Håndbremse
Fra : Olav

Dato : 09-06-08 11:21

Håndbremsen på cv er blevet for slap. Jeg har justeret bremser på en
campingvogn for mange år siden - men hvordan er det nu man gør? Det er vel
forkert kun at justere håndbremsen? Det er vel noget med at få løftet cv op
og så spænde bremsebakkerne? Mangler rutinen
Kan du hjælpe?
Jeg har en lille Hymer Familia.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-06-08 21:34

"Olav" <27@fjerndette.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forkert kun at justere håndbremsen? Det er vel noget med at få løftet cv
> op og så spænde bremsebakkerne? Mangler rutinen

Hej Olav

Har endnu ikke selv haft brug for at sætte mig ind i det - vi har kun haft
vor Triton i et års tid.
Hvis ikke andre her i gruppen "blander sig" med et godt svar skulle du prøve
at se på www.hymer-klub.dk.

Ud over at vi nok er DK's hyggeligeste camping-klub, så har vi også nogle
stykker der, der kender mekanikken i vognene.
Er du til tysk har vi også f.eks. http://www.eriba-touring-club.de/ - der er
meget godt at hente fra deres forum.

Og når i nu har en Hymer - hvorfor er i så med i klubben ?
Ja - så var det jeg kom til at tænke på at kigge i medlemslisten - i skulle
vel ikke være være fra Vejle-området

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Olav

Dato : 09-06-08 22:05

Hej Jesper
Tak for svaret!
Vi har været medlem af klubben, men vi er nok ikke de mest aktive campister,
så derfor meldte vi os ud igen. En tur i ny og næ bliver det til, så derfor
spørgsmålet om bremserne.
Vi kommer fra Skiveegnen.