Valg af støvsuger
Fra : Sanne

Dato : 10-06-08 10:44

Hej NG

Mener dette emne har været oppe før, men da der hele tiden kommer nye
modeller håber jeg det er okay vi tager den igen ??

Min støvsuger er blevet træt af livet og jeg mangler derfor en ny.

Det skal siges, jeg har 4 hunde, hvoraf i hvert tilfælde en af dem fælder en
del.
Jeg vil gerne have en, der er poseløs, da jeg både syntes poserne er alt for
dyre, plus jeg altid glemmer at få dem købt når jeg er i byen ( som ikke er
hver dag)

Sidst jeg købte støvsuger hørte jeg lidt for meget på manden i forretningen
og endte op med en jeg aldrig har været tilfreds med. Vi fortalte at det var
til et hjem med mange dyr ...langhåret vel at mærke og han solgte os en med
bitte små hjul hvori hårene sad fast hele tiden så de ikke kunne dreje
rundt...

Man hører jo en del om Dyson...både godt og skidt. Jeg tænker på at prøve at
låne en med hjem et par dag og se hvad jeg syntes inden jeg køber.
Men jeg vil gerne høre om nogen af jer har en støvsuger som bare er perfekt
til et hjem med flere langhårede hunde, der især her i tiden tonser ind og
ud af huset med alt hvad det indebær af blade, kviste, sand osv osv.

Glæder mig til at høre jeres input
Mvh
Sanne...lige pt med 10 hunde

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-06-08 10:51

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> perfekt til et hjem med flere langhårede hunde, der især her i tiden
> tonser ind og ud af huset med alt hvad det indebær af blade, kviste, sand

Jeg stod også og vaklede omkring en Dyson her for et lille års tid siden, da
min gamle støvsuger måtte lade livet. Vi har 3 hunde, 3 semilanghårskatte
katte, 3 unger og et evigt rend af diverse ind og ud.
jeg købte dog en Miele igen, poserne er godt nok hampre i prisen som du selv
er inde på, men jeg er meget tilfreds med den, jeg købte et turbomundstykke
til den, og det er et kæmpe plus til tæpperne, for at få fat i alle hårende
i dybden.
Det er en såkaldt "blackpearl" med en god motorstyrke så den holder til
arbejdsbyrden.. GG..
Men jeg vil dog ikke afvise at stifte bekendtskab med en Dyson om mange år,
når denne Miele lader livet.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 10-06-08 11:07

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:484e4e93$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> arbejdsbyrden.. GG..
> Men jeg vil dog ikke afvise at stifte bekendtskab med en Dyson om mange

Jeg har svaret på spørgsmålet før, men gør det gerne igen. Jeg gør rent
mange forskellige steder, private hjem, firmaer o.s.v. Den værste støvsuger
jeg har været udsat for var en Dyson og den bedste jeg har brugt er en
"stor" Miele (mener der er forskellige udgaver af Mielen). Mit indtryk at
Mielen er at den er handy, suger rigtig godt, har lang ledning og slange og
den er rigtig god hvor der er dyr. Selv har jeg en Nilfisk hjemme men har
heller ikke gulvtæpper på, så den er jeg udmærket tilfreds med, men den dag
den skal udskiftes bliver det til en Miele. Dyson´en er uhandy, er besværlig
at gå rundt med (den er for klodset), slange og ledning er for korte, syntes
jeg. Mundstykkerne til er også noget værre møg.
De billige støvsugere fra diverse supermarkeder skal du heller ikke smide
penge ud på!
Smag og behag er forskellige, men det er min erfaring med støvsuger gennem
mange år.

lh

Fra : Sanne

Dato : 10-06-08 11:17

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:484e4e93$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> arbejdsbyrden.. GG..
> Men jeg vil dog ikke afvise at stifte bekendtskab med en Dyson om mange

Hej Marie..

Ja, hvis ikke det ender med en poseløs støvsuger, så tror jeg såment også
det bliver en Miele.
De vinder vist div. test på støvsugere plus de ting vi har af det
mærke...ja, de holder bare år efter år.
Så der går sikkert længe inden du ikke har din Miele mere
Mvh
Sanne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-06-08 13:36

> [...]
> mærke...ja, de holder bare år efter år.
> Så der går sikkert længe inden du ikke har din Miele mere

Den gamle Miele holdt i 9år, og brændte sammen under vores ombygning, sådan
noget gipsstøv i store mængder er altså ikke det bedste at fodre sådan en
med.. (-;
jeg havde så et par stykker inden denne Miele, bla. elektrolux og en
phillips, men dem fik jeg begge futtet af relativt hurtigt, de var begge ret
prisbillige.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 10-06-08 14:24

> [...]

> jeg havde så et par stykker inden denne Miele, bla. elektrolux og en
> phillips, men dem fik jeg begge futtet af relativt hurtigt, de var begge

Lidt OT:
Marie kender du en Preben Vest fra Rønne der fotograferer meget

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-06-08 16:35

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> Lidt OT:
> Marie kender du en Preben Vest fra Rønne der fotograferer meget

narhh ikke lige umiddelbart, måske gemalen gør..
hvad fotograferer han? er han "proff" eller bare hobbyfotograf?

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 10-06-08 17:01

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> narhh ikke lige umiddelbart, måske gemalen gør..
> hvad fotograferer han? er han "proff" eller bare hobbyfotograf?

http://www.jesser.dk/

Jeg har bare lavet hans banner. Flink fyr

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-06-08 19:26

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> http://www.jesser.dk/
>
> Jeg har bare lavet hans banner. Flink fyr

nøhh ingen af os kender gutten, men Westergaard ved vi hvem er.. (-;
-flot banner iøvrigt... !

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 10-06-08 10:59

> [...]
> perfekt til et hjem med flere langhårede hunde, der især her i tiden
> tonser ind og ud af huset med alt hvad det indebær af blade, kviste, sand

Vi har en schæfer der fælder meget og en Dyson Animal der tager det

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Sanne

Dato : 10-06-08 11:19

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev>
>
> Vi har en schæfer der fælder meget og en Dyson Animal der tager det
>

> --
> Mvh. John
> www.web-graphic.dk

Hej John.

Hvilken Animal er det I har?
Så vidt jeg har forstået fåes den i en DC 20, 22 og 23

Mvh
Sanne

Fra : jopa

Dato : 10-06-08 11:33

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev

> Hvilken Animal er det I har?
> Så vidt jeg har forstået fåes den i en DC 20, 22 og 23

Nu har jeg lige checket og der står:
Dyson Stowaway DC23 Animal Pro

Mener vi gav ca 3000,- for den hos Vupti.dk
Vi har også en udemærket Miele men den står på første sal hvor hunden aldrig
kommer.

Desuden har vi en kæmpe industritæpperenser som vi købte brugt i et
byggemarked da de skulle have nye modeller.
Så vi er helgarderede.

Dyson kan jeg og konen godt anbefale.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Anette

Dato : 10-06-08 11:05

Sanne wrote:
> [...]
> perfekt til et hjem med flere langhårede hunde, der især her i tiden
> tonser ind og ud af huset med alt hvad det indebær af blade, kviste,

Vi købte Dyson for et lille halvt års tid siden - og vi har ikke fortrudt.
Vi havde en rigtig god Miele før, men ville have en poseløs.
Og Dyson'en imponerede. Den trækker noget mere sand ud af tæpperne end
Miele'n ( vi er ved at få lagt terasse, så hundene slæber oceaner af grus
med ind) og med ...jeg tror det hedder "Animal Turbo Mundstykke" ( ekstra
udstyr) er det betydeligt lettere at trække de lange hundehår ud af tæpper
og møbler. Minusser er at man skal lige bruge noget tid på at lære at f.eks
tømme den, hehe...bare at tage beholderdimsen af var et projekt for mig
og turbomundstykket bliver hurtigt sat helt til, når man har langhårede
hunde som vi har. Mundstykket har en roterende børste som fungerer
fabelagtigt - men de lange hundehår sætter sig fast omkring børste, så man
skal skille mundstykket ad for at få dem af.

Vi har 4 langhårede hunde, og 4 katte - og gulvtæpper , både faste og løse i
ca ½ af huset.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Sanne

Dato : 10-06-08 11:23

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen
> [...]
> børste, så man skal skille mundstykket ad for at få dem af.
>
> Vi har 4 langhårede hunde, og 4 katte - og gulvtæpper , både faste og løse

Nå, ville lige spørge dig det samme som jeg spurgte John ad mht. model, men
blev atter en gang distraheret af din hjemmeside
Skønne hunde

Nå, men hvilken model er det du har Anette ??
MvhSanne

Fra : Anette

Dato : 10-06-08 15:36

Sanne wrote:
> Nå, ville lige spørge dig det samme som jeg spurgte John ad mht.
> model, men blev atter en gang distraheret af din hjemmeside
> Skønne hunde

Tak

> Nå, men hvilken model er det du har Anette ??

Øøøøhhh, tror nok den hedder.......øøøh...henter den lige.....

DC19 allergy - den var billigt på tilbud for det der ca ½ år siden.

Og så fik jeg den lige hentet ned på kontoret, så jeg kan få pløjet en sti i
gruset - tak for det

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-08 17:30

> [...]
> til et hjem med flere langhårede hunde, der især her i tiden tonser ind og
> ud af huset med alt hvad det indebær af blade, kviste, sand osv osv.

Hej Sanne

Her hedder den Dyson Animal Pro.... Indrømmet, den er ikke så god, som
reklamerne vil gøre den.
Jeg syntes den skal passes og plejes, og renses, og have vasket filter
o.s.v....
Men til gengæld, kan man sige det sådan, man kan støvsuge 5 minutter før en
allergiker træder ind af døren, uden at vedkommende får problemer. Faktisk
vil jeg sige, den næsten forbedrer luftkvaliten, så meget, så selv vi, ikke
allergikere bemærker det. Min er heller ikke så gesvindt som de gerne vil
gøre den til.... Faktisk syntes jeg, den er mere skrumlet og klodset, end
min vel godt 20 år gamle Panasonic Dynamite, som desværre er gået i udu.
Men en god støvsuger... Prisen, Kr 4.000,- Lad mig sige det sådan, den er i
hvert fald betalt.

Det var sådan cirka min erfaring med den.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 10-06-08 17:47

On Tue, 10 Jun 2008 11:44:24 +0200, "Sanne" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

>Man hører jo en del om Dyson...både godt og skidt. Jeg tænker på at prøve at
>låne en med hjem et par dag og se hvad jeg syntes inden jeg køber.

Det kan man osse flere steder.
Jeg stillede selv det samme spørgsmål for noget tid siden og fik en
masse forskellige svar. Miele var vist det foretrukne mærke, men da
jeg har brændt to af dem af på lige så mange år, så var det IKKE det
mærke jeg ønskede at investere i igen. Jeg købte så en Dyson DC 20
stovaway. Den er jeg godt tilfreds med, og det med at håndtere den har
slet ikke været noget problem. Jeg blev ellers advaret om at den var
vanskelig at skille ad og tømme, men selv med mine halvdøde fingre
uden der store kræfter tilbage kan det sagtens lade sig gøre.

Rent prismæssigt lå Dyson så en del over hvad jeg normalt giver for en
støvsuger. Vi gav omkring 4000 kr for den, men alene det at den ikke
bruger poser er allerede ved at have tjent pengene ind igen. Normalt
bruger jeg 1500-2000 på nye støvsugere og det dker så en gang om året,
såeh... Jeg regner da med at min Dyson holder mere end et år.

Men herfra bliver det helt klart osse en anbefaling af Dyson.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Sanne

Dato : 10-06-08 18:58

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i meddelelsen

> Hej NG
>
> Glæder mig til at høre jeres input
> Mvh
> Sanne...lige pt med 10 hunde

Tusind tak til jer alle for jeres input.
De er noteret og gemt.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med at låne en Dyson med hjem og se hvad jeg
syntes om den mht. håndtering, tilstoppet børster osv. osv.
Hvis jeg ikke er for egejstret for den ender det måske alligevel med en med
poser....

Mvh
Sanne