Lav lyd i Ubuntu.
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 30-06-08 08:25

Hey.

Jeg har en Asus X51RL bærbar, hvor jeg har Vista og Ubuntu på.
Mit problem er, at jeg har meget lav lyd i Ubuntu, hvor den er ok i Vista,
efter en lille bærbar at være.
Er der nogen, der har et forslag til, hvor man kan kikke? Alt virker perfekt
ellers, genialt styresystem for en "ikke Linux nørd"

Maskinen:
Intel Celeron 540 1.86 Ghz
2Gb Ram
Realtech High Definition Adio lydkort
ATI Radeon Xpress 1100

/Ole

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-06-08 10:48

Ole skrev:

> Mit problem er, at jeg har meget lav lyd i Ubuntu, hvor den
> er ok i Vista, efter en lille bærbar at være.
> Er der nogen, der har et forslag til, hvor man kan kikke?

Har du prøvet at højreklikke på det lille højttalerikon i øverste
højre hjørne, vælge "Open Volume Control", og så lege med skyderne?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 30-06-08 13:11

> Har du prøvet at højreklikke på det lille højttalerikon i øverste
> højre hjørne, vælge "Open Volume Control", og så lege med skyderne?

> [...]

Ja, det står på max det hele.

/Ole

Fra : Lars Madsen

Dato : 30-06-08 13:41

/Ole (6000) wrote:

> Ja, det står på max det hele.
>
> /Ole

jeg har været ude for at man skal skifte den kanal som højtaler ikonet henviser
til (dette var dog i KDE), måske kan dette hjælpe. Jeg tror jeg fandt kanalen
via kemix eller kumix (kan ikke lige huske navnet). Da jeg senere flyttede rundt
på nogle kabler ud fra lydkortet forsvandt behovet dog og man kunne igen anvende
master kanalen.

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 30-06-08 23:59

/Ole (6000) wrote:
> [...]
> Er der nogen, der har et forslag til, hvor man kan kikke? Alt virker
> perfekt ellers, genialt styresystem for en "ikke Linux nørd"

Kan huske at der er et lydkort hvor man også skal skrue op for
"Surround". Kan være samme med dit?

Fra : Ole R

Dato : 01-07-08 05:57

Den Mon, 30 Jun 2008 14:10:54 +0200 skrev /Ole \(6000\):

> Ja, det står på max det hele.
>
> /Ole

Hmmmm, det havde jeg så ikke alligevel... Der var lige en skyder, der
skulle op, så nu er den der Takker mange gange.
Jeg ved godt, det ikke er trafikradio, men jeg har lige et
tillægsspørgsmål så. Jeg har før prøvet at installere på en Dell XPS
m2010, også bærbar, og der er det også lyden, det er galt med. Der er
ingen lyd overhovedet, med mindre, jeg bruger headset, så er det helt
fint. Jeg har læst lidt om, at det er modem, der gør det, kan det passe?

/Ole