Rute til Italien
Fra : Jens

Dato : 29-06-08 19:26

Hej

Vi har før kørt den "slagne" vej til Gardasøen.

A7 til vi møder A3 og derefter A9 / A99 -> A8 og ind i Østrig ved Kufstein

I år kunne vi tænke os en anden og måske mindre befærdet rute.

F.ex. A7 til vi møder A70 -> A73 og ned til A9 ved Neurnberg

Eller hvad med

A7 -> A2 ved Hannover over til Magdeburg og derefter syd over til Halle og
Leibzig ti lvi møder A9

Har andre nogle ideer.

Det ser ikke ud til at der er særlig manbge campingpladser tæt på motorvejen
så snart vi kommer på A2 og der vej over!!

Mvh
Jens

Fra : Bent Olsen

Dato : 30-06-08 10:13

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det ser ikke ud til at der er særlig manbge campingpladser tæt på
> motorvejen så snart vi kommer på A2 og der vej over!!

Hvad med at fortsætte på A7. Hele vejen til Østrig, Kør over Fernpas og
Resenpasset ind i Italien. Der er campingpladser ved grænsen til Østrig og i
Østrig og Norditalien, Og så kommer i også forbi hvis i mangler bensin,sprit
eller parafume.
Mvh
Bent

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-06-08 14:09

> [...]
>
> Eller hvad med
>
> A7 -> A2 ved Hannover over til Magdeburg og derefter syd over til Halle og

Ned i bunden af A7´eren, Füssen, Fernpass, Samnaun (toldfri stat!),
Reschenpass og over på E45 (igen)...

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Jens

Dato : 30-06-08 19:55

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per
> Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Jeg gider ikke slæbe en 1500 kg tung CV over Fernpass ad en Østrigsk
landevej. Det kan godt være vejen er kortere, men jeg tror ikke den er ret
meget hurtigere - og det er meget anstrengende - jeg HAR prøvet

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-06-08 20:12

> Jeg gider ikke slæbe en 1500 kg tung CV over Fernpass ad en Østrigsk
> landevej. Det kan godt være vejen er kortere, men jeg tror ikke den er ret
> meget hurtigere - og det er meget anstrengende - jeg HAR prøvet

Du ville have en anden og mindre befærdet. Well, A7´eren er sandelig mindre
befærdet end turen over München. Nu skal den altså også være hurtigere? Har
du flere krav, nu vi er ved dem??

Jeg finder slet ikke turen anstrengende (hvordan - sveder du mere eller
hvad?), men man skal vælge sit starttidspunkt. Når vi starter fra Pfunds er
det som regel kl. 5 om morgenen, så er vi på E45 igen ved 7-tiden, før der
dukker trafik op.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-07-08 17:55

> [...]

> landevej. Det kan godt være vejen er kortere, men jeg tror ikke den er ret
> meget hurtigere - og det er meget anstrengende - jeg HAR prøvet

Det har jeg også - flere gange. Godt nok vejer min 1600 kg - så det er måske
derfor, jeg ikke synes det er særlig anstrengende

vh
jan

Fra : Jens

Dato : 01-07-08 21:18

"Jan Bøgh" <nospan@nowhere.nul> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det har jeg også - flere gange. Godt nok vejer min 1600 kg - så det er
> måske derfor, jeg ikke synes det er særlig anstrengende

Det kunne evt. være bilens manglende kræfter der er problemet!

Fra : Poul

Dato : 17-07-08 21:09

Tja Bil og CV betyder meget, men det er nu nemmere at køre på Autobahn end
bjergveje som Fernpass er!!
Er lige kommet hjem Fernpass og hjemad over Vielach og A9

vh
Poul

Fra : Bo

Dato : 01-07-08 09:28

On 29 Jun., 21:25, "Jens" <mugarbeFJ...@smask.dk> wrote:
> [...]
>
> Det ser ikke ud til at der er særlig manbge campingpladser tæt på motorvejen
> så snart vi kommer på A2 og der vej over!!

Hej Jens
Prøv at planlægge med Http://www.viamichelin.de jeg foretrækker
tysk = km hvor du selv kan indlægge hastighed CV mv. Jeg har flere
gange kørt over Fernpass og efter vejen er moderniseret og A7 vil åbne
sidste strækning inden okt.08, så er det er fornøjelse med en KIA
Sportage 4WD 2,0 !
Alternativet er over Hannover-Magdeburg-Halle- og A9 til München og
ind ved Kufstein. vh Bo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-08 10:01

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Vejen moderniseret - hvor? Andre steder end lige der hvor man kører af
motorvejen for enden af 7´eren?