mplayer/VLC viser bare en regnbue....
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 19-06-08 22:44

kubuntu 7.04

Når jeg forsøger at afspille en flash, avi, wmv eller mpg video i
mplayer eller VLC er det eneste jeg få på skærmen en lodret "regnbue" af
de farver der tilfældigvis er anvendt i videoen (ofte kan jeg høre det
tilhørende soundtrack).

mplayer giver først en Fatal Error:
Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.

kmplayer kan vise mov men laver også "regnbuer" af andre formater

VLC i extended GUI med et tick i Image Clone viser faktisk det rigtige
fejlfri billede i klonen (XVideo output) men kun regnbuen i det normale
display.

Hvor skal jeg trykke, trække, sparke....?

/Bjarne

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 19-06-08 22:47

Bjarne Jensen wrote:
> [...]
> display.
>
> Hvor skal jeg trykke, trække, sparke....?

prøv; mplayer -vo sdl
el. -vo x11 el. xv, gl, gl2, listen er lang.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-06-08 17:24

Den Thu, 19 Jun 2008 23:43:53 +0200 skrev Bjarne Jensen:
> [...]
>
> VLC i extended GUI med et tick i Image Clone viser faktisk det rigtige
> fejlfri billede i klonen (XVideo output) men kun regnbuen i det normale

Hvis klonen er XVideo, hvad er det normale display så sat til?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 21-06-08 20:42

Kent Friis wrote:

> Hvis klonen er XVideo, hvad er det normale display så sat til?

og hvor er det nu lige man ser det?

/Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 21-06-08 20:56

Den Sat, 21 Jun 2008 21:41:40 +0200 skrev Bjarne Jensen:

> og hvor er det nu lige man ser det?

Øh, vel samme sted som du ser at klonen er XVideo?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 21-06-08 21:17

Kent Friis skrev:

> Øh, vel samme sted som du ser at klonen er XVideo?

Næe... det er i den blå ramme i toppen der står,
i klonen: VLC (X11 output)
i org display står der bare: VLC