Automatisk sætte brugere inaktiv efter X m~
Fra : John

Dato : 25-06-08 20:34

Er der en automatisk måde, at sætte brugere som ikke har været logget ind i
f.eks. et halvt år som værende inaktiv?

Den optimale løsning, tror jeg, kunne være, at de fik en email et par uger
før om, at de blev sat inaktiv, hvis ikke de loggede ind på systemet inden
14 dage og når de så er blevet sat inaktiv og prøver at logge ind, så fik de
en tekst med, at de kunne kontakte IT afdelingen?

Er det muligt med RHEL4?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-06-08 23:48

John skrev:

> Er der en automatisk måde, at sætte brugere som ikke har været
> logget ind i f.eks. et halvt år som værende inaktiv?

Har du læst passwd(1)?

Mvh,
Klaus

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : John

Dato : 27-06-08 20:29

> Har du læst passwd(1)?

Der er ikke sat password på brugeren, da de autorisere op imod en LDAP
server - kræver lokal brugeroprettelse på Linux (NIS) og at de kan findes i
LDAP.