Rute til Kroatien
Fra : P3R WlLDAU

Dato : 28-06-08 09:42

Hej gruppe.

Vi er nybegyndere med "campingsvågn" og vi kører til Kroatien nu her i
sommerferien.

Har brugt "Yahoo! Maps" til at planlægge ruten. Yahoo! Maps er faktisk
rigtigt smart, man kan sætte musen på ruten på kortet og "trække" den hen
hvor man vil.

Hvad mener gruppen om denne rute:

http://tinyurl.com/6hf5f2

Der er lidt forskelige meninger om det farlige ved at overnatte på
rastepladser, hvad mener i?

Er der nogle forslag til campingpladser på ruten vi bør tilbringe en dags
tid på?

Vi er ikke til campingpladser som ligner et tivoli, mest til pladser hvor
der er en dejlig natur.

Er der forslag til lækre campingpladser i Kroatien, med lækker strand hvor
vi kan snorkle.

P3R

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-06-08 13:08

"P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad mener gruppen om denne rute:
>
> http://tinyurl.com/6hf5f2
>
> Der er lidt forskelige meninger om det farlige ved at overnatte på

Den rute i har valgt er vist ikke den mest anvendte til Kroatien. De fleste
ville nok køre via München, Salzburg, Villach og herfra så enten køre via
Trieste eller Ljublana. Der er så vidt jeg husker ca. 10 km forskel på de 2
ruter.
Trieste er kendt for dårlig skiltning mod Slovenien-Kroatien og der har
været nogle store vejarbejder, som absolut ikke gjorde skiltningen bedre.
Det er et par år siden vi var der sidst, så hvordan der ser ud nu, skal jeg
lade være usagt.
Jeg vil foreslå at tage via Karawanken tunnellen-Ljublana derned og så via
Trieste hjem. Så får I set lidt forskelligt og der er udemærket skiltning,
når man kommer fra Slovenien og kører ind i Trieste.
På grund af vores kørselsmønster (helst sidst på dagen og først på natten)
overnatter vi gerne på en af de store rastepladser, og det har vi ingen
betænkeligheder ved og gjort en hel del gange efterhånden.

Kurt

Fra : Bo

Dato : 01-07-08 09:39

On 28 Jun., 15:07, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> [...]
> overnatter vi gerne på en af de store rastepladser, og det har vi ingen
> betænkeligheder ved og gjort en hel del gange efterhånden.

Jeg har mange gange kørt via Trieste til færgehavnen over
FelberTauenTunnel og bruger altid min GPS med
opdaterede kort, jeg kender ikke til dårlig skiltning, efter at
vejarbejderne er gjort færdige
- ingen problemer. vh Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-07-08 23:54

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Hmm - min datter og svigersøn kørte via Trieste til Kroatien i fredags,
bl.a. i tiltro til at vejarbejderne var færdige.
Det var de ikke. Der var store vejarbejder og som sædvanlig dårlig
skiltning, således at de kørte forkert flere gange inden de fandt den
rigtige vej mod Koper. Det kan jo godt være nemt at finde færgehavnen i
Trieste, uden at det samme gælder den rigtige vej ind i Slovenien.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-08 19:19

> Er der forslag til lækre campingpladser i Kroatien, med lækker strand hvor
> vi kan snorkle.
>
> P3R

Ang. ruten ville jeg nok kører over Ljubljana, men det kommer jo også an på
hvor i skal hen.

Nu vedr. lækker strand og Kroatien, det kommer meget an på hvad i mener med
lækker strand, for hvis det er med sandstrand så er der ikke så meget
snorkling, vandet bliver grumset, er det derimod klippe strand så er vandet
klart.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Bo

Dato : 01-07-08 09:35

On 28 Jun., 11:41, "P3R WlLDAU" <ingenm...@tak.dk> wrote:
> [...]
> der er en dejlig natur.
>
> Er der forslag til lækre campingpladser i Kroatien, med lækker strand hvor

Jeg foretrækker altid www.viamichelin.de og ikke "americanske
siter" vh Bo