med store individuelle forskelle, og
yderligheder i begge grupper.

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 23-06-08 22:03

> [...]
> jeg jo hellere komme igang"
>
> Det er det generelle, men som du siger med store individuelle forskelle,

Jeg tænkte nok en grå var lige noget for mig.

Hilsen
Jytte

Fra : kimbjarne@gmail.com

Dato : 15-07-08 13:27

On 23 Jun., 23:03, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Jeg tænkte nok en grå var lige noget for mig.
>
> Hilsen
> Jytte- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
hej jeg vil lige komme med et indlæg for jeg ved at man kan få både
sort/gule og sorte og grå inde for brugshunde linien af SCHÆFERHUNDE
m.v. h. kim

Fra : Søren LH

Dato : 15-07-08 21:05

<kimbjarne@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

hej jeg vil lige komme med et indlæg for jeg ved at man kan få både
sort/gule og sorte og grå inde for brugshunde linien af SCHÆFERHUNDE

----------------

Det er rigtigt, men de sort/gule af brugslinie er som regel sort/gule på en
anden måde, end dem af højavlslinier, om jeg så må sige. Se f.ex Hidsigprop
og Qrimme her: http://kennel-hajen.dk/forsideavlstaver.htm. Der kan være en
enkelt sort i et kuld. Og der findes kuld med grå og sort/gule i samme kuld.
Jeg har hørt der også findes sorte af højavlslinier, men jeg har vist aldrig
set en sådan. Men altså, alt ialt: Ingen regel uden undtagelser.

Mvh
Søren

Fra : kimbjarne@gmail.com

Dato : 15-07-08 14:11

On 15 Jul., 22:04, Søren LH <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har hørt der også findes sorte af højavlslinier, men jeg har vist aldrig
> set en sådan. Men altså, alt ialt: Ingen regel uden undtagelser.

hej søren jeg har en halv søster til de 2 nævnte som er sort og jeg
ved at ham der gik med Kimbo selv går med en grå lige i øjeblikket
som er meget god også

Fra : Søren LH

Dato : 15-07-08 21:19

> [...]

hej søren jeg har en halv søster til de 2 nævnte som er sort og jeg
ved at ham der gik med Kimbo selv går med en grå lige i øjeblikket

---------------------

Dejligt. Kender ikke noget videre til Kimbo, men jeg har set Hidsigprop
arbejde, og der er knald på .

Mvh
Søren

Fra : kimbjarne@gmail.com

Dato : 15-07-08 14:34

On 15 Jul., 22:19, Søren LH <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> <kimbja...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:ccf7faeb-3363-4a58-807e-c85b777b1280@w7g2000hsa.googlegroups.com...

> hej søren jeg har en halv søster til de 2 nævnte som er sort og jeg
> ved at ham der gik med  Kimbo  selv går med en grå  lige i øjeblikket
> som er meget god også

> Dejligt. Kender ikke noget videre til Kimbo, men jeg har set Hidsigprop
> arbejde, og der er knald på .
>
> Mvh
> Søren- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

ja det er rigtigt og de kan være meget alvorlig når de arbejder men
når de så er færdige er de lige som alle andre meget kærlige min tæve
er for øvrige efter satori gator og fuld sort en dejlig tøs