negle slidt ned til nerven ?
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 16:43

hej min hund har slidt to negle på den ene forpote ned til nerven ,
jeg kan se at blodet ligger lige på den anden side, og hvis jeg
forsigtigt presser med min negl imod så piver han og prøver at løbe
væk, så der er ingen tvivl om at det gør ondt, og det må det
selvfølgelig også gøre når vi går tur

vi kan næsten ikke undgå at gå på fliser og astfalt, og i ny og næ
trækker han i snoren, så jeg ved godt hvordan det er kommet, og jeg er
ikke interaseret i råd om hvordan jeg kan få ham til at lade være med
at trække, men vil godt have råd til hvad jeg kan gøre ved de to negle
? og om jeg overhovedet kan gøre noget ?

Fra : lh

Dato : 12-06-08 18:52

Du vil ikke have råd om hvordan du undgår at din hund trækker. Men jeg er
bange for det er der du skal tage fat for at løse problemet. Jeg kan næsten
se og høre lige hvordan det foregår og at han/hun dermed slider sine negle
uhensigtsmæssigt. Hvis ikke dette kan hindres får neglene jo ikke ro til at
gro ud og "hele" igen.
Har du prøvet med en sele, det kan i nogle tilfælde få en hund til at lade
være med at trække så meget. Min egen ændre i hvert fald fuldstændig gåture
om det er med eller uden sele. Ikke fordi selen genere hende, men hun går
altså pænere med sele end kun med halsbånd.

lh

Fra : Kasper

Dato : 21-06-08 13:45

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message
> [...]
> gåture om det er med eller uden sele. Ikke fordi selen genere hende, men
> hun går altså pænere med sele end kun med halsbånd.

Jeg vil lige sige sådan en grime heller ikke er dårlig, da hundens hoved
automatisk bliver bøjet hvis den prøver at hive...

Kasper