Vask af CV
Fra : helle

Dato : 12-06-08 08:34

Vi bor i byen og har ingen "pusleplads" til rengøring af CV'en. Er der
nogen der har erfaring med at køre den i en vaskehal for store
køretøjer og lade maskinen klare den udvendige vask?

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-06-08 18:18

Vi bor i byen og har ingen "pusleplads" til rengøring af CV'en. Er der
nogen der har erfaring med at køre den i en vaskehal for store
køretøjer og lade maskinen klare den udvendige vask?

Jeg har ingen erfaringer med det, men jeg ville ikke gøre det.
En campingvogn har relativt bløde akrylvinduer, som bestemt ikke tåler de
hårde børste i en vaskehal.
I Holbæk har vi fået en "SB vask" som er en vaskehal, hvor man som i
Tyskland selv gør arbejdet, med højtryksbørste, fælgrens, højtryks varmt
vand. Den er ideel til campingvogne.
Der må findes sådan noget i hovedstaden også.

Kim Olsen

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-06-08 13:17

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

> I Holbæk har vi fået en "SB vask" som er en vaskehal, hvor man som i
> Tyskland selv gør arbejdet, med højtryksbørste, fælgrens, højtryks varmt
> vand. Den er ideel til campingvogne.

Jeg har ikke personligt forstand på det, men er blevet advaret mod at bruge
trykrenser på CV, da der er fare for at den gør den relativt spinkle
konstruktion utæt.

vh
jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : cr

Dato : 13-06-08 20:53

helle skrev:
> Vi bor i byen og har ingen "pusleplads" til rengøring af CV'en. Er der
> nogen der har erfaring med at køre den i en vaskehal for store
> køretøjer og lade maskinen klare den udvendige vask?

Kan ikke se hvilken by, men bruger denne:

http://www.autocamper-nyt.dk/pages/webside.asp?subgroupguid=4900&articleguid=25776