Hundeforsikring
Fra : Nana Sørensen

Dato : 15-06-08 00:28

Hej gruppe...

Jeg har 3 hunde der skal forsikres, men jeg kan SLET ikke overskue hvad der
er billigst og bedst. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh. Nana

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-06-08 23:20

On 15 Jun., 01:27, "Nana Sørensen" <n...@sletdetherphobia.dk> wrote:
> Hej gruppe...
>
> Jeg har 3 hunde der skal forsikres, men jeg kan SLET ikke overskue hvad der
> er billigst og bedst. Er der nogen der kan hjælpe mig?
>
> Mvh. Nana

De fleste forsikringsselskaber tager et fakturereingsgebyr. Derfor er
det praktisk at have sine forsikringer samlet et sted.
Ansvarsforsikringen er lovpligtig, men du kan tilvælge figurantdækning
hvis du træner den slags, og du kan også få dine hunde sygeforsikret.
Selskabet hvor jeg har min nuværende hundeansvarsforsikring tilbyder
ikke sygeforsikring, så på en måde er jeg selv ved at søge efter en
anden forskikring.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 15-06-08 07:38

Kim Christensen, skrev:

> De fleste forsikringsselskaber tager et fakturereingsgebyr. Derfor er
> det praktisk at have sine forsikringer samlet et sted.

Praktisk måske, men oftest ikke billigst.
Jeg har mine basale forsikringer hos Tryg, det giver samtidigt
fordele hos Nordea.
Men forsikringer på kørertøjer og mine dyr har Tryg endnu
ikke kunnet tilbyde mig lige så billigt som deres konkurrenter.

Mine hunde og katten har jeg hos http://www.garfors.dk/index.php?id=215

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-08 10:52

"Nana Sørensen" <nana@sletdetherphobia.dk> writes:

> Jeg har 3 hunde der skal forsikres, men jeg kan SLET ikke overskue hvad der
> er billigst og bedst. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Ansvarsforsikringen er vist nogenlunde ens hos de forskellige
selskaber og prisen sikkert også. Det er først hvis du skal have
sygeforsikring der begynder at være forskelle.

Her er der generelt to modeller:

a/ Forsikringen dækker 80% af regningen, hvorefter der fratrækkes en
selvrisiko op til et maksimum, som er op til 23.000 om året.

Dyrekassen Danmark bruger denne metode og den koster 1287 kroner om
året med en selvrisiko på 552 kroner. Deres ansvarsforsikring koster
376 kroner om året.

b/ Forsikringen dækker hele regningen fratrukket en selvrisiko op til
et maksimum som typisk er lavere end i model a.

Tryg bruger denne model. Den koster 1317 kroner om året incl.
ansvarsforsikring. Der er en selvrisiko på 935 kroner og den dækker op
til 12.846 kroner om året.

Vi har valgt model b gennem Lærerstandens Brandforsikring. På den måde
ved vi altid hvad vi kommer til at betale selv. Jeg mener vi giver
omkring 1200 om året incl. ansvar og vi har en selvrisiko på omkring
600 kroner. Og der har aldrig været bøvl med udbetalingen fra dem, når
der har været noget.

Mvh Trine

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-06-08 11:42

> [...]
> omkring 1200 om året incl. ansvar og vi har en selvrisiko på omkring
> 600 kroner. Og der har aldrig været bøvl med udbetalingen fra dem, når

Jeg har mine hunde forsikret i dyrekassen Danmark, og har hidtil ikke haft
problemer med at få selv store regninger dækket.

Når man vælger forsikringsselskab, skal man lige være opmærksom på, at nogle
selskaber kun dækker hunden i de 10 (tror jeg nok, det er) første leveår,
mens andre, der i blandt dyrekassen Danmark, dækker i hele hundens levetid.

mvh Anelise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-06-08 12:00

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> writes:

> [...]
> mens andre, der i blandt dyrekassen Danmark, dækker i hele hundens levetid.

Det er rigtigt. Det havde jeg glemt. LB dækker kun i 10 år. Men en
newfoundlænder lever typisk ikke ret meget mere end de 10 år, så vi
vurderede at det nok var passende.

Mvh Trine

Fra : Søren LH

Dato : 15-06-08 22:04

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> omkring 1200 om året incl. ansvar og vi har en selvrisiko på omkring
> 600 kroner. Og der har aldrig været bøvl med udbetalingen fra dem, når

Hvordan er det med medicin? Min dækker ikke medicin givet i konsultationen,
og vistnok heller ikke medicin jeg selv køber på apoteket. Er det sådan i
alle forsikringer?

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 16-06-08 05:15

Søren LH, skrev:

> Hvordan er det med medicin? Min dækker ikke medicin givet i
> konsultationen, og vistnok heller ikke medicin jeg selv køber på
> apoteket. Er det sådan i alle forsikringer?

Jeg mener bestemt at jeg får betalt udleveret medicin,
men er ikke 100% sikker.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-06-08 09:37

Søren LH <slh@DELETEcity.dk> writes:

> Hvordan er det med medicin? Min dækker ikke medicin givet i
> konsultationen, og vistnok heller ikke medicin jeg selv køber på
> apoteket. Er det sådan i alle forsikringer?

Vores dækker den medicin dyrlægen bruger og giver i klinikken. F.eks.
bedøvelse, smertestillende indsprøjtninger, antibiotika osv. Men den
dækker ikke udleveret medicin og recepter.

Mvh Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-08 17:44

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
konsultationen,
> og vistnok heller ikke medicin jeg selv køber på apoteket. Er det sådan i

Hvordan pokker skulle vi da vide det... Siden de blev forsikrede, er de jo
aldrig syge ))

M.V.H....Benny..