Måle nettrafik på bonded network
Fra : Kjeld

Dato : 11-06-08 14:01

Hvordan måler I netværkstrafik på et (RHEL) bonded netværk (to netkort)?
Normalt ville jeg bruge iptraf men den fungere ikke når flere netkort er
slået sammen. I hvert fald stemmer tallene slet ikke overéns med hvad der
reelt kommer igennem (den er for lav på den éne og den anden siger bare 0).

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 12-06-08 13:53

On Wed, 11 Jun 2008 15:01:07 +0200
"Kjeld" <e675423@gmail.REMOVE.com> wrote:

> Hvordan m_ler I netv_rkstrafik p_ et (RHEL) bonded netv_rk (to
> netkort)? Normalt ville jeg bruge iptraf men den fungere ikke n_r
> flere netkort er sl_et sammen. I hvert fald stemmer tallene slet ikke
> over_ns med hvad der reelt kommer igennem (den er for lav p_ den _ne
> og den anden siger bare 0).

efter hukommelsen : iptraf -g

hvis du kan få fingre i ethstatus (evt fra DAG eller et Centos
Repository), vil jeg anbefale
ethstatus -S2g -i bond0
i en screen-session
alternativt iftop (samme forbehold mht. tilgængelighed):
iftop -NBPi bond0

Fra : Kjeld

Dato : 13-06-08 08:30

> efter hukommelsen : iptraf -g

Nope. iptraf har ikke mulighed for at understøtte bonded netværk.

> [...]
> ethstatus -S2g -i bond0
> i en screen-session
> alternativt iftop (samme forbehold mht. tilgængelighed):

Jeg har kompileret begge - ethstatus er ubrugelig men iftop er nogenlunde.
Den kommer ikke op på siden af iptraf, da den mangler informationer (UDP/TCP
mv).

Det er en skam, at iptraf ikke længere bliver udviklet