Q: Hundebur (dobbelt) til bilen...
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-08 17:32

Hejsa

Jeg er i gang med at scanne markedet for hundebure (evt dobbeltbur) til en
Fabia Combi (Greenline)
Der er jo lidt forskelligt at vælge i mellem
Er der nogen fabrikater der bør foretrækkes fremfor andre aht stabilitet
eller andet?

Nogen der har erfaring med at have to hunde i samme bur under kørsel (er
dobbeltbur at foretrækk, eller?)
Indtil videre har der ingen problemer været de få gange vi har været afsted
indtil videre ( i lejet/lånt bil)

Vi har to beagler 10 mdr/4år (okt)

tak på forhånd :)

- Peter

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-06-08 18:16

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dobbeltbur at foretrækk, eller?)
> Indtil videre har der ingen problemer været de få gange vi har været
> afsted indtil videre ( i lejet/lånt bil)

hej

jeg har et dobbelt hundebur fra Hakon Profilteknik til mine to labber. Det
er meget solidt og stabilt og kan anbefales. Modellen hedder dobbelt kombi
stationcar.

http://www.hakon-profil.dk/katalog.asp?gruppe=1&sort=varenr

Da jeg købte det, mente jeg, at jeg ville fjerne skillevæggen mellem burene
for at hundene kunne få ekstra plads, men fik at vide, at det skulle jeg
endelig ikke gøre, for i tilfælde af en ulykke, hvor bilen måske ruller
rundt, kunne jeg risikere, at hundene i panik ville angribe hinanden.

mvh Anelise

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-08 20:29

"A. S. Nielsen" skrev

> [...]
> skulle jeg endelig ikke gøre, for i tilfælde af en ulykke, hvor bilen
> måske ruller rundt, kunne jeg risikere, at hundene i panik ville angribe

Ah ok, går hunde i panik kan næsten alting ske :(
Så det bliver dobbeltbur

Tak for info :)

- Peter