Vil en tagbox give højere benzinforbrug sa~
Fra : Peter

Dato : 17-06-08 23:17

Hej NG!

Vil en tagbox give højere benzinforbrug sammen med en campingvogn?

Er der nogle "herinde" som har erfaring med ovennævnte kombination?

hilsen
Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-06-08 08:21

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen
> Hej NG!
>
> Vil en tagbox give højere benzinforbrug sammen med en campingvogn?
>
> Er der nogle "herinde" som har erfaring med ovennævnte kombination?

Ingen erfaring med lige netop ovenstående kombination - men jeg gætter på at
du nemt går 1 km mindre på literen med hastigheder omkring maks. 90.

Det kostede mig 1,3 km på literen at montere cykler på taget af bilen
(samtidig kom en aircon på taget af campingvognen), frontarealet på cyklerne
vurderer jeg til at være væsentlig mindre end frontarealet på din tagboks.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Peter

Dato : 19-06-08 11:42

Hej!

Jeg havde "regnet med" / "gættet på" at benzinforbruget ville blive det
samme, p.g.a. at campingvognen som kommer lige bag efter jo er højere end
bilen (med eller uden tagbox).

hilsen Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-06-08 07:33

> [...]
>
> Jeg havde "regnet med" / "gættet på" at benzinforbruget ville blive det
> samme, p.g.a. at campingvognen som kommer lige bag efter jo er højere end

Der er ingenting der er gratis. Kommer du med det rigtige svar her når du
har fundet ud af det?

Uanset hvad svaret er (sværg!)?

:)

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-06-08 13:22

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> (samtidig kom en aircon på taget af campingvognen), frontarealet på
> cyklerne vurderer jeg til at være væsentlig mindre end frontarealet

Cyklerne er nogle aerodynamiske djævle med masser af hjørner og kanter,
hvorimod tagboksen er langt bedre udformet. Jeg tror bestemt ikke at
tagboksen er nær så slem som cyklerne.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : T. Hartung

Dato : 20-06-08 13:19

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> Vil en tagbox give højere benzinforbrug sammen med en campingvogn?
>
> Er der nogle "herinde" som har erfaring med ovennævnte kombination?

Jeg har ikke bemærket nogen forskel i brændstofforbrug ved kørsel CV og
skiboks. De udslag der har været kan lige så godt skyldes kørselsmønster.
jeg har ikke bemærket et "væsentlig" større forbrug som jeg synes var
påfaldende.

Tror, som du selv at, at CV er mere forslugende en tagboksen.

www.sitecenter.dk/hartung/stantonlechstrig/view.nhtml?profile=stantonlechstrig&UID=10002

--
mvh.
T. Hartung