Nabo krigen
Fra : OZ3BTO

Dato : 21-06-08 14:04

Er hvist ved at ende nu ..

1. Så er de ved at smide et ~2M højt flet hegn op her ind imod for at holde
hunden væk .. Ihvertfald efter hvad de har sagt i den lokale brugs

2. Der er kommet et tilsalg skilt i vinduet (Yes sir)

Ok de er jo efterhånden også røget et par katte .. 4-5 styk er vi hvist nået
op på

Fra : lh

Dato : 21-06-08 19:50

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2. Der er kommet et tilsalg skilt i vinduet (Yes sir)
>

> Ok de er jo efterhånden også røget et par katte .. 4-5 styk er vi hvist

Jeg kan desværre ikke dele din glæde,
for det er synd for kattene.....

lh

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-06-08 23:05

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan desværre ikke dele din glæde,
> for det er synd for kattene.....
>
> lh

Enste måde det kan undgåes er at hunden bliver inde og det er mindst lige
så synd for hunden Anden måde er at skælde hunden ud hvergang den gør det
... Har jeg ikek tid til eftersom hunden også er ude når vi ikke er hjemme
eller ligger og sover

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-06-08 23:27

On 21 Jun., 20:49, "lh" <c...@comhere.dk> wrote:

> Jeg kan desværre ikke dele din glæde,
> for det er synd for kattene.....

Katteejere har den opfattelse at det er OK at deres katte færdes
overalt, og det må resten af verden affinde sig med. Så vidt jeg har
fulgt debatten har kattene været inde på hans område, hvor hunden
naturligt nok jager dem ud, eller mere hvis de ikke er hurtige nok.
Jeg ser jævnligt katte ligge i vejkanten fordi de er blevet ramt af en
bil. Der er ikke altid helt døde. Men bilerne kan jo også bare lade
være med at køre der hvor kattene strejfer om.
Kattejere bør nok til at revurdere deres kattes færden. Jeg er også
trær af katte der springer ind ad vinduerne til min kælder, hvor der
er rig mulighed for at de kan vælte dyrt laboratorieudstyr, så at jeg
nu må til at sætte trådnet for vinduerne. At forvente at kattteejerne
holder deres katte på egen område, som ejere af andre dyr skal, er
vist desværre for meget forlangt.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 08:09

Kim Christensen, skrev:

> Katteejere har den opfattelse at det er OK at deres katte færdes
> overalt, og det må resten af verden affinde sig med.

Jeg er en af de katteejere der synes det er helt ok at min kat færdes overalt,
men jeg skal også værer den sidste til at brokke mig hvis den kommer til skade.
Det er en anelse mere kompliceret at hegne en have ind så den er kattesikker,
end det er at hegne haven ind så den er hundesikker.

> At forvente at kattteejerne
> holder deres katte på egen område, som ejere af andre dyr skal, er
> vist desværre for meget forlangt.

Betragt katte som en del af naturen, på godt og ondt

/Jens (hvis kat har overlevet 11år som fritløbende, dog ikke uden skrammer)

Fra : Ha Ha

Dato : 22-06-08 11:12

> [...]
>Det er en anelse mere kompliceret at
>hegne en have ind så den er kattesikker,
>end det er at hegne haven ind så den er hundesikker.

Jeg er vokset op og bor stadig på landet, og jeg tror at folk ville
blive betraktet som underlige herude, hvis kattene
var i indhegning. Både dengang og nu render alle kattene rundt i en
pærevælling og, desværre, parrer sig til højre og
venstre. Ligenu bor naboens missemor i vores hundegård med to ret søde
killinger. Vi har ikke selv kat pga allergi i
familien, men vores hunde gør dem ikke noget, men jeg skal love for,
at det har været god beskæftigelsesterapi for Bess,
at holde øje med killingerne fra den anden side af hegnet.
Hundegården, der bare er noget havehegn, er ikke blevet brugt
af hunde i mange år, men er beboet af datterens kanin, der har lavet
mange underjordiske gange, et par tilfælde af
rotter, og nu stadig kanin, og kat med killinger : )

Hanne H.

Fra : Bodil

Dato : 22-06-08 08:54

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

nu må til at sætte trådnet for vinduerne. At forvente at kattteejerne
holder deres katte på egen område, som ejere af andre dyr skal, er

Jeg giver dig helt ret men det som er så kvalmende i dette tilfælde er
hundeejerens næsten stolthed over at hans fantastiske hund har taget en 4-5
katte!
Øv siger jeg bare, jeg må indrømme at jeg ville være meget ked af det hvis
det var mine hunde som tog katte på den måde.
At ansvaret så er hos katteejeren er noget helt andet.

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 10:03

Bodil, skrev:

> Jeg giver dig helt ret men det som er så kvalmende i dette tilfælde er
> hundeejerens næsten stolthed over at hans fantastiske hund har taget
> en 4-5 katte!

Enig, jeg havde også pænt holdt min kæft.
Nu er mine hunde også opdrget til at lade katte værer i fred,
men det har OZ3BTO måske ikke evnet at gører.

/Jens

Fra : lh

Dato : 22-06-08 10:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, jeg havde også pænt holdt min kæft.
> Nu er mine hunde også opdrget til at lade katte værer i fred,
> men det har OZ3BTO måske ikke evnet at gører.
>
> /Jens

Der er faktisk hundeejere der syntes det er helt legalt at deres hunde tager
en kat i ny og næh! Hunden får endda ros for det.
Min jager da også en fremmed kat ud, men bider dem gør hun i hvert fald
ikke. Og mine egne katte - ja dem leger hun med og sover gerne sammen med.
Jeg ville bestemt også blive ked af det hvis hun tog en kat på vores grund,
selvom katten i princippet ikke har noget at lave her.
Jeg har selv engang for mange år siden boet et sted hvor mine katte blev
taget af naboens to hunde - og det var endda på min egen grund eller hvis de
gik på marker eller langs vejen )vi boede langt ude på landet. Jeg ved det
var de hunde der tog dem fordi jeg har set dem jage mine katte på vores
grund. Men gårdmanden der ejede hundene var ligeglad når man sagde noget.

lh

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 10:52

lh, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Der er faktisk hundeejere der syntes det er helt legalt at deres
> hunde tager en kat i ny og næh! Hunden får endda ros for det.

De hundeejere burde tænke på at der måske er et barn der bliver
ulykkeligt hvis misser ikke kommer hjem, ingen god grund til at
ens hund ligefrem skal dræbe/lemlæste en kat.

> Min jager da også en fremmed kat ud, men bider dem gør hun i hvert
> fald ikke.

Mine hunde må da også gerne jage katte ud fra egen grund.
Men på udenfor er katte fredet i klasse 1, det har de lært.

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-06-08 22:09

> [...]
> Nu er mine hunde også opdrget til at lade katte værer i fred,
> men det har OZ3BTO måske ikke evnet at gører.

Man kan lære genbrugs hunde meget men ikke alt

Har da pillet en del af ham bla. jagter han aldrig hare e.l. uden at få
lov ..
Faktisk kun katte han er efter og kun fremmede katte..Vores egen kan han
fint med

Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 06:04

OZ3BTO, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan lære genbrugs hunde meget men ikke alt

Ok, man er ikke forpligtiget ud over sine evner.

> Faktisk kun katte han er efter

Husk bare på at der er en del katteejere her i gruppen,
så hvad der kan opfattes som praleri med kattedrab
falder ikke i god jord hos ret mange.

/Jens

Fra : lh

Dato : 22-06-08 10:35

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg giver dig helt ret men det som er så kvalmende i dette tilfælde er
> hundeejerens næsten stolthed over at hans fantastiske hund har taget en

Det var lige netop det, der slog mig også. Tænk ligefrem at være så glad for
at kattene bliver brugt som ofre i en "krig" mellem mennesker. Det var dét
jeg mente med, det er sgu synd for kattene. De kan ikke gøre for det. Er der
noget at sige til der er krig i denne verden, når der skal så "lidt" til at
et par naboer kommer op at tottes. Vores liv er så kort, så hvorfor dog
bruge alt den krudt og energi på at bekrige hinanden. Det må være fordi der
ikke er så meget andet at gå op i.

lh

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 13:38

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev

> Jeg giver dig helt ret men det som er så kvalmende i dette tilfælde er
> hundeejerens næsten stolthed over at hans fantastiske hund har taget en
> 4-5 katte!

Hvor mange sangfugle snupper kattene når de er uden ejerens opsyn.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 13:47

jopa, skrev:
> "Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev

> Hvor mange sangfugle snupper kattene når de er uden ejerens opsyn.

Man må skelne mellem tamdyr og vildyr.
Ved godt at der findes en del vildkatte, men her hvor jeg bor
vil jeg tror at 99% har en ejer som holder af den.

/Jens (hvis kat mest tager skadedyr som mus og rotter)

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 13:32

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev

Katteejere har den opfattelse at det er OK at deres katte færdes
overalt, og det må resten af verden affinde sig med.

Katte er et bytte dyr for hunde som fugle er det for katte.
Fremmede katte lider også en krank skæbne hvis min får fat på dem.

Der er intet så ulækkert som fremmede katte der kravler ind af ens vinduer
og lægger sig i dobbeltsengen, eller endnu værre skider på vores nye
gulvtæppe, så jeg får sgu også spat af disse fremmede katte.
Der skulle være en kattelov så folk med katte kunne tvinges til at være sig
sit ansvar bevist.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-06-08 22:04

> [...]

nu må til at sætte trådnet for vinduerne. At forvente at kattteejerne
holder deres katte på egen område, som ejere af andre dyr skal, er

Tak

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 13:33

"lh" <com@comhere.dk> skrev
> Jeg kan desværre ikke dele din glæde,
> for det er synd for kattene.....

Ja det er synd for kattene at deres ejere ikke er sig sit ansvar bevist og
holder dem på egen parcel.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : lh

Dato : 22-06-08 13:47

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "lh" <com@comhere.dk> skrev
>
> Ja det er synd for kattene at deres ejere ikke er sig sit ansvar bevist og
> holder dem på egen parcel.
>

> --
> Mvh. John
> www.web-graphic.dk

Jeg kan ved gud i himlen ikke forstå man kan hade et dyr så meget at man
ligefrem finder glæde i at gøre dem skade. Det lyser jo så langt væk af
jeres indlæg at i hader kattene så meget at i er ligeglade med hvordan de
kommer af dage. Lov eller ikke lov. jeg har også katte der dels løber frit
og nogle i kattegård af andre årsager, men bor heldigvis hvor det kan lade
sig gøre at kattene kan få friheden uden problemer. Jeg har beskrevet dette
før. Så til dels er jeg enig med jer i at det er ejerne der er problemet
HVIS deres katte skaber problemere for naboer der ikke kan lide kattene af
en eller anden grund. Men jeg kan ikke med min bedste forstand få ind i
hovedet hvorfor det er kattene der skal betale med deres liv og evt
lemlæstes fordi menneskerne er tankeløse og hjerteløse og det gælder både
katteejere og kattehadere!
Jeg forstår bare ikke den holdning at det er ok ligefrem at dræbe et andet
dyr, bare fordi man ikke kan lide det. Det er i mine øjne sygt, men jeg ved
det finder sted igen og igen.
Det er et emne der er oppe og vende igen og igen - og det er altid kattene
der betaler prisen.

lh

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 13:55

lh, skrev:
> Det er et emne der er oppe og vende igen og igen - og det er altid
> kattene der betaler prisen.

Hvis eneste forbrydelse består i at opfører sig som katte

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 14:31

"lh" <com@comhere.dk> skrev >
> [...]
> ligefrem finder glæde i at gøre dem skade. Det lyser jo så langt væk af
> jeres indlæg at i hader kattene så meget at i er ligeglade med hvordan de

Jeg hader da ikke katte, jeg gider dem bare ikke.Min kone elsker katte
Dem der lader deres katte rende frit med fare for overkørsel, ræve, hunde
osv det er vel dem der holder knapt så meget af deres katte.
Vi andre bliver jo blot påduttet kattene uden hensyn til om vi kan lide dem
eller ej.

Så hold jeres katte indenfor egen parcel, og de vil dø af alderdom i stedet.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 14:40

jopa, skrev:

> Så hold jeres katte indenfor egen parcel, og de vil dø af alderdom i
> stedet.

Det er vel ikke et mål i sig selv.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 14:50

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det er vel ikke et mål i sig selv.

Sådan foretrækker jeg det personligt

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-06-08 19:17

On Sun, 22 Jun 2008 15:30:38 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Dem der lader deres katte rende frit med fare for overkørsel, ræve, hunde
>osv det er vel dem der holder knapt så meget af deres katte.

Det er bestemt ikke rigtigt, men nogle af os opvejer fordele og
ulemper, og nogle katte egner sig bare ikke til at være indekatte.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 19:23

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>og nogle katte egner sig bare ikke til at være indekatte.

jo

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : lh

Dato : 22-06-08 20:18

> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>
> jo

Så afgjort nej. Der er nogle katte der mistrives ved at være indekatte. Jeg
har haft katte i over 35 år og der er stor forskel på katte. De kan "egne
sig" ved at vi tvinger dem til det. Men en huskat der har haft den frie
tilværelse og så pludselig skal være inde på et begrænset område, der mener
jeg at det i nogle tilfælde vil være bedre at aflive den. Katten har jo
nogle helt andre instinkter og er meget anderledes end hunden. Katten er sin
egen og går sine egne veje - hvis den har muligheden.

lh

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-08 21:51

"lh" skrev

> Katten er sin egen og går sine egne veje - hvis den har muligheden.

Og det gør hunden ikke?
Jeg synes ellers der er rigeligt med eksempler på det modsatte

- Peter

Fra : lh

Dato : 23-06-08 05:24

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "lh" skrev

> Og det gør hunden ikke?
> Jeg synes ellers der er rigeligt med eksempler på det modsatte
>
> - Peter

Absolut ikke på samme måde, her er katten helt speciel - efter min erfaring
og mening.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-06-08 09:20

> [...]
>
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Absolut ikke på samme måde, her er katten helt speciel - efter min

Går så ganske afgjort også ind for de frie katte. De er en langt bedre
løsning, end alle disse stålbokse der står rundt omkring, med et rødt
klistermærke, hvor der står ADVARSEL - GIFT

Det mest fantastiske er, at han har problemer med katte, og har
tilsyneladende, selv kat... ????...
Nå ja, der er jo så meget, jeg ikke forstår ))))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 09:43

Benny Mortensen, skrev:

> Går så ganske afgjort også ind for de frie katte. De er en langt bedre
> løsning, end alle disse stålbokse der står rundt omkring, med et rødt
> klistermærke, hvor der står ADVARSEL - GIFT

Nemlig, katte er da meget nyttigere end vores bøvede køtere

> Det mest fantastiske er, at han har problemer med katte, og har
> tilsyneladende, selv kat... ????...
> Nå ja, der er jo så meget, jeg ikke forstår ))))

*LOL*
God pointe Benny

/Jens (som kun har problemer med sin egen plagsomme kat)

Fra : Leyna

Dato : 23-06-08 14:19

On Mon, 23 Jun 2008 10:19:44 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

>Går så ganske afgjort også ind for de frie katte. De er en langt bedre
>løsning, end alle disse stålbokse der står rundt omkring, med et rødt
>klistermærke, hvor der står ADVARSEL - GIFT

Sådan nogle har vi faktisk lige indkøbt. Kattene tager desværre ikke
rotterne eller osse er de forbandede møgdyr (rotterne altså) for
hurtige for kattene.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 23-06-08 14:23

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev >

>Kattene tager desværre ikke
> rotterne eller osse er de forbandede møgdyr (rotterne altså) for
> hurtige for kattene.

Bor du på landet og har høns har du med rimelig sikkerhed rotter desværre.

Rotter kommer som regel kun steder hvor der er foder tilgængeligt.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 15:41

jopa, skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev >

> Bor du på landet og har høns har du med rimelig sikkerhed rotter
> desværre.

Rotter har vi desværre også her i Rødovre.
Min kat har fanget mange, og Angel har snuppet 3-4 stykker.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-06-08 16:12

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Rotter har vi desværre også her i Rødovre.
> Min kat har fanget mange, og Angel har snuppet 3-4 stykker.

Hos jer lever de i kloakkerne
Det gør de så ikke på landet.
Der bliver de tiltrukket af let tilgængelig føde i stalde og udhuse.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 16:23

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hos jer lever de i kloakkerne

Nemlig, de er næsten ikke til at udrydde.
Sidste år under det store regnskyl hvor kloakerne var oversvømmede
sad der en fed rotte i min carport da vi kom hjem fra luftetur.
Jeg pudsede Angel på den, den holdt ca 10 sekunder

/Jens (som ikke håber det var nogens kælerotte)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-06-08 16:31

"Pwh" skrev

> Jeg pudsede Angel på den

Jeg vil nok være lidt tilbageholdende med dette da rotter er bærer af
alskens sygdom og ulykke

- Peter

Fra : Pwh

Dato : 23-06-08 17:05

Peter Lykkegaard, skrev:
> "Pwh" skrev

> Jeg vil nok være lidt tilbageholdende med dette da rotter er bærer af
> alskens sygdom og ulykke

Hun åd den nu ikke.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-06-08 21:08

On Mon, 23 Jun 2008 15:22:47 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev >

>Bor du på landet og har høns har du med rimelig sikkerhed rotter desværre.

Vi har altså haft høns i nogle år efterhånden, og det er først nu at
vi har fået problemer med rotter.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 23-06-08 21:22

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Vi har altså haft høns i nogle år efterhånden, og det er først nu at
> vi har fået problemer med rotter.

Der er ingen dato på hvornår de arriverer.
de har måske itv levet helt fint hos naboen.

Tro mig høns lokker rotter.
Har boet på landet det meste af mit liv og haft høns ænder og andet fjerkræ.
Har ingen rotter nu og det er fordi der ikke er føde til dem her.
De er da hos naboen 100%

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Anette

Dato : 25-06-08 00:44

Leyna wrote:
> Vi har altså haft høns i nogle år efterhånden, og det er først nu at
> vi har fået problemer med rotter.

Vi havde høns 7-8 år før rotterne opdagede det - men så var de her til
gengæld også.
Kattene var på overarbejde i måneder, men vi måtte flå rottefængeen for en
giftboks for at få udryddet de møgkræ.

Vi har ikke høns mere, har ikke haft siden fugleinfluenzanen kom til
landet - alligevel var her rotter igen i foråret i år.
Mild vinter, meget vand - og opgravede kloaker længere oppe ad vejen, fik
dem åbenbart til at lede efter nye bosteder
De er heldigvis væk igen , med kattenes og rottefængerens hjælp

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-06-08 05:44

On Wed, 25 Jun 2008 01:44:27 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>gengæld også.
>Kattene var på overarbejde i måneder, men vi måtte flå rottefængeen for en

Vi har selv købt boksene, men vi mangler lige at kommunen gider sende
en mand ud med giften. Manden meldte det for over en uge siden, og her
er ingenting sket. Nu er jeg startet på at ringe til kommune HVER dag,
for at høre om der mon snart sker noget... De bliver vel trætte af mig
på et tidspunkt og får sat noget handling bag...

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 25-06-08 08:05

> [...]
> for at høre om der mon snart sker noget... De bliver vel trætte af mig
> på et tidspunkt og får sat noget handling bag...

Hej Leyna
Her får vi numret direkte til rottemanden når vi ringer til kommunen, måske
skulle du prøve det.

Hanne/som har rotter i sommerhuset og ikke på loftet

Fra : Leyna

Dato : 25-06-08 14:13

On Wed, 25 Jun 2008 09:04:48 +0200, "Hm" <mishamai@hongnet.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Hej Leyna
>Her får vi numret direkte til rottemanden når vi ringer til kommunen, måske
>skulle du prøve det.

Jeg har skam allerede kontaktet Mortalin, som er firmaet der kører
her, men med samme negative resultat. Nu håber jeg så på at
rottemanden kommer fredag, som jeg er blevet lovet. I modsat fald
ryger der en klage afsted til miljøministeriet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-06-08 13:50

Leyna, skrev:
> De bliver vel trætte af mig
> på et tidspunkt

Ingen bliver træt af dig Leyna (fedte, fedte)

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-06-08 14:17

On Wed, 25 Jun 2008 14:50:02 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Ingen bliver træt af dig Leyna (fedte, fedte)

*LOL* Du kan tro de bliver trætte af mig, når jeg er i brokkehumør.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 25-06-08 23:41

Leyna wrote:
> [...]
> for at høre om der mon snart sker noget... De bliver vel trætte af mig
> på et tidspunkt og får sat noget handling bag...

Vi får også nummeret direkte til Mortalin, som kører her. Sidst vi havde fat
i dem, gik der vist kun et par dage.
Så, jo ...at ringe hver dag skal nok virke
Eller tage derop med en pose fedtet wienerbrød en fredag eftermiddag

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-06-08 11:48

> Sådan nogle har vi faktisk lige indkøbt. Kattene tager desværre ikke
> rotterne eller osse er de forbandede møgdyr (rotterne altså) for
> [...]

Alle de katte jeg har haft, har bidt alle de rotter, de kunne komme afsted
med ihjel.
Men aldrig spist.... Som regel bliver de lagt, så vi helt sikkert finder
dem.
Mine katte, har så til gengæld, aldrig interesseret sig for mosegrise.
Så kunne det tænkes, at det er mosegrise du har, og ikke rotter .

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 24-06-08 15:36

On Tue, 24 Jun 2008 12:48:17 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Mine katte, har så til gengæld, aldrig interesseret sig for mosegrise.
>Så kunne det tænkes, at det er mosegrise du har, og ikke rotter .

Det er rotter... desværre.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-08 10:48

> Det er rotter... desværre.
> --
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Ring direkte til rottefængeren... Du kan sikkert finde hans nummer på din
kommunes hjemmeside.
Det er som regel meget hurtigere. Faktisk fatter jeg ikke, at jeres kommune
ikke har givet dig hans nummer. For det vigtigste er hurtig indgriben....
Hvordan er det man siger, 2 bliver til 868 på et år, og da de ikke har nogen
skrupler, hverken over kriminel sexuel lavalder, incest, eller indavl, så
sker der virkeligt noget.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-06-08 11:03

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen
> skrupler, hverken over kriminel sexuel lavalder, incest, eller indavl, så

Her hos os fungerer det også på den måde, at hvis man konstaterer rotter,
eller noget der ligner.. så ringer man til rottefængeren, som kommer ud og
sætter op -gratis.
Vi har ikke haft sådanne skabninger i flere år, den sidste vi så, blev
myrdet råt og brutalt af mine to dygtige dræberhunde.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 25-06-08 13:53

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Vi har ikke haft sådanne skabninger i flere år, den sidste vi så, blev
> myrdet råt og brutalt af mine to dygtige dræberhunde.. (-;

Den slags rygtes jo i rottekredsene

/Jens (hvis dyr også gør kort proces med rotter)

Fra : Leyna

Dato : 25-06-08 14:16

On Wed, 25 Jun 2008 12:02:33 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vi har ikke haft sådanne skabninger i flere år, den sidste vi så, blev
>myrdet råt og brutalt af mine to dygtige dræberhunde.. (-;

Rotterne ville sikkert heller ikke få lov at overleve her, hvis ikke
de var så krysteragtige at "gemme sig" i hønse/andegården. Jeg har
overvejet at tage Hans med derned, men jeg er lidt bange for at der
osse ville ryge et par høns så. Han er nemlig ikke så kræsen med HVAD
han slagter. *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-06-08 16:43

> [...]
> overvejet at tage Hans med derned, men jeg er lidt bange for at der
> osse ville ryge et par høns så. Han er nemlig ikke så kræsen med HVAD

GGG.... den tanke kan jeg så godt følge dig i.
Jeg havde da fået hønsene lukket ind et andet sted, alternativt i nogle
store kasser, mens Hans kunne boltre sig i rotter.. han ville sove i flere
dage..
Den Loui nakkede, lå han og overvågede i 5 timer, indtil herren i huset kom
hjem, og han stolt kunne fremvise sin fangst..
Men vær obs på om rotten får fat i hunden, det kan give infektioner.
Min gamle gravhund var også en god rottehund, og tog en del i sit liv, den
sidste han gjorde kål på, fik bidt ham temmeligt i snuden i kampens hede,
der skete dog ikke noget efterfølgende med hunden, jeg rensede det
selvfølgelig grundigt og holdt øje, men der er grimme bakterier i sådanne
rottertænder..

Mvh. Marie

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-06-08 16:49

"Benny Mortensen" skrev

> Går så ganske afgjort også ind for de frie katte. De er en langt bedre
> løsning, end alle disse stålbokse der står rundt omkring, med et rødt
> klistermærke, hvor der står ADVARSEL - GIFT

Mht vilde katte/løse katte så kan jeg da fortælle lidt fra det jeg var
købmandsbud op igennem 70'erne i og omkring Den Sorte Firkant (Indre
Nørrebro, København)

Dengang var der utallige baggårdshuse, på både tredje og fjerde baggård,
korridorejendomme, tomter, brandfælder og det der var værre
Og der var selvfølgelig også en "større" bestand af vildkatte, en flok
forrevne, pjuskede, mølædte bæster der alle som een havde været bedre tjent
med øjeblikkelig aflivning :(
En sommer fandt jeg et indtørret kattelig i et gammelt skur, øjensynlig
havde den kommet i klemme og sultet ihjel :(

Bor man ude på landet og kattene holder muse/rottebestanden så kan jeg da
sagtens se det fornuftige i kattene er "fri"

- Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-06-08 12:09

> [...]
>
> Bor man ude på landet og kattene holder muse/rottebestanden så kan jeg da
> sagtens se det fornuftige i kattene er "fri"

Hej Peter

Problemet er ikke vilde katte i sig selv. Det største problem, ville opstå,
hvis de ikke var der.
Det som skaber problemer med vildkatte i byerne, er at antallet eksploderer.
Derfor, i de områder du skriver om, indfanger man vildkatte, neutraliserer
dem, og sætter dem tilbage, hvor de blev fanget. De gør stadig deres gavn,
men reproducerer nu ikke længere sig selv, 2 gange om året, for en hunkat,
men 4 gange om året, for en hankat.

Disse forrevne katte, som var bedst tjent med at blive skudt, fremkommer
ved, at der er alt for mange, så der opstår, alt for mange kampe, både om
føden, og om revirer. Og selvfølgelig, hunkattene

Det er altid, en god ting, at sørge for, at man har en god og sund
kattebestand, som ikke er alt for mætte, men selvfølgelig heller ikke, alt
for sultne.... Derfor er det underligt, at disse gamle kattemødre, der ofte
trasker rundt i F.eks København, ikke er særligt velsete. De medvirker ret
så ofte, i den systematiske indfangning og neutralisering, samt
selvfølgelig, nødvendige aflivninger.... Mest fordi, de ofte er de eneste
mennesker, som disse katte har tillid til.

København er jo lige netop den by i DK, der har det største, og mest
udviklede program, for netop vildkattene. Sikkert også der, hvor der er
flest.

Der er dog, mig bekendt, kun Venedig, hvor vildkattene, har fast plads på
byens budget, og det vel at mærke, for at bevare vildkattene i Venedig.
Ikke for at udrydde dem. Det prøvede man på engang for mange år siden, og
man er af den mening, at det var årsagen til " Den sorte død " Netop fordi,
i takt med at kattenes antal faldt, steg antallet af rotter koloenormt.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 24-06-08 12:39

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> mange år siden, og man er af den mening, at det var årsagen til " Den
> sorte død " Netop fordi, i takt med at kattenes antal faldt, steg

Man skal værer forsigtig med at gribe ind i naturens balance.

/Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-06-08 16:47

"lh" skrev

> Absolut ikke på samme måde

Jeg tror ikke de mange lande der har problemer med vilde hunde være helt
enig med dig i dette

- Peter

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 13:52

jopa, skrev:
> "lh" <com@comhere.dk> skrev
>
> Ja det er synd for kattene at deres ejere ikke er sig sit ansvar
> bevist og holder dem på egen parcel.

Det er jo næsten umuligt hvis man ikke vil have den lever i et bur.
Så skulle jeg indhegne min have med 5 meter højt hønsenet.
Til gengæld mener jeg at man bør neutralicerer sin udekat
så de ikke render rundt og avler til højre og venstre.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 14:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> [...]
> Til gengæld mener jeg at man bør neutralicerer sin udekat
> så de ikke render rundt og avler til højre og venstre.

Hvis man finder det umuligt at lave en voliere så burde man måske ikke have
kat.
Jeg har aldrig forstået hvorfor det også er mig der skal have katte bare
fordi naboerne har.
Der ville lyde et ramaskrig hvis jeg lod min hyænehund rende løs på besøg
hos naboer.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 14:38

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvis man finder det umuligt at lave en voliere så burde man måske
> ikke have kat.

Det er heller ikke spor umuligt, men jeg vil ikke lave min have om
til et voliere for at skåne folks sartere følelser.
Jeg har endnu til gode at nogen brokker sig over min kat.

> Jeg har aldrig forstået hvorfor det også er mig der skal have katte
> bare fordi naboerne har.

Du har vel heller ikke kat, du får højst besøg af dem, som af fuglene.
Så du kan nyde dem uden at have ansvar for fodring og helbred

> Der ville lyde et ramaskrig hvis jeg lod min hyænehund rende løs på
> besøg hos naboer.

Der er vist også en anelse forskel, bare dens størrelse gør det jo.
Min gamle nabo havde en cockerspaniel som de havde dårlig
samvittighed over rendte gennem kattens hul i hegnet ind til mig,
jeg fortalte dem at det var helt fint med mig, men en stor hund
var det nok ikke gået med

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-06-08 19:18

On Sun, 22 Jun 2008 15:06:08 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Der ville lyde et ramaskrig hvis jeg lod min hyænehund rende løs på besøg
>hos naboer.

Jeg ville nu ikke have noget imod at få besøg af din hyænehund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 20:18

Leyna, skrev:

> Jeg ville nu ikke have noget imod at få besøg af din hyænehund!

Kunne blive til nogle gode grillbøffer

/Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-08 14:39

"Pwh" skrev

> Det er jo næsten umuligt hvis man ikke vil have den lever i et bur.

Har du aldrig hørt om en kattegård?
http://www.123hjemmeside.dk/michalko/7823170
http://www.123hjemmeside.dk/MCkat/8631832
http://www.manac.dk/Vores%20katte/Kattegaard/Kattegaard.html

Der vist ikke mange med dyre racekatte der kunne finde på at lade katten
rende rundt som den selv har lyst til?
Og det er da synd at holde den indenfor

- Peter

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 14:49

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> http://www.manac.dk/Vores%20katte/Kattegaard/Kattegaard.html

Ser rigtig godt ud, så det kan godt lade sig gøre at være en ansvarsbevist
katteejer.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 14:59

jopa, skrev:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Ser rigtig godt ud, så det kan godt lade sig gøre at være en
> ansvarsbevist katteejer.

Kunne katten vælge tror jeg den ville vælge min model

/Jens (en ansvarsløs katteejer)

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 15:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kunne katten vælge tror jeg den ville vælge min model

Lige så ville mange hunde.
Der findes masser af hunde med katte størrelse. Skal de også have lov at
rende løs ?
Gad vide hvilket anarki vi ville have hvis disse hundeejere også sked på om
andre brød sig om deres hunde.

Næ der skal en mental ændring til hos disse katteejere der skider på om
andre er generet af deres katte.

Folk der bor i lejlighed kan da godt holde dem inde så hvad er problemet
udover at de fleste katteejere er totalt ligeglade med både kattene og deres
omgivelser.
Næ bare luk krapylet ud så den kan skide i børnenes sandkasser eller kravle
ind af folks vinduer eller som vi har oplevet kravlet op i vores barnevogn
medens ungen lå og sov.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 15:46

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Lige så ville mange hunde.
> Der findes masser af hunde med katte størrelse. Skal de også have lov
> at rende løs ?

For min skyld igen alarm, de udgør ingen fare for mine dyr eller mig
Det ville da bare værer hygsomt med en tæppetisser på besøg til tider.

> Gad vide hvilket anarki vi ville have hvis disse hundeejere også sked
> på om andre brød sig om deres hunde.

Tror nu heller ikke det ligger for hunde på samme måde at fise rundt,
mine holder sig da til mig og gider sjældent værer i haven hvis jeg ikke er der.

> Næ der skal en mental ændring til hos disse katteejere der skider på
> om andre er generet af deres katte.

Der er jeg nok et håbløst tilfælde, det indrømmer jeg gerne

Men blev debatten ikke på elegant vis drejet bort fra om man så en
glæde i at ens hund dræbte/lemlæstede katte eller ej.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 15:55

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Men blev debatten ikke på elegant vis drejet bort fra om man så en
> glæde i at ens hund dræbte/lemlæstede katte eller ej.

Nej det var ikke det oprindelige, som blot var en konstatering.
En anden bragte det på banen. et der med glæden

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 16:06

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nej det var ikke det oprindelige, som blot var en konstatering.
> En anden bragte det på banen. et der med glæden

Jeps, den er jeg med på, og så skulle den hurtigt laves om
til rimeligheden i om katte rendte frit eller ej.
Jeg synes det, mere kan jeg ikke sige om den sag

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 16:19

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeps, den er jeg med på, og så skulle den hurtigt laves om
> til rimeligheden i om katte rendte frit eller ej.
> Jeg synes det, mere kan jeg ikke sige om den sag

Nogen mente det var synd for kattene.
Kattene bliver ikke spist af hunde hvis de holdes på egen parcel

Om OZ3BTO syntes det fint eller ej at hans hund har snuppet 5 katte er hans
problem.
Min egen har kun taget 1 (mig bekendt) og det syntes jeg selv ikke var i
orden.
Derfor kan man da godt alligevel syntes at det er irriterende med alle de
katte der fiser rundt, eller er det for ømtåleligt et emne at diskutere.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 16:48

jopa, skrev:
> Derfor kan man da godt alligevel syntes at det er irriterende med
> alle de katte der fiser rundt, eller er det for ømtåleligt et emne at
> diskutere.

Ikke for mig, men måske en smule OT for en hundegruppe
Til gengæld er det vel ikke OT at diskuterer om det er ok at ens
hund dræber/lemlæster andres dyr.

/Jens (som selv dræbte en tilskadekommen solsort idag)

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 18:33

On Sun, 22 Jun 2008 17:48:02 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Ikke for mig, men måske en smule OT for en hundegruppe
>Til gengæld er det vel ikke OT at diskuterer om det er ok at ens
>hund dræber/lemlæster andres dyr.

Her på stedet bliver katte venligt, men meget bestemt hjulpet ud fra
matriklen i form af heftige vuf'er Og nej - kattene kæmper ikke
med dem og hvis de gør får de bare hår i poterne Så de holder sig
væk. Vores hunde aner ikke, hvordan de skal skade/dræbe en kat - men
smide dem ud "fra min butik" er de helt gode til. Og nej - det er ikke
noget, vi lærer dem.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-06-08 14:49

Peter Lykkegaard udtrykte præcist:
> [...]
> http://www.manac.dk/Vores%20katte/Kattegaard/Kattegaard.html
>
> Der vist ikke mange med dyre racekatte der kunne finde på at lade katten

3 katteejere der har fattet deres ansvar
Og så ser det ovenikøbet ganske godt ud.
De 3 hjemmesider burde printes ud og følge med brugsanvisningen, hver
gang der bliver solgt en kat.
Kai

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 14:58

Peter Lykkegaard, skrev:
> "Pwh" skrev

> Har du aldrig hørt om en kattegård?

Det er i mine øjne også et bur, eller mener du også at dyrene
i zoologisk have lever et frit liv selv om de har flotte bure.

> Der vist ikke mange med dyre racekatte der kunne finde på at lade
> katten rende rundt som den selv har lyst til?

Jeg har også bare en 100kr's genbrugskat

/Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-08 15:38

"Pwh" skrev

> Det er i mine øjne også et bur, eller mener du også at dyrene
> i zoologisk have lever et frit liv selv om de har flotte bure.

Ok det vil sige at vi skal droppe kæledyr fuldstændigt?

Uanset hvor meget vi gør så kan vi ikke give dyrene 100% optimale forhold =
et frit liv
Din kat har heller ikke et frit liv uanset hvor meget den render for sig
selv

- Peter

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 15:49

Peter Lykkegaard, skrev:
> "Pwh" skrev

> Ok det vil sige at vi skal droppe kæledyr fuldstændigt?

Det har jeg ikke sagt, jeg har skrevet at jeg ikke vil holde min kat i bur
og at jeg betragter en kattegård som et bur.

> Uanset hvor meget vi gør så kan vi ikke give dyrene 100% optimale
> forhold = et frit liv

Men vi kan bestræbe os.

> Din kat har heller ikke et frit liv uanset hvor meget den render for
> sig selv

Hvilke begrænsninger har den da, jeg giver den ingen.
Jeg ved da godt hvor jeg helst selv ville værer kat.

/Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-08 15:57

"Pwh" skrev

> Hvilke begrænsninger har den da, jeg giver den ingen.

Hmm jeg vil formode at katten er tilknyttet til dig og du fodrer den og
sørger for en soveplads etc?
Er det at begrænse det vilde dyrs instinkter?

- Peter

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 16:12

Peter Lykkegaard, skrev:
> "Pwh" skrev

> Hmm jeg vil formode at katten er tilknyttet til dig og du fodrer den
> og sørger for en soveplads etc?
> Er det at begrænse det vilde dyrs instinkter?

De begrænsninger lægger den så frivilligt selv,
den kan komme og gå som den lyster og æde eller
lade værer som det passer den.

Kunne jeg give mine hunde samme vilkår ville det
værer optimalt for mig og dem,
men det er desværre ikke realistisk her hvor jeg bor.
Til gengæld prøver jeg at begrænse dem mindst muligt,
bedre kan jeg ikke gører det pt

/Jens (hvis kat nu ikke fiser ret meget omkring mere)

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-06-08 06:45

On 22 Jun., 14:32, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> "lh" <c...@comhere.dk> skrev

> Ja det er synd for kattene at deres ejere ikke er sig sit ansvar bevist og
> holder dem på egen parcel.

Trods det at du har en mærkværdig smag når det gælder valg af hund,
vidste jeg at du ellers er et godt og fornuftigt menneske !

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 13:53

Kim Christensen, skrev:

> Trods det at du har en mærkværdig smag når det gælder valg af hund,

Har John fået hund ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 14:00

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev

Trods det at du har en mærkværdig smag når det gælder valg af hund,
vidste jeg at du ellers er et godt og fornuftigt menneske !

Sønderjyder er generelt mere fornuftige en mængden

ps jeg har intet i mod katte der holder sig væk fra det indvendige af mit
hus.
At min hund jager dem væk sker der nok ikke så meget ved.
Han har kun snuppet en enkelt mig bekendt og det var lidt pinligt for det
var ovre ved naboen

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-06-08 10:43

On 22 Jun., 14:53, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Har John fået hund ???

Juridisk set er Milo en hund. Juraen skelner ikke til hvad den ligner.
Det er jo derfor at retsvæsenets skytsengel med vægten står med bind
for øjnene.
Måske gør dommerne på schæferudstillinger det samme.

Apropos mærkelige ryglinjer, i går var jeg en tur på gågaden med min
borzoi, og en forbipasserende der selv gik med en boxer spurgte hvad
der var sket med Jaroffs ryg. Jeg fik forklaret at den skulle være
sådan, og at den ryg faktisk er en forudsætning for at Hr. Fin kan
speede op til 60 km/t på ingen tid.
Manden gik da jeg spurgte hvad der var sket med næsen på hans hund.
Måske noget med dyremishandling, for den må da have fået et ordenlig
slag når snuden er blevet trykket næsten helt op mellem øjnene.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 22-06-08 17:46

Kim Christensen, skrev:

> Juridisk set er Milo en hund. Juraen skelner ikke til hvad den ligner.
> Det er jo derfor at retsvæsenets skytsengel med vægten står med bind
> for øjnene.

John har jo også været inden for etaten, så der er nok lusk med i spillet

> Måske gør dommerne på schæferudstillinger det samme.

De ser jo heller aldrig en *rigtig* hund

> Manden gik da jeg spurgte hvad der var sket med næsen på hans hund.
> Måske noget med dyremishandling, for den må da have fået et ordenlig
> slag når snuden er blevet trykket næsten helt op mellem øjnene.

*ROFL*

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 18:35

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> John har jo også været inden for etaten, så der er nok lusk med i spillet

Det er jeg da lidt år endnu

> De ser jo heller aldrig en *rigtig* hund

Udseendet er jeg lige glad med. Det er schock effekten jeg går efter.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-06-08 19:12

On Sun, 22 Jun 2008 19:34:44 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Udseendet er jeg lige glad med. Det er schock effekten jeg går efter.

Jeg går så mere efter hunoren, så når nogen ser Oy kan de bare dø af
grin!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 19:22

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Jeg går så mere efter hunoren, så når nogen ser Oy kan de bare dø af
> grin!

Det er så det samme som Kim.
Den ser ud som om den har fået balret 2 mursten om klodserne så skrutrygget
er den

Det minder om gamle dage hvor vi lavede hingste til valakker ved at klemme
med en stor tang.
Hesten stod og skruttede ryg i 2 dage.
Godt det ikke var mig og så uden bedøvelse
Det er fandme dyremishandling set i bakspejlet
--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 19:32

On Sun, 22 Jun 2008 20:12:23 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Jeg går så mere efter hunoren, så når nogen ser Oy kan de bare dø af
>grin!

Du har forhåbentlig en ganske god ansvarsforsikring på kræet. ) I
så fald vis ham endelig til Anders Fogh og Bendt Betjentsen, hvis
hunden kan tåle så store chok ) Og glem ikke Lars Løkke, han gav jo
nok en øl ))

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 19:34

"Ivan Madsen" skrev

> Du har forhåbentlig en ganske god ansvarsforsikring på kræet. )

Sådan en har jeg ikke kun en forsikring på ejendommen

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 19:38

On Sun, 22 Jun 2008 20:33:33 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Ivan Madsen" skrev

>Sådan en har jeg ikke kun en forsikring på ejendommen

Hmm.....hundeskader kan faktisk blive ret dyre, så hvis osv (kig på
det!) )

Fra : jopa

Dato : 22-06-08 19:39

"Ivan Madsen" skrev

> Hmm.....hundeskader kan faktisk blive ret dyre, så hvis osv (kig på
> det!) )

Min ejendomsforsikring dækker
Desuden bider min hund kun folk der fortjener det

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-06-08 09:10

On Sun, 22 Jun 2008 20:31:46 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>så fald vis ham endelig til Anders Fogh og Bendt Betjentsen, hvis
>hunden kan tåle så store chok ) Og glem ikke Lars Løkke, han gav jo

Hvornår har de fået humor?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 18:27

On Sun, 22 Jun 2008 09:43:08 -0700 (PDT), Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:
<...>
>Manden gik da jeg spurgte hvad der var sket med næsen på hans hund.
>Måske noget med dyremishandling, for den må da have fået et ordenlig
>slag når snuden er blevet trykket næsten helt op mellem øjnene.

Folk med boxere bliver så kede af det, når jeg mener de skal købe
briller til deres hund - for det er da synd den bliver ved med at løbe
ind i murene
Men generelt er boxere dejlige hunde - men man skal nok lige sørge
for, at snuderne ikke bliver kortere, for så får de seriøse problemer
med vejrtrækningen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-06-08 18:56

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men generelt er boxere dejlige hunde - men man skal nok lige sørge
> for, at snuderne ikke bliver kortere, for så får de seriøse problemer

Du ser forhåbentligt ikke boxere med "for" korte snuder mere, det er ikke
ønskeligt med for korte næser. netop pga. vejrtrækningen. Det er en
brugshund, der i høj grad har behov for at trække vejret frit.
en tommelfingerregel siger, at en mands tommelfinger-standard størrelse (-;
skal kunne være fra stoppet til snuden.
Jeg har endnu ikke oplevet en boxer med vejrtrækningsproblemer, men de
findes da med sikkerhed.
Det er gyseligt at se og høre disse racer med ekstreme korte næser, synd!.

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-06-08 11:54

On 22 Jun., 19:34, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> "Pwh" <kkk...@email.dk> skrev

> Det er jeg da lidt år endnu

Lusk med i spillet, eller i etaten - eller begge dele :O ?

> Udseendet er jeg lige glad med. Det er schock effekten jeg går efter.

Ja, synet af mærkelige levevæsener kan stadig chokere folk, selvom sci-
fi bølgen med UFO'er og liv fra andre planeter jo ellers toppede
allerede sidst i 70'erne.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-06-08 13:53

On 22 Jun., 20:21, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Det er så det samme som Kim.
> Den ser ud som om den har fået balret 2 mursten om klodserne så skrutrygget
> er den

Plejer du ikke at sige at Milo's ditto vejer et kilo stykket? Det
forklarer sikkert hans rygholdning.
Hr Fin's kugler kender jeg ikke vægten på, men han har helt sikkert
stået bagerst i køen. Det forklarer ikke altså ryglinjen. Og Flapøret
som har stået helt forrest i samme kø har en nærmest lige ryg.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-06-08 03:39

On 23 Jun., 10:19, "Benny Mortensen" <in...@brugbar.inv> wrote:

> Det mest fantastiske er, at han har problemer med katte, og har
> tilsyneladende, selv kat... ????...
> Nå ja, der er jo så meget, jeg ikke forstår ))))

Der er også mange terrariefolk der selv opdrætter foderdyr.

Hilsen Kim