Wingate
Fra : Jesper

Dato : 20-07-01 11:11

Hej NG

Jeg har lige sat netværk op mellem 2 pc'er (peer to peer). Jeg vil gerne
have begge maskiner på nettet. Problemet er at jeg ikke har ADSL og derfor
ikke fast ip. Jeg har prøvet med Wingate, men kan ikke få det til at virke.
Nogen der ved hvad der skal gøres?

Fra : Per Ahm

Dato : 20-07-01 11:17

I win 98SE kan du dele din internet forbindelse under: funktioner -
Forbindelser i IE

// PA

Fra : Bille

Dato : 20-07-01 12:21

> [...]
> have begge maskiner på nettet. Problemet er at jeg ikke har ADSL og derfor
> ikke fast ip. Jeg har prøvet med Wingate, men kan ikke få det til at

Ja!

Men hvis jeg skal hjæpe dig må du skrive noget mere om din opsætning.
Styresystem ?

Modem - hvilken forbindelse har du til nettet ?
Hvordan er dine maskiner koblet sammen ?
Hvilke protokoller er der installeret på netværket?
Hvilken version af wingate bruger du?

--
MVH Bille

Fra : Jesper

Dato : 20-07-01 14:03

> Styresystem ? Win98
>
> Modem - hvilken forbindelse har du til nettet ? ISDN2
> Hvordan er dine maskiner koblet sammen ? Peer to Peer netværk (direkte
forbindelse via netværkskort)
> Hvilke protokoller er der installeret på netværket? TCP/IP
> Hvilken version af wingate bruger du? Ver. 1,51

Åber det var svar nok....

Fra : Bille

Dato : 20-07-01 14:43

> forbindelse via netværkskort)

Det er en meget gammel version af wingate som jeg desværre ikke har nogen
erfaringer med.
Jeg kender til ver. 3.xx og 4.xx.

Når det er sagt kommer der nogle råd som måske kan hjælpe lidt:
Herefter er mask1 den maskine med isdn opkoplingen
og mask2 er den maskine man gerne vil have på nettet(internettet)

TCP/IP mask1 netkort sæt IP adress til 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0
ingen gateway.
TCP/IP mask1 dialup adapter sæt IP adress til automatic ingen gateway.

TCP/IP mask2 netkort sæt IP adress til 192.168.0.2 Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
TCP/IP mask2 netkort sæt dns server 192.168.0.1

Nu vil mask2 spørge mask1 om internetdata.
Derudover skal de enlkelte programmer sættes op til at spørge mask1.
mask2: Brug LAN forbindelse , brug proxy, proxy adress 192.168.0.1.

mask1: Så skal Wingate sættes op til forbinde til internettet via din
dialupforbindelse på mask1
og den skal sættes op til at svare på forespørgsler på netkortet med IP
192.168.0.1,
Her ved jeg desværre ikke hvordan Wingate 1.51 opfører sig.

Jeg kunne desværre ikke hjælpe så meget som jeg gerne ville.

Men jeg håber det hjælper lidt.
--
MVH Bille