Og så gik det galt igen (kamphunde)
Fra : JBH

Dato : 20-06-08 23:28

http://www.bt.dk/article/20080620/nyheder/80620082/

Lille 6-årige Chloe Ashman kæmper for livet. En kamphund havde nær bidt
struben over på den lille pige. Et mirakel hun lever, siger lægerne. Men hun
kommer næppe til at tale, hvis hun overlever.

20. juni 2008, 20:58 Af HANS JENSEN haj@bt.dk

Chloe og hendes lillebror Samuel legede i gården ved deres hjem i Folkstone
i England, da de blev angrebet af kamphunden - en Staffordshire bullterrier.
- Den kastede sig over min lille pige og kastede hende flere gange op i
luften, fortæller faderen, der har talt med sin søn og ekskone. Det skriver
engelske The Sun.Angrebet fandt sted hos den lille piges mor, Stacey, og
faderen hævder nu, at det var moderens ny kæreste, som havde medbragt
hunden. Hvilket hun dog benægter.Da Chloe blev angrebet forsøgte moderen at
få hende fri af hundens kæber. Men i første omgang forgæves.
Først da lillebror Samuel rakte moderen en boremaskine og hun begyndte at
slå løs på hunden reagerede den.
Hun fik sin hånd ind i dens mund. - Men så bed han bare mig, siger moderen
ifølge Expressen se. Til alt held kom en nabo til stede, tilkaldt af
balladen, og det lykkedes ham at få hunden til at slippe den lille
pige.Hunden er nu blevet aflivet. Chloe derimod ligger og kæmpe for sit liv
på intensiv-afdelingen.
Lægerne tror, at den lille pige vil overleve - derimod tvivler de på, om hun
nogensinde kommer til at tale. Dertil er skaderne på hals og stemmebånd for
alvorlige.- Jeg vil advare folk om, hvad disse hunde kan gøre, siger faderen
Lee Ashman til The Sun, så det kan undgås, at sådan en tragedie gentager
sig.

/JBH

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 09:59

Ja jeg går ind for våbentilladelse til kamphunde, for det er lige som andre
våben,-pistoler-antitankvåben eller knive .... det afhænger af ejeren.

--
MvH
Niels Holler

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-06-08 12:09

"Niels" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
andre
> våben,-pistoler-antitankvåben eller knive .... det afhænger af ejeren.

Der skal våben tilladelse til ALLE hunde da det jo IKKE kun er kampkræ der
kan finde på sådan noget

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-06-08 18:21

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
faderen
> Lee Ashman til The Sun, så det kan undgås, at sådan en tragedie gentager

Sådan taget i betragtning, at der sådan rent statistisk, konstant er 550.000
hunde i Danmark, og der normalt går flere år imellem alvorlige uheld, med
hunde... Forekommer det mig latterligt, når man føler sig nødtvunget til at
søge mod det store udland, for at finde ammunition til sin tale imod visse
former for hunde.

Sådan, taget i betragtning, at i en tidligere debat om " Kamphunde " og hvad
de havde gjort, så ved at gennemlæse alle artiklerne fra aviserne... Viste
det sig, at der reelt kun var 1 kamphund, og den figurerede kun, i en
absolut fredelig artikel, hvor ejeren beskrev sin hund.... Resten var ganske
almindelige hunderacer, undtagen kamphunde, som var anskaffet af unge i
Vollsmose, med det formål, at kunne pudse dem på Politiet... Ja faktisk, lød
en avisoverskrift, Kamphund fængslet i Odense.... Det var altså en Schæfer,
og hverken den, eller nogle af de andre, havde angrebet umotiveret.... De
var faktisk, blevet beordret til angreb af deres ejere.

Der var også tale om løse kamphunde i sønderjylland, der spredte skræk og
rædsel.... Nå ja, man mente da i hvert fald, at der var en Amstaff imellem.

I denne sag, ser det jo også ud til, at faderen er ved at mele sin egen
kage, så hvem ved, måske medbragte han den selv ??. Selv om man næppe kan
forestille sig en fader, der ville udsætte sit barn for noget sådan.... Men
den skulle måske have ordnet konens nye kæreste, og ikke datteren.

I Danmark, er der 10 personer pr hund.... Gælder dette også for England, de
er vist ca 55 Mill. Mennesker, så må der jo så være ca 5,5 millioner
hunde.... Vil det så være urealistisk at sige, at chancen for en sådan sag,
er 10 * så stor som i Danmark, altså rent i antal... Så vil chancen i %,
være den samme som i Danmark.

Taget i betragtning, at dræbte i trafikken, i år forventes at være i
nærheden af 400... Som er en stigning i forhold til tidligere år... Og så
tillige taget i betragtning, at den almindelige Dansker, bliver et større og
større svin, lige så snart han kommer bag et rat... Så kan det godt nok
undre mig, at en hund, helt ovre i England, kan bane sig vej ind i de Danske
aviser.... Og dog, det er jo selvfølgelig BT.

Er der nogen, der syntes, dette indlæg var for stærkt ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-06-08 19:24

"Benny Mortensen" skrev

> Er der nogen, der syntes, dette indlæg var for stærkt ?????

En dræbt i trafikken er een for meget, eller?

I januar måned blev en terrier angrebet og dræbt i den lokale hundeskov
Samme hund (bullmastiff) har vores beagle leget med flere gange uden at der
var problemer
Dyrlægen udtalte at hunden måske har troet at terrieren var en hare eller
rotte
Når en sådan hund kan tænde forkert af hvor hurtigt kan det ikke gå galt ved
en "rigtig" kamphund-race?

Spørgsmålet er så hvad den rigtige løsning kan være?

- Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-08 14:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> en "rigtig" kamphund-race?
>
> Spørgsmålet er så hvad den rigtige løsning kan være?

Som du siger, en dræbt i trafikken, er en for mange... 400 dræbt i
trafikken, er 400 for mange.
Men pudsigt nok, selv om tallet er 400, får det os på ingen måder, til at
ændre adfærd.

En af mine bekendte, blev stukket ihjel på et værtshus, da han ville mægle
mellem de stridende parter, og trods dette totalt meningsløse mord, er det
at medbringe både knive og skydevåben, stadig et meget aktuelt problem. Og
mange er gået til, mindst lige så meningsløst og fjollet siden, og vi er
ikke kommet løsningen et skridt nærmere.

Så vidt jeg kan se, er det vist os mennesker, der skal spørge hundene,
hvordan vi får sænket tabstallende, for selv om vi regner i procenter, taber
vi stadig stort. Så måske skulle vi til at overveje, hvem er egentligt den
primitive race, os eller hundene.

M.V.H....Benny..

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-06-08 11:59

> [...]
ved
> en "rigtig" kamphund-race?
>
> Spørgsmålet er så hvad den rigtige løsning kan være?

Skal der kørekort til kamphunde så skal der til alle hunde
En schæfer er mindst lige så farlig som en kampkræ.. Ja sågar div.
slædehunde.. Dens tænder er skabt til at flå råt kød

Fra : jopa

Dato : 23-06-08 15:03

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev >

> En schæfer er mindst lige så farlig som en kampkræ..

Korrekt og måske værre i følge statistikken.
Problemet er ikke så meget hunden men ejeren, og jeg tror flertallet af
schæferejerne i modsætning til flertallet af muskelhunde ejerne er mere obs
på at "dressere" sin hund.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-06-08 17:31

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Problemet er ikke så meget hunden men ejeren, og jeg tror flertallet af
> schæferejerne i modsætning til flertallet af muskelhunde ejerne er mere

Netop det jeg ville frem til.. 90% af hundens væremåde kan man takke ejeren
for.. De sidste 10% er som reglen racen der skinner igennem
f.x. er schæferen extrem førefikseret hvor div. slædehunde oftes ikke
lystre mere end nødvendig

Skal der kørekort til hund så skal det være ALLE hunde uanset str.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 08:36

> Skal der kørekort til hund så skal det være ALLE hunde uanset str.

totalt enig .... men kamphunde skal have en overbygning med våbentilladelse,
så kan i komme med jeres evulionsteorier mm. .... de dyr er omvandrende
projektiler som evt ikke er skudt af :-/

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-06-08 13:25

"Niels" <-> skrev i en meddelelse

> totalt enig .... men kamphunde skal have en overbygning med
våbentilladelse,
> så kan i komme med jeres evulionsteorier mm. .... de dyr er omvandrende
> projektiler som evt ikke er skudt af :-/

Du har åbenbart IKKE forstået det

Div. kamphunde er ikke en skid mere farlige som andre hunde bla
slædehunde schæfer osv. det er EJERNE den er gal med

Fra : jopa

Dato : 24-06-08 14:16

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev
> Du har åbenbart IKKE forstået det
>
> Div. kamphunde er ikke en skid mere farlige som andre hunde bla
> slædehunde schæfer osv. det er EJERNE den er gal med

Små hunde er generelt farligere, men skaden er ikke så stor

Ellers tror jeg du har ret delvist.
Som Schæferen er førerfixeret tror jeg at visse typer muskelhunde er så
dominante at de let tænder af på andre hunde.

Jeg har ikke noget at have det i bortset fra mistanken

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-06-08 17:32

> [...]
> dominante at de let tænder af på andre hunde.
>
> Jeg har ikke noget at have det i bortset fra mistanken

Samme med slæde hunde .. Hanner kan oftes ikke med andre hanner

Vi har samme problem med vores.. Kun vissse meget unge han´ner kan han med
... Vi snakker her hvalpe
Tæver er der aldrig problemer med medmindre det er tæven der ligger ud.. Men
så bakker Bugsy ud anyways

Fra : jopa

Dato : 24-06-08 18:08

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> Vi har samme problem med vores.. Kun vissse meget unge han´ner kan han med
> .. Vi snakker her hvalpe

Min gider heller ikke andre end mig
Det hænder at han leger med fremmede hunde på stranden, men kun hvis de
underkaster sig.
Gør de ikke det kan de få nogen bank

> Tæver er der aldrig problemer med medmindre det er tæven der ligger ud..
> Men
> så bakker Bugsy ud anyways

Det er jo også normalt.
Min datter har en mini gravhunde tæve som Milo også tillader at være
hysterisk selvom den kunne ligge på hans tunge

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 20:20

> Du har åbenbart IKKE forstået det
>
> Div. kamphunde er ikke en skid mere farlige som andre hunde bla
> slædehunde schæfer osv. det er EJERNE den er gal med

Jo jeg er temmelig sikker på at jeg har forstået at nogle mennesker
forsvarer kamphunde selvom de på bunden er klar over at man har avlet på
evner og gener til kamp og aggression gennem mange mange led, derfor er en
hver kamp hund potentielt farlig især for andre hunde.

Og som jeg sagde, så skulle man jo bare ha en "våbentilladelse", så skiller
man jo de slemme bøller fra ikke
Der er måske heller ikke nogen grund til at politi oftest bruger schæfer
jægere ofte bruger retriever osv. osv. osv. De kunne jo bare bruge
Minipudler hele bundtet ikk

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-06-08 22:25

"Niels" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er måske heller ikke nogen grund til at politi oftest bruger schæfer
> jægere ofte bruger retriever osv. osv. osv. De kunne jo bare bruge

Fint nok .. Så kommer der "våbenilladelse" til kamp/muskelhunde ..
Så finder de slemme denge bare nogen andre hunde f.x sebnirian husky
alaskan malamute Karealsk bjørnehund m.v. også er vi lige vidt

Skal der våbentilladelse til kamp/muskel hunde så skal der til alle hunde

Fra : Niels

Dato : 25-06-08 13:37

> Skal der våbentilladelse til kamp/muskel hunde så skal der til alle hunde

lyder helt fornuftigt, men husk der er forskel på luftpistoler og
tungemaskingeværer og uddannelsen til de respektive våben.

mvh Niels

Fra : OZ3BTO

Dato : 25-06-08 17:06

"Niels" <@> skrev i en meddelelse

> lyder helt fornuftigt, men husk der er forskel på luftpistoler og
> tungemaskingeværer og uddannelsen til de respektive våben.
>
> mvh Niels

Du var hvist aldrig i cirkus mili

Om det er luftgevær eller LMG/TMG så er reglerne de samme........

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 08:27

> Du var hvist aldrig i cirkus mili

hvor er det så lige jeg plaffede med carl gustav (84 mm dysekanon ) ...LOL

ps det var ikk gråspurve jeg sigtede på

mvh Niels

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-06-08 07:57

"Niels" <@> skrev i meddelelsen

> lyder helt fornuftigt, men husk der er forskel på luftpistoler og
> tungemaskingeværer og uddannelsen til de respektive våben.

Hagl fra en luftpistol kan gøre stor skade ... så den holder ikke helt.
Selvfølgelig anretter en større kaliber større skade under sammen
forudsætninger når vi snakker våben, men det betyder ikke at de små kalibre
er ufarlige ...

Generelt synes jeg kørekort/våbentilladelse til kæledyr er en god idé - det
er langt fra alle, som har den fornødne respekt overfor dyr (og mennesker
for den sags skyld).

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer