Ubuntu: Kernel 2.6.22-15 åd trådløst net
Fra : Mogens Dybæk Christ~

Dato : 23-06-08 21:13

Kører Ubuntu 7.10, og opdaterer løbende (burde nok op på 8.04).

Har lige måttet afinstallere subj igen. Mit trådløse netværk har virket
uden problemer i lang tid, men seneste opdatering fik det til at stoppe.

Ved ikke hvad det ver der fik mig til at tøve weekenden over, men der
var åbenbart en god grund til at være skeptisk da der dukkede en kernel
opdatering op i listen.

Mit netkort er
03:00.0 Network controller: RaLink RT2500 802.11g Cardbus/mini-PCI (rev 01)

og krævede lidt speciel håndtering i /etc/network/interfaces:

iface wlan0 inet dhcp
pre-up ifconfig wlan0 up
pre-up ifconfig wlan0 down
pre-up ifconfig wlan0 up
pre-up ifconfig wlan0 down
pre-up iwconfig wlan0 essid mdc
pre-up iwconfig wlan0 mode Managed
pre-up iwpriv wlan0 set AuthMode=WPAPSK
pre-up iwpriv wlan0 set EncrypType=TKIP
pre-up iwpriv wlan0 set WPAPSK=detFårDuIkkeAtVide
pre-up ifconfig wlan0 up

Nu har jeg bootet op med kernel 2.6.22-14, og er på igen. - Og så bad jeg
Synaptic fjerne opdateringen igen.

Nogen der ved hvad de har fumlet med?

--
Mogens Dybæk Christensen