Labradoodle oder Goldendoodle
Fra : Holger Petersen

Dato : 12-06-08 16:42

Hej,
fordi vi har Dyrhårallergiker i Hjem, har vi lang tid nedlagte på dyr.
Nu har jeg hørt fra Labradoodle, eller Goldendoodle, som bør ikke tabe hår
og dermed ska vær allergi-venligt.
http://de.wikipedia.org/wiki/Labradoodle
Hvilke interesserede mig ville ...

1st Er der i samfundet erfaringer med denne blanding af retriever og pudel?

2nd Har de eventuelle negative angreb ved avl?

3rd Hvad skal de ses som hvalpe koste?

4th Hvor kan man få noget i jytland eller det nordlige tyskland?

nogensinde takker på forhånd
og mange hensyn,

Holger

Fra : Battlefield's

Dato : 12-06-08 17:35

Hej Holger

Jeg tror ikke der findes opdrættere af disse hunde her i Danmark, det lyder
næsten for godt til at være sandt at de skulle egne sig til allergikere.
Men hvorfor ikke tage kontakt til opdrætteren, der står på den side du
linker til?

Kontakt
Andreas Werner

Adresse:
Jerstedter Straße 17+19
38685 Langelsheim
Deutschland

Telefon: +49 5325-4328
Fax: +49 5325-546803

Hilsen Vibeke, ejer af 3 Labradors uden Pudel i )

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-06-08 18:54

> [...]
>
> 3rd Hvad skal de ses som hvalpe koste?
>
> 4th Hvor kan man få noget i jytland eller det nordlige tyskland?

Allergi har INTET at gøre med om hunden fælder !!!!

Begge mine nevøer er multi allergier nærmest.. Flere ting det er galt med
bla. div pelsdyr mest hund og kat.. De kan dog godt tåle Bugsy (samojede)
+ et par andre hunde bla en puddel (deres mormors)

En golden retriver fælder en del .. Tivler på at det kan fjernes bare ved at
krydse den med en puddel

Fra : Anette

Dato : 18-06-08 23:14

Holger Petersen wrote:
> Hej,
> fordi vi har Dyrhårallergiker i Hjem, har vi lang tid nedlagte på dyr.
> Nu har jeg hørt fra Labradoodle, eller Goldendoodle, som bør ikke
> tabe hår og dermed ska vær allergi-venligt.

Allergi overfor hunde har sjældent noget at gøre med om hunden fælder -
derfor tror jeg ikke nogle af disse designerhunde vil kunne løse jeres
problem. Allergi opstår som regel p.g.a. af støv og skæl fra hundens hud. Så
ikke engang en kinesisk hårløs er god til allergikere.
Desværre er der alt for mange opdrættere, af hunderacer der ikke fælder, der
skriver på deres hjemmesider at de hunde er gode til allergikere. Det er
noget sludder og det er synd for de ejere der køber en hund i god tro, men
så må gå af med hunden få måneder senre fordi det viser sig at allergikeren
ikke kan tåle hunden.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Holger Petersen

Dato : 19-06-08 00:54

Hej Anette

> [...]
> er noget sludder og det er synd for de ejere der køber en hund i god tro,
> men så må gå af med hunden få måneder senre fordi det viser sig at

Jeg har også informieret mig lit mere, og du har ret. Det er ikke en god ide
at købe en hund, hvis man være ikke, som der er også virklig
allergi-vendlig.
Der er jo også mugligheden at fåer en ny allergi mod en hund hvordan en
Labradoodle eller Goldendoodle. Så venter vi og drikker te.
Og at køber designhunden, det har også en dårlig smak til meg.
Hvis hunden er ikke allergivenlig kan de være, de bliver dræbt. Det vil jeg
jo ikke.
mvh
Holger

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-06-08 08:18

> [...]
> Og at køber designhunden, det har også en dårlig smak til meg.
> Hvis hunden er ikke allergivenlig kan de være, de bliver dræbt. Det vil

Hej Holger

Der er kun nogle få racer, som normalt ikke påvirker folk med allergier.
Den ene er Sibirian husky, som er en meget smuk hund.... Men desværre, den
er også en slædehund, og dette med Stort S.... Ikke at forstå, at den ikke
kan holdes hjemme, men den er ikke anbefalelsesværdig, med mindre man vil
udnytte dens bedste egenskab, nemlig at være trækdyr. De lever og ånder,
kun for at trække...

M.V.H....Benny..

Fra : kimberlykarlshoej@gm~

Dato : 29-07-08 01:31

Kære Holger,

Jeg opdrætter Australian Labradoodles (ALD) her i Vejle, DK (Syd
Jylland). ALD'er fælder kun lidt eller slet ikke, og er nogle af de
mest allergivenlig hunde der findes. Bare for at slå fast: Fældning og
allergivenlighed hænger IKKE nødvendigvis sammen. Jeg er ikke sikkert
på hvad du mener med dit spørgsmål nummer to. Jeg tager 2000€ for en
hvalp og jeg har en ventelist. Du kan læse mere om ALD (samt mit
opdræt) på www.scandinavialabradoodles.com. Jeg sikkert kan godt
hjælpe dig med at finde en egnet hund da jeg kende mange opdrætter af
både Goldendoodles og Labradoodles i Europa, Australian og Nord
America.

mvh,

Kimberly Karlshøj, www.scandinavialabradoodles.com