Stakkels Angel
Fra : Pwh

Dato : 13-06-08 15:11

Jeg har lige hentet Angel nede hos dyrelægen.
Hun har gået og haltet on/off på højre forben de sidste par mdr.
Jeg troede (håbede) at det var en form for overbelastning,
hun tonser jo tit vildt rundt og kan så let forvride et eller andet.
Men da jeg ikke selv kunne få det kureret med Flexvital
og godt med svømmeture måtte hun en tur til dyrelægen.

Hun er så blevet røngtenfotograferet fra snude til halespids.
De fandt så hvad de mener er en ledmus i højre skulder
Hun skal nu ned til en kikkertundersøgelse om en uge,
der vil de så se hvad de kan gører ved det, i må krydse fingre allesammen.
Det posetive er at hendes hofter/ryg/albuer/venstre skulder ser fine ud på billederne.
Det negative er at hun skal holde sig i ro indtil operationen, hun må gerne
gå ture, men ikke lege vildt og svømme, og det vil jo også gå ud over Tyson.

Self ville de til at prakke mig et eller andet Hills foder på som er godt for den slags,
jeg fortalte at hun allerede fik Flexvital (glukosamin) i sit Barf, som jo er det der er
tilsat de specialfodere der forbygger/helbreder den slags.
Men deres foder indenholdt så også nogle olier fortalte hun mig, det får hun også
i rigelige mængder, både fiske og alm, hmmm den kunne hun så ikke give igen på
Så hun fik mig ikke overbevist om at skift til specialfoder var vejen frem, hun opgav
nu også ret hurtigt, hun ved nok at os Barfere er uden for pædagogisk rækkevidde

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-06-08 15:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
frem, hun opgav
> nu også ret hurtigt, hun ved nok at os Barfere er uden for pædagogisk

Sjovt at der altid er et eller andet special foder hund eller kat skal have

Sidst vi var afsted med den ene kat fik vi også noget special foder som
katten skulel leve af fremover .. ihvertfald ifølge dyrlægen
Da katten så have tabt knapt et kilo på 2 uger og var nærmest skidn og ben
ja så gik vi tilbage til det gamle foder igen

Hunden får vi ikke til at tømme 2 poser af det samme mad i træk.. Der skal
forandring til

Men ang. barf .. En hare hunden selv har fanget er vel fino til det ?

Fra : Pwh

Dato : 13-06-08 15:35

OZ3BTO, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt at der altid er et eller andet special foder hund eller kat
> skal have

De siger det sikkert i en god mening.
Men man skal huske på at de også tjener rigtigt godt på at pushe den slags

> Hunden får vi ikke til at tømme 2 poser af det samme mad i træk.. Der
> skal forandring til

Mine er nu nærmest altædene, men de sætter bestemt stor pris på
at blive barfet, og det er jo pr automatik også meget varieret hvis man
gør det rigtigt.
Feks skal mine idag have rå kylling og en gang hytteost med diverse
olier og flexvital i. Igår var de bare en gang grøntmix med kallun/oksekød.

> Men ang. barf .. En hare hunden selv har fanget er vel fino til det ?

Det kan næppe være mere optimalt foder.
Flytter jeg på landet håber jeg da at mine bliver lidt selvforsynende
ligesom min kat er det

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-06-08 20:35

> [...]

kallun/oksekød.

> Det kan næppe være mere optimalt foder.
> Flytter jeg på landet håber jeg da at mine bliver lidt selvforsynende

Så skal de kunne løbe som en slædehund..
Det er meget sjældent at det faktisk lykkedes Bugsy at få fat i en

Vi har i bil prøvet at måle en hares hastighed .. Den holdte 50-60kmt over
en strækning på 1km før den drejede af

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 20:47

On Fri, 13 Jun 2008 21:35:12 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

<...>
>Vi har i bil prøvet at måle en hares hastighed .. Den holdte 50-60kmt over
>en strækning på 1km før den drejede af

Mine forældres første hund - et gadekryds, der lignede en tysk
jagterrier til forveksling, kunne holde 60+ meget længe. Min lillebror
og en kammerat troede de kunne køre fra hunde på en tunet Yamaha, der
gik små 70 ifølge kammeraten. Det var nok knap så meget, for da
Ymerhakkeren gik for fulde gardiner kiggede køteren op på dem og satte
fuld speed ) Den hund kunne iøvrigt tage en hare - men anede ikke
hvad den skulle stille op med den.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Battlefield's

Dato : 14-06-08 17:35

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ymerhakkeren gik for fulde gardiner kiggede køteren op på dem og satte
> fuld speed ) Den hund kunne iøvrigt tage en hare - men anede ikke

Hej Ivan

Er du helt sikker på det?
Så lille og kortbenet en hund vil ikke kunne løbe over 60 km/t.
En Greyhound (som er en af de allerhurtigste racer) angives at løbe 65 km/t.
Se her:
http://www.dogbreedinfo.com/greyhound.htm

Hilsen Vibeke, og 3 gumpetunge Labradors .-)

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-08 19:05

On Sat, 14 Jun 2008 18:34:37 +0200, "Battlefield's"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Se her:
>http://www.dogbreedinfo.com/greyhound.htm
>
>Hilsen Vibeke, og 3 gumpetunge Labradors .-)

Jeg er ikke sikker på hundens topfart. Knallerten kunne nok heller
ikke løbe 70 (snarere 50-55 vil jeg tro, med 16-åriges trang til
lettere overdrivelser af motorkøretøjets præstationer) Men harerne
kunne hun løbe op, det så vi flere gange.

Fra : Battlefield's

Dato : 15-06-08 12:16

> [...]
> lettere overdrivelser af motorkøretøjets præstationer) Men harerne
> kunne hun løbe op, det så vi flere gange.
Jeg nævnte det for min mand, der er jæger, og han sagde at de fleste hunde
vil kunne fange en hare, fordi en hund er mere udholdende, haren kan kun
løbe med tophastighed over et kort stykke.
Hilsen Vibeke

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-06-08 16:03

> [...]
>
> Hun er så blevet røngtenfotograferet fra snude til halespids.
> De fandt så hvad de mener er en ledmus i højre skulder

en ledmus.. er det ikke også en form for reaktion på overbelastning eller
hvad kommer det af?, ja jeg gider ikke surfe efter det nu hvis du kan
fortælle..
og hvad skal der gøres ved det? amputere benet eller musen?
(-;
Ang. specialfoder, så kan jeg jo brilliere med emse, som ellers skulle på
livslang specialkost pga. hendes bugspytkirtel, og som slet ikke fungerer
hos størsteparten af de hunde med den lidelse alligevel, men hun holder den
kørende på min egen specialdesignede råkost, jovel hun har da haft et par
dyk, men jeg har vidst hver gang, hvad der har tricket det, og kan så kun
klandre mig selv for det.
tror det er et spørgsmål om at sætte sig ind i, hvilke råvarer der er
optimale for netop de problemer som hunden står overfor, og hvad man skal
undgå.
Mine katte er på urinvejsdiæt fra dyrlægen, men det er en hel anden snak.

Mvh. Marie -hvis hunde har nedlagt et rensdyr i fryseren, som de snart skal
gufle.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-06-08 16:23

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:48528c27$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> fortælle..
> og hvad skal der gøres ved det? amputere benet eller musen?

hej Marie

her kan du læse noget om det:

http://www.netdyredoktor.dk/sw8170.asp

Jeg har desværre personlige erfaringer med ledmus, idet min tidligere lab
Molly blev opereret for en sådan i det ene knæled, da hun kun var 13 mdr.
gammel.
Hun kom sig nu fint over operationen, og den eneste følge var, at hun var
tilbøjelig til at stritte lidt med benet i siddende stilling.
Hun blev kun godt 6 år, så jeg ved ikke, om hun med alderen ville have
udviklet slidgigt i leddet.

God bedring til Angel, Jens.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Pwh

Dato : 13-06-08 16:55

A. S. Nielsen, skrev:

> [...]
> Hun kom sig nu fint over operationen, og den eneste følge var, at hun
> var tilbøjelig til at stritte lidt med benet i siddende stilling.

Det lyder godt, det er vist ikke så ualmendeligt at de størrer racer redder
sig den slags. Jeg synes faktisk også ofte jeg ser hunde der humper lidt.

> Hun blev kun godt 6 år, så jeg ved ikke, om hun med alderen ville have
> udviklet slidgigt i leddet.

Slidtgigt hos de større hunde er vist kun et spørgsmål om alder,
som jeg har kunnet surfe mig frem til får de fleste af dem det i større
eller mindre grad med tiden, det er ikke sundt at værer stor og tung

> God bedring til Angel, Jens.

Mange tak, i skal nok hører nærmere.

/Jens (som self har banket Angel for at slæbe mus ind i huset)

Fra : Pwh

Dato : 13-06-08 16:50

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> en ledmus.. er det ikke også en form for reaktion på overbelastning
> eller hvad kommer det af?, ja jeg gider ikke surfe efter det nu hvis
> du kan fortælle..

Som jeg har forstået det et det et stykke brusk der er blevet afstødt,
dyrelægen mente bestemt at det var medfødt og ikke pgr at Angel i
vinters vred om på benet under vild leg med sit menneske.

> og hvad skal der gøres ved det? amputere benet eller musen?
> (-;

Amputation kan jeg selv klare, har en god grensav
Katten kan vel også klarer den slags, mus er dens speciale
Spøg til side, de kan ikke sige noget konkret før hun bliver
kikkertundersøgt, men ved lidt surfing på nettet kan jeg se at
mange hunde er kommet sig fint efter at have fået opereret musen væk.

Det jeg frygter mest er at få hende igen med besked om at hun ikke
må tonse rundt mere, sådan en hundeliv er ikke værd at leve for hende.
Men lad os ikke male fanden på væggen, dyrelægerne er heldigvis
meget dygtige nu om dage, og resten af hunden er 100% ok.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-06-08 17:09

>Hun skal nu ned til en kikkertundersøgelse om en uge,
>der vil de så se hvad de kan gører ved det, i må krydse fingre allesammen.

Jens, vi er allerede begyndt at krydse fingre/poter
Selvfølgelig vil det gå godt, hun er jo stadig en ung hund.

Ang. dyrlæge/foder, så har min dyrlæge, igennem ca. 18-19 år, aldrig
forsøgt at sælge noget som helst foder til mig, selvom han har et helt rum
fuldt.

Hanne/ som føler med dig Jens

Fra : Pwh

Dato : 13-06-08 17:45

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jens, vi er allerede begyndt at krydse fingre/poter

Takker

> Selvfølgelig vil det gå godt, hun er jo stadig en ung hund.

Det *skal* gå godt.
Heldigvis har de også fundet en ny behandlingsform der går ud
på at de fra hundens blod trækker nogle antistoffer ud som de
laver en vaccine ud fra.

> Ang. dyrlæge/foder, så har min dyrlæge, igennem ca. 18-19 år, aldrig
> forsøgt at sælge noget som helst foder til mig, selvom han har et
> helt rum fuldt.

De er nu heller ikke så slemme til det hos min dyrelæge,
når jeg fortæller at jeg barfer klapper de som regel i
Dog har jeg hver gang fået stukket en "startpakke" fra Hills ud
når jeg er kommet med dem som hvalpe til første vaccination

/Jens (som pænt sagde nej tak til Angels i sin tid, hun fik Olivers)