MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjern et bestemt program fra registrerings~
Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 04-07-08 20:51

Hej

Mangler et program som kan lave en eksekverbar fil
som rydder op i registreringsdatabasen efter afinstallering af et program.

Det drejer sig om programmet Navigon Fresh som kan hentes her:
http://www.navigon.com/site/dk/da/maps_services/navigon_fresh;jsessionid=CF44219BC0293EE9B54C7D3C10D10883.navigon-website-3

Det er et program som bruges i forbildelse med Navigon GPS.

Når man afinstaller dette program ligger der stadig diverse stedder
i registreringsdatabasen hvor ordet Navigon optræder. Derfor mangler jeg
en lille eksekverbar fil som fjerner resterne fra det program.

Grunde til at det skal være en eksekverbar fil er at en del ikkekyndige
PC brugere skal kunne bruge den til at ryde op i deres
registreringsdatabase.

Er der noget der har en eller anden fornuftig løsning hører jeg da gerne her
om.

På forhånd tak for hjælpen.

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-08 21:32

Preben G. Kristensen skrev:

> Når man afinstaller dette program ligger der stadig diverse stedder
> i registreringsdatabasen hvor ordet Navigon optræder. Derfor mangler jeg
> en lille eksekverbar fil som fjerner resterne fra det program.

Generer resterne da?

> Er der noget der har en eller anden fornuftig løsning hører jeg da gerne her
> om.

Lad resterne være og brug i stedet tiden til noget fornuftigt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 04-07-08 21:54

> Generer resterne da?

Ja, hvis man har haft installeret version 1.3.2 af Navigon Fresh og bagefter
installer en version 1.4 for man en fejlmeddelelse på sin GPS når man
slutter
den til computeren.
Fejlen ser sådan ud:
--------------------------
Application navigon.exe has performed an illegal oeration and will be shut
down. If the problem persists, contact the program vendor.
Program: navigon.exe
Exeption: 0xC0000005
Address: 00089380
---------------------------

Ved at afinstaller Navigon Fresh og derefter rense registreringsdatabasen
for
alt hvad der har med Navigon at gøre, og herefter geninstaller Navigon Fresh
forsvinder fejlen.

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Max

Dato : 04-07-08 22:01

Hej Preben

> Ved at afinstaller Navigon Fresh og derefter rense
> registreringsdatabasen for
> alt hvad der har med Navigon at gøre, og herefter geninstaller
> Navigon Fresh forsvinder fejlen.

Så skriv til dem der laver programmet og bed dem lave et
af- og instaleringsprogram der virker til deres produkter.

--
Mvh Max

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-07-08 22:59

"Preben G. Kristensen" <mail1@hyggesiden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> alt hvad der har med Navigon at gøre, og herefter geninstaller Navigon

hvis du ved helt præcist hvad det er for nogle nøgler der skal slettes,kan
du selv automatisere det.

regedit navigon.reg

hvor navigon så indeholder de nøgler/grene der skal fjernes
eks.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fraps2\WindowsDPI-]

Man kan dog forbavsende hurtigt splitte en pc ved forkert brug af regedit,så
på eget ansvar

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 05-07-08 08:41

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> [...]
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fraps2\WindowsDPI-]
>
> Man kan dog forbavsende hurtigt splitte en pc ved forkert brug af

Da min løsning skal bruges af folk der ikke aner ret meget om computere,
ville jeg gerna at de netop ikke skulle bruge regedit.
Kan alt for tydlig se hvilke ting der kunne ske.

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-08 13:30

"Preben G. Kristensen" <mail1@hyggesiden.dk> skrev i en meddelelse
news:486f2650$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...> Da min løsning skal
bruges af folk der ikke aner ret meget om computere,
> ville jeg gerna at de netop ikke skulle bruge regedit.
> Kan alt for tydlig se hvilke ting der kunne ske.

Meningen var jo at det skulle automatiseres af en kyndig, så en tåbe bare
kunne trykke på "afinstaller.bat"

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 05-07-08 13:54

Hej Sune

Selvfølgelig. Her var det mig der sov i timen. Det må være varmen

Vil arbejde lidt videre med dit forslag.

Tak for hjælpen.

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-07-08 08:25

On Fri, 4 Jul 2008 22:53:45 +0200, "Preben G. Kristensen"
<mail1@hyggesiden.dk> wrote:

> [...]
>installer en version 1.4 for man en fejlmeddelelse på sin GPS når man

Prøv at afinstallerer version 1.3.2 og derefter genstarte, inde du
installerer version 1.4.

Nogle programmer fordre desværre at tidligere versioner er
afinstalleret inden en nyere kan installeres med succes.

/Hans

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 05-07-08 08:44

> [...]
>
> Nogle programmer fordre desværre at tidligere versioner er
> afinstalleret inden en nyere kan installeres med succes.

Den version er også afprøvet, men desværre uden at det har hjulpet,
så det er ikke det forslag jeg skal vidresende.

Der bliver hængende noget fra version 1.3.2 i registreringsdatabasen.

Han sendt en mail til Navigon om problemet, så må vi se hvad svar
de kommer med.

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-08 10:40

Preben G. Kristensen skrev:
> [...]
>
> Der bliver hængende noget fra version 1.3.2 i registreringsdatabasen.
>
> Han sendt en mail til Navigon om problemet, så må vi se hvad svar

Du må meget gerne vende tilbage med deres svar, for det
lyder temmelig specielt, at man ikke kan opgradere deres
program til en nyere version.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 04-07-08 21:46

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

--

Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Ole C

Dato : 04-07-08 21:55

Preben G. Kristensen skrev blandt andet:

> [...]
> registreringsdatabase.
>
> Er der noget der har en eller anden fornuftig løsning hører jeg da

Gen-installér programmet - og af-installér det med Revo Uninstaller:
http://www.revouninstaller.com/
- som giver mulighed for at få muget det hele ud

Eller brug et af mange oprydningsprogrammer, for eksempel CCleaner:
http://www.ccleaner.com/
- som måske ikke fjerner alt, men i hvertfald det som måtte genere....

--
vh
Ole C

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 05-07-08 09:19

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.ccleaner.com/
> - som måske ikke fjerner alt, men i hvertfald det som måtte genere....

Tak for tip.

Vil prøve at kigge lidt nærmere på Revo Uninstaller.

CCleaner kender jeg i forvejen, men vil kun bruge den som en nødløsning.
Tror Revo er bedre til dem der har et meget lille kendskab til computer.

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Ole C

Dato : 05-07-08 23:45

Preben G. Kristensen skrev blandt andet:

> Tak for tip.

Selv tak.

> Vil prøve at kigge lidt nærmere på Revo Uninstaller.
>
> CCleaner kender jeg i forvejen, men vil kun bruge den som en
> nødløsning.

Hvorfor?
Det er ikke mit indtryk, at den "normalt" fjerner mere end den bør.

> Tror Revo er bedre til dem der har et meget lille
> kendskab til computer.

Det tvivler jeg til gengæld lidt på.

--
vh