MS Windows
briani 27239
Hjælp til geninstallering af windows xp
Fra : news.tele.dk

Dato : 02-07-08 13:02

Hej

Jeg har slettet min pc med "killdisk" og har brugt en gl. startdiskette fra
win98 til at starte den op igen.

Jeg har kørt fdisk og format c: , men nu kan jeg ikke komme videre, med
hvordan jeg installerer min xp igen.

håber at nogen kan hjælpe og guide mig igennem.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-07-08 13:07

On Wed, 2 Jul 2008 14:02:26 +0200, "news.tele.dk"
<t._rr@xxxmsnxxx.com> wrote:

> [...]
>hvordan jeg installerer min xp igen.
>
>håber at nogen kan hjælpe og guide mig igennem.

Du skal boot'e på din Windows XP installationsCD.

Og så bør du nok slette W98 partitionen og lave en ny fra XP
installationen. W98 bruger nemlig FAT32 hvor XP hellere vil bruge
NTFS.

<mlr>

Fra : news.tele.dk

Dato : 02-07-08 14:24

Hej

tak..

Hvordan boot'er jeg på xp cd ??

det har drillet mig rigtig meget, så håber at du har tid og lyst til at give
mig en grundig vejledning..

Fra : Knud Erik

Dato : 02-07-08 14:36

"news.tele.dk" <t._rr@xxxmsnxxx.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> tak..
>
> Hvordan boot'er jeg på xp cd ??
>
> det har drillet mig rigtig meget, så håber at du har tid og lyst til at
> give mig en grundig vejledning..

Prøv at kigge her
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Fra : Paul8

Dato : 02-07-08 14:43

> [...]
>
> Hvordan boot'er jeg på xp cd ??
>
> det har drillet mig rigtig meget, så håber at du har tid og lyst til at give mig en

indsæt din XP cd i drevet og sluk din PC.
Tænd igen og tryk F12. På nyere PC giver det en bootmenu hvor man kan få den til at
boote på CDdrevet.

Derfra skulle CD'en komme med al de instruktioner du har brug for....
1 time senere har du XP kørende.

Fra : news.tele.dk

Dato : 02-07-08 14:51

når jeg starter op med f12, skriver den boot failure from device...
searching for boot record from cdrom...not found

Fra : Paul8

Dato : 02-07-08 16:05

"news.tele.dk" <t._rr@xxxmsnxxx.com> skrev i en meddelelse
> når jeg starter op med f12, skriver den boot failure from device...
> searching for boot record from cdrom...not found

Det lyder som et defekt CD-drev eller en dårlig CD.
Hvis du har en anden CD du kan prøveboote med i stedet kan du se om det er drevet som
fejler noget.
Man kan selv lave en DOS bootCD med Nero hvis man ikke har noget, der er til boot.

Fra : _

Dato : 02-07-08 15:29

"news.tele.dk" <t._rr@xxxmsnxxx.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> tak..
>
> Hvordan boot'er jeg på xp cd ??

Måske bør du få nogen til at hjælpe dig.

Fra : Navn

Dato : 02-07-08 17:58

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> "news.tele.dk" <t._rr@xxxmsnxxx.com> skrev i en meddelelse

> Måske bør du få nogen til at hjælpe dig.

øhøm - er det ikke lige det han gør her og nu......

Fra : Bo

Dato : 02-07-08 12:38

prøv dette: http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=391565&fid=22

Fra : news.tele.dk

Dato : 02-07-08 20:20

dejligt med jeres store hjælp, men har snart prøvet alt.. lige meget hjælper
det..

måske man burde finde en som kan give til telefon support.

Fra : ruwaldo

Dato : 02-07-08 21:06

dejligt med jeres store hjælp, men har snart prøvet alt.. lige meget
hjælper
> det..
>
> måske man burde finde en som kan give til telefon support.

Prøv at kigger her www.bootdisk.com

Her kan du få god hjælp. Jeg har brugt "6 diskette opstart" den virker
perfekt.

ruwaldo

Fra : news.tele.dk

Dato : 02-07-08 21:43

har desværre ikke diskdrev. kan man få det på en cd ?

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 03-07-08 06:02

Hvor bor du? Hvis det er i nærheden af valby
kan jeg evt. kikke på det

mvh
Allan

Fra : Henning

Dato : 03-07-08 06:09

<t._rr@xxxmsnxxx.com> wrote:

> [...]
>hvordan jeg installerer min xp igen.
>
>håber at nogen kan hjælpe og guide mig igennem.

Med defekt cd og eller drev kommer du ikke langt med telefonsupport.
Smut i Aldi og køb dig en ny køreklar maskine til 4.000,- så er dine
problemer løst

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-07-08 12:55

Henning wrote:

> Med defekt cd og eller drev kommer du ikke langt med telefonsupport.
> Smut i Aldi og køb dig en ny køreklar maskine til 4.000,- så er dine
> problemer løst

Jeg er ikke overbevist om, at hverken CD-drev eller CD er defekte.

Hvis en PC ikke vil boote fra CD-rom drev hjælper det en gang imellem at
slukke den og prøve igen. Alternativt booter man med en floppy, men så
bliver det hurtigt avanceret. Blandt andet kan man komme ud for at en win98
bootfloppy ikke ser hele harddisken ...

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : poul.b.hansen

Dato : 05-07-08 20:10

> [...]
> hvordan jeg installerer min xp igen.
>
> håber at nogen kan hjælpe og guide mig igennem.

prøv at køre fdisk igen slet alle partioner.
genstart gå i bios (normalt tasten del) find boot se om cd er en af de
første.
kom win.xp cden i maskinen,så skulle det bare køre.
mvh
poul

Fra : _

Dato : 05-07-08 21:01

"poul.b.hansen" <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> første.
> kom win.xp cden i maskinen,så skulle det bare køre.

Årstallet er nu 2008 og ikke 1995.

Fra : poul.b.hansen

Dato : 06-07-08 14:41

> "poul.b.hansen" <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse