ASSP blokerer for anden access
Fra : fix

Dato : 23-06-08 17:33

Som det fremgår af et par andre trååde, har jeg fået en NAS-
linkstation(debian mipsel) op at køre med freelink.
Den er nu både netserver, apacheserver og mysqlserver og alt kører som smurt
med olivenolie.
Så slog det mig at når den alligevel er tændt 24/7, kunne jeg lægge ASSP
på, foran min [win]mailserver.
Installationen gik problemløst, selvom det tog nogle timer - læssevis af
Perlmoduler.
Jeg startede assp, og kom på assp-webadmin uden problemer, og fik tilpasset
netværk mm.
Så lagde jeg startupscriptet i init.d, og webmodulet starter fint op -
smtpdelen er ikke aktiveret endnu.
Til gengæld virker hverken apache, samba eller terminal mere!!! panik, ingen
rootadgang til maskinen.
heldigvis har assp-webdelen en panikknap, som lukker assp helt ned, og så
virker alt andet igen.

så har nogen et bud på hvorfor assp stopper al andet access til maskinen??

finn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-06-08 17:36

"fix" <fix@faxe.dk> writes:

> [...]
>smtpdelen er ikke aktiveret endnu.
>Til gengæld virker hverken apache, samba eller terminal mere!!! panik, ingen

Start-scriptet returnerer aldrig?

I så fald stopper hele init-processen jo dér. Men så snart denne
applikation stoppes, fortsætter opstarts-scriptene med at køre.

Sørg for at /etc/init.d/assp (eller whatever) returnerer, når det
har kørt. Eller at det i det mindste startes som det allersidste
init-script.

Mvh.
   Klaus.

Fra : fix

Dato : 23-06-08 21:56

Klaus Ellegaard wrote:

> [...]
>
> Sørg for at /etc/init.d/assp (eller whatever) returnerer, når det
> har kørt. Eller at det i det mindste startes som det allersidste
Godt set! Tak igen.
Det startscript som var med, fik lige et & tegn indsat
det undrer mig lidt det var nødvendigt. det skulle så vidt jeg har forstået,
default køre som daemon, men ok det virker med &tegnet

finn