Linjer med datostempel
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-06-08 18:27

Hej gruppe

Er der nogen der kender et cli-baseret standardværktøj der kan læse
linjer fra standard input og skrive dem til standard output med et
foranstillet datostempel? Lidt lissom logger(1), blot til en tty i
stedet for til syslog.

Jeg er klar over at man hurtigt kan hakke noget simpelt sammen, fx

#!/usr/bin/awk -f
{ print strftime("%FT%T") "\t" $0 }
# eof

eller

#!/bin/sh
while read LINE
do
printf '%s\t%s\n' "$(date +%FT%T)" "${LINE}"
done
:
# eof

eller noget helt tredje, men er der mon allerede skruet noget sammen
som kan klare opgaven? Fx vil 'cat -n' sætte linjenumre på uddata,
og det ku' da være lidt sejt hvis 'cat -t' satte tidsstempel på... :)

Nogen forslag?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-06-08 18:35

For et øjeblik siden skrev jeg bl.a.:

> Jeg er klar over at man hurtigt kan hakke noget simpelt sammen

Jeg kender osse godt DJB's tai64n, men jeg foretrækker at være i stand
til at læse datoformatet umiddelbart, uden at skulle køre det igennem
endnu et filter først (fx tai64nlocal).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Sune Vuorela

Dato : 15-06-08 10:45

On 2008-06-14, Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:
> [...]
> som kan klare opgaven? Fx vil 'cat -n' sætte linjenumre på uddata,
> og det ku' da være lidt sejt hvis 'cat -t' satte tidsstempel på... :)

ts fra moreutils-pakken

/Sune

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-06-08 11:32