Evolution?
Fra : iSteen

Dato : 02-07-08 17:52

Er lige begyndt at bruge Suse Linux Enterprise, hvor Evolution
tilsyneladende er Novells bud på Outlook fra MS

Eddermame et underligt lille program - sletter man mails, bliver de
gennemstreget, men forbliver i indbakken.

Det tager vist lige et par dage, før jeg vænner mig til Evolution

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-07-08 18:07

iSteen wrote:

> Eddermame et underligt lille program - sletter man mails, bliver de
> gennemstreget, men forbliver i indbakken.

Ikke hos mig med Ubuntu 8.04 - de overstreges og flyttes til "deleted
items" folder (eller hvad den nu hedder). Det sync'er fint med Exchange
serveren.

--
Jesper Lund

Fra : iSteen

Dato : 02-07-08 18:55

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> Ikke hos mig med Ubuntu 8.04 - de overstreges og flyttes til "deleted
> items" folder (eller hvad den nu hedder). Det sync'er fint med Exchange
> serveren.

Det er nok lige nogle indstillinger, jeg så lige skal have rettet til.
Vidste ikke Evolution brugtes i andre distr. end SLED, men så må det jo
være okay

Skal alligevel vænne mig list til det, da jeg normalt bruger Mac OS

Fra : Carl Drud

Dato : 02-07-08 18:49

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> writes:

> Ikke hos mig med Ubuntu 8.04 - de overstreges og flyttes til "deleted
> items" folder (eller hvad den nu hedder). Det sync'er fint med Exchange
> serveren.

Det har også været galt med Ubuntu 8.04.

https://bugs.launchpad.net/evolution/+bug/230998

--
Carl

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-07-08 18:11

On Wed, 2 Jul 2008 18:51:59 +0200, isteen@gmail.com (iSteen) wrote:

> Er lige begyndt at bruge Suse Linux Enterprise, hvor Evolution
> tilsyneladende er Novells bud på Outlook fra MS

Evolution har da vist ikke noget med Novell at gøre? (Andet end at
pakken er med i Suse-distributionen, men det er der jo så meget, der
er).

> Eddermame et underligt lille program - sletter man mails, bliver de
> gennemstreget, men forbliver i indbakken.

Sådan virker det ikke hos mig på Ubuntu Linux.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : iSteen

Dato : 02-07-08 18:55

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Evolution har da vist ikke noget med Novell at gøre? (Andet end at
> pakken er med i Suse-distributionen, men det er der jo så meget, der
> er).

SLE er en version specialt rettet mod erhvervslivet, så der er faktisk
ikke /så/ meget andet "med i pakken".

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-07-08 18:34

On Wed, 02 Jul 2008 19:10:40 +0200, Asbjorn wrote:

> Evolution har da vist ikke noget med Novell at gøre? (Andet end at
> pakken er med i Suse-distributionen, men det er der jo så meget, der
> er).

Novell købte Ximian, som oprindeligt lavede Evolution. Efter opkøbet
skiftede de vist navnet fra til Novel Evolution®, jvnf.:

<http://www.novell.com/products/desktop/features/evolution.html>

Mvh.

--
"Möjligen så kommer planet att vingla lite graciöst." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-07-08 19:04

On Wed, 02 Jul 2008 19:34:07 +0200, asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren)
wrote:

> Novell købte Ximian, som oprindeligt lavede Evolution.

OIC

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kent Friis

Dato : 02-07-08 18:55

Den Wed, 2 Jul 2008 18:51:59 +0200 skrev iSteen:
> [...]
>
> Eddermame et underligt lille program - sletter man mails, bliver de
> gennemstreget, men forbliver i indbakken.

IMAP?

Der er et eller andet med at serveren skal have at vide ikke blot at
mail'en skal slettes, men også at den rent faktisk skal gøre det ved
IMAP, det er måske det Evolution synliggør?

Under alle omstændigheder må der være en indstilling et eller andet
sted der får den til at opføre sig lidt mere normalt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : iSteen

Dato : 02-07-08 18:56

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
> Under alle omstændigheder må der være en indstilling et eller andet
> sted der får den til at opføre sig lidt mere normalt.

Nej, jeg bruger POP - men som du selv er inde på, så skal der nok pilles
lidt ved indstillingerne

Fra : Kent Friis

Dato : 02-07-08 19:05

Den Wed, 2 Jul 2008 19:55:57 +0200 skrev iSteen:

> Nej, jeg bruger POP - men som du selv er inde på, så skal der nok pilles
> lidt ved indstillingerne

Så kan det være det er indstillingen om at de skal slettes fra
serveren når man henter dem?

Mvh
Kent

.... for katten.