Valg af bærbar
Fra : Jan Birk

Dato : 25-06-08 11:09

På min offentlige arbejdsplads kan jeg vælge mellem disse 3 bærbare:

1) Lenovo Thinkpad X61
2) HP 2510p
3) Dell Latitude D830

Er der nogen som har erfaringer med Ubuntu på en eller flere af
modellerne? (Har set Lenovoen med Ubuntu og det fungerer fint).

Pft

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 25-06-08 11:11

> 3) Dell Latitude D830

Det skulle være en D430

/Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-06-08 11:43

Jan Birk skrev den 25-06-2008 12:09:

> [...]
>

> Er der nogen som har erfaringer med Ubuntu på en eller flere af
> modellerne? (Har set Lenovoen med Ubuntu og det fungerer fint).

Har Ubuntu på en D820 og det fungerer i det store hele ok bortset fra
lydkortet. Jeg har ikke forsøgt med dvale og den slags.

Fra : Jan Birk

Dato : 25-06-08 11:45

> Har Ubuntu på en D820 og det fungerer i det store hele ok bortset fra
> lydkortet. Jeg har ikke forsøgt med dvale og den slags.

Tak for info.

På min gamle lenovo virkede lyden heller ikke. Det viste sig, at
lydkortet delte kanal med modemet og modemet var disablet i bios'n. Så
enabling af modem'et gav lyden Måske det er det samme hos dig.

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 25-06-08 18:28

Den Wed, 25 Jun 2008 12:09:24 +0200 skrev Jan Birk:

> [...]
>

> Er der nogen som har erfaringer med Ubuntu på en eller flere af
> modellerne? (Har set Lenovoen med Ubuntu og det fungerer fint).

Efter sigende skulle Thinkpad være meget "Linux-venlige".

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-06-08 18:53

On 2008-06-25, Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:

> 1) Lenovo Thinkpad X61
>
> Er der nogen som har erfaringer med Ubuntu på en eller flere af
> modellerne? (Har set Lenovoen med Ubuntu og det fungerer fint).

Der er også masser af info om de forskellige udgaver af X61 og deres
forskellige hardware-stumpers kompatibilitet på http://thinkwiki.org/

--
Andreas

Fra : Jan Birk

Dato : 26-06-08 08:38

Tak for input,

Bestilte en Dell med 64GB SSD (det bliver spændende). Jeg lægger Ubuntu
på den og vender tilbage med resultatet.

/Jan