Forudfattet mening.
Fra : Pwh

Dato : 15-06-08 16:20

Vi har lige gået en fredelig tur langs Damhussøen,
mine hunde var self trådløse som vanligt
En ældre gut skal så pludselig belærer mig om at det
er påbudt med snor på hunde ved søen.
Ja, og ??? siger jeg så, det svar havde han ikke ventet
Efter at have tygget lidt på den påstod han at jeg åbenbart var
ligeglad med ænderne. Jeg måtte så fortælle ham at han ikke
skulle se bort fra den mulighed at jeg havde opdraget mine hunde
til at lade ænderne værer i fred, den kunne han ikke give igen på

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-06-08 13:48

On 15 Jun., 17:20, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> skulle se bort fra den mulighed at jeg havde opdraget mine hunde
> til at lade ænderne værer i fred, den kunne han ikke give igen på

Efter at det rigtige politi stort set er sparet væk, er der mange
"fritidsstrissere" der nok skal fortælle hvad der står i
politivedtægten. Jeg har fået at vide at når man går med 4 hunde skal
de have mundkurv, og at jeg forøvrigt højst må have 3 hunde. Jeg har
givet dem min adresse og bedt dem tilsende mig den pågældende passage
i politivedtægten på skrift, gerne med det relevante understreget.
Endnu har jeg ikke fået post.

Det der vitterligt står om hunde i "politivedtæten" som siden 2005 har
heddet Ordensbekendtgørelsen er vitterligt:

§ 11. Det er forbudt under færdsel på veje at føre hunde i bånd fra
motorkøretøj, cykel med hjælpemotor eller hestekøretøj. Heller ikke
ridende må føre hunde i bånd.

Måske er det derfor at jeg ikke har fået brev?

Der er jo også hundeloven, men den kan jeg heller ikke finde noget
relvant i...

Men heldigvis møder jeg nu flest flinke mennesker!

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 16-06-08 05:13

Kim Christensen, skrev:

> Men heldigvis møder jeg nu flest flinke mennesker!

Også her
Faktisk fik jeg på samme strækning lidt efter et anderkendene
ord med fra en Labejer der havde sin i snor.
Han roste dem for at værer godt opdraget da han så de
ikke bare fes hen til hans hund, men gik roligt forbi.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 16-06-08 09:10

On Sun, 15 Jun 2008 12:47:40 -0700 (PDT), Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>givet dem min adresse og bedt dem tilsende mig den pågældende passage
>i politivedtægten på skrift, gerne med det relevante understreget.

Den med mundkurv har jeg så ikke hørt, men der er noget om det med
antallet af hunde i hhv. by- og landzone. Jeg kan selvfølgelig ikke
lige huske hvor mange det er man må have, men det er 3 eller 4 i
byzone. Hvorfor folk så skal blande sig i det fatter jeg ikke...
medmindre man da kan se at dyrene bliver vanrøgtet...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-06-08 02:48

On 16 Jun., 10:10, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> [...]
> byzone. Hvorfor folk så skal blande sig i det fatter jeg ikke...
> medmindre man da kan se at dyrene bliver vanrøgtet...

Reglerne siger maks 4 voksne hunde, dertil hvalpe op til 18 uger. Over
den grænse er der tale om erhvervsmæssigt hundehold, og så træder der
helt andre regler i kraft. Jeg _har_undersøgt reglerne inden nr 4
flyttede ind!
Dog er der boligforeninger og ejerlav der kan have andre regler, hvor
antallet af hunde er mindre.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 16-06-08 09:06

On Sun, 15 Jun 2008 17:20:03 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>skulle se bort fra den mulighed at jeg havde opdraget mine hunde
>til at lade ænderne værer i fred, den kunne han ikke give igen på

Brok for brokkens skyld. *SUK*
Det kan faktisk godt lade sig gøre at opdrage sine hunde til ikke at
slagte alt hvad der måtte ligne byttedyr.

http://leyna.dk/oy-galleri/1aar-5.jpg
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-06-08 17:11

Leyna, skrev:

> Brok for brokkens skyld. *SUK*
> Det kan faktisk godt lade sig gøre at opdrage sine hunde til ikke at
> slagte alt hvad der måtte ligne byttedyr.

Self kan det da det.
Den forrige der skulle brokke sig var jo en gut der mente
at mine hunde ikke kunne kende forskel på fortorv og cykelsti
og de derfor skulle have snor på.
Jeg nægter at lade mine hunde undgælde for andre uopdragne
hundes adfærd

> http://leyna.dk/oy-galleri/1aar-5.jpg

Godt billede

/Jens