Mp3 afspiller
Fra : ole fisker

Dato : 28-06-08 08:41

Hej

Min Ipod er gået død og skal erstattes.

Den har fungeret OK sammen med Linux, men er der andre MP3 spillere
som er bedre at bruge med Linux end Ipod ??

Jeg kører Mint som er bygget på Ubuntu - så vidt jeg ved.

Ole Fisker

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-06-08 13:05

ole fisker wrote:

> Den har fungeret OK sammen med Linux, men er der andre MP3 spillere som
> er bedre at bruge med Linux end Ipod ??

Min Creative <something> præsenterer sig som et USB drev, når jeg
forbinder den med computeren. Der skal ikke installeres noget som helst
software. Jeg kan lave filmapper, som jeg efterfølgende kan browse på
afspilleren. Det synes jeg er måden at gøre det på.

--
Jesper Lund

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-06-08 15:01

Den Sat, 28 Jun 2008 09:41:28 +0200 skrev ole fisker:

> Min Ipod er gået død og skal erstattes.
>
> Den har fungeret OK sammen med Linux, men er der andre MP3 spillere som
> er bedre at bruge med Linux end Ipod ??

Jeg har haft tilsluttet en Creative Zen Stone og en Denver, og begge blev
umiddelbart fundet. Jeg har også en Sandisk som IKKE bliver fundet - men
her er løsningen at tage min usb-mus ud og tilslutte den igen. Det er nok
til at computeren lige tjekker usb-portene igen, og så bliver den fundet.
Man kan selvfølgelig også køre lsusb, det har samme effekt.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-07-08 10:35

ole fisker wrote:
> Den har fungeret OK sammen med Linux, men er der andre MP3 spillere
> som er bedre at bruge med Linux end Ipod ??

Jeg havde på et tidspunkt fornøjelsen at lege med en Samsung Yepp P2 via
Ubuntu. Den tilgås via USB som alm. HD. Når man er færdig med at
overføre filer, så vil afspilleren reboote, hvilket vil få den til at
rebuilde sit media library baseret på ID3 tags og andre meta data.
Hvis du gerne vil bruge andre formater end MP3 (f.eks OGG/Vorbis), så
kan Yepp også tage dem. Men hvis du kommer fra en iPod, så går jeg ud
fra at det ikke er et issue.

/Jacob