HJÆLP! Mine cd-rom drev virker ikke!!!!
Fra : Rune

Dato : 20-07-01 13:00

Jeg er kommet ud for et for mig ukendt problem.

Da jeg for ca. 2 timer siden skulle bruge brænde en cd, siger programmet, at computeren ikke kan finde cd-brænderen.
Jeg går så ind i Denne Computer og ser, at hverken mit cd-rom drev eller min brænder er til stede.
Jeg går så ind i Enhedshåndteringen og ser at min "Secondary IDE-controller (dual fifo) ikke fungerer korrekt. (Hertil skal siges at
jeg ikke har pillet ved noget overhovedet, der kan have forvoldt dette problem !)
Jeg prøver at opdatere driveren samt dens overordnede controller "VIA Tech Dual PCI IDE-controller", men begge enheder meddeler at
der er den bedste driver der er installeret. Jeg har også været på Windows Update Online.

Jeg har så lige geninstalleret hele Windows 98 SE (ved at boote fra cdrommen), men der er stadig samme problem. Jeg kan ikke få
adgang til mine cd-rom drev under Windows!!

Jeg har følgende opsætning:
Pri Master: Harddisk C:
Pri Slave: Harddisk D:
Sec Master: CD-rom brænder F:
Sec Slave: CD-rom drev E:

Please, hjælp mig til at reparere dette!!!

Niels Rune Brandt
nielsrune@vip.cybercity.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-07-01 13:33

On Fri, 20 Jul 2001 14:00:14 +0200, "Rune"
<nielsrune@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Sec Master: CD-rom brænder F:
>Sec Slave: CD-rom drev E:
>
>Please, hjælp mig til at reparere dette!!!

Har du prøvet at installere MS's egen ide-controller?
Siden jeg skiftede via ud med denne har jeg haft no probs

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : The Bean

Dato : 20-07-01 20:16

Prøv at kontrollere dine IRQ adresse, det lyder som om der er noget andet
der har lagt sig på samme adresse.

Samtidig skal du også prøve at læse i din manual, det er ikke alle MB der
kan share adresserne på harddisk controlleren.

The Bean

Fra : Kristian Erbou

Dato : 21-07-01 13:40

Hej

Har haft samme problem engang - du er 100% sikker på, at din opsætning med
slave og masters på hhv. primær og sekundær er korrekt? Har du kontrolleret,
at der ingen løse forbindelser er mellem dine CD-drev og bundkortet? Godt
nok siger du, at der ikke er pillet ved drevene, men prøv alligevel at åbne
op for skidtet og se efter, at der ikke er et stik, der sidder løst.

Mine problemer opstod, da jeg kom til at sætte begge mine CD-drev til
"master" - jeg fik samme fejlmeddelelser som dig og maskinen kunne heller
ikke finde drevene.

Mvh Kristian

Fra : Kim Madsen

Dato : 21-07-01 19:37

Jeg kender problemet !!!

Du kan få det til at fungere ved at installere dos installationsprogrammet,
så vil windows finde dine drev.
Har brugt det mange gange med succes.

MVH
KIM

Fra : Lotte & Morten Marqu~

Dato : 22-07-01 23:06

Hmm - jeg havde et tilsvarende problem under w2k. Det viste sig at problemet
skyldtes, at jeg havde installeret Roxio DirectCD - og at det program ved en
fejltagelse roder rundt i registry, også selvom jeg af-installerede det
igen!

Hvis dette er tilfældet check da her -
http://groups.google.com/groups?hl=en&safe=off&ic=1&th=4825cee83a4f8251,5&se
ekm=%23KEktakEAHA.247%40cppssbbsa02.microsoft.com#p

Fra : Rune

Dato : 23-07-01 14:33

Ved et mirakel (og lige før jeg skulle til at formattere hele lortet) virkede alt som før igen.

Mange tak til alle, der har hjulpet med tips og idéer.

Tråden bliver slettet om et par dage

vh
Niels Rune