MS Windows
briani 27239
Alles ist weg eller?
Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 02-07-08 09:21

Hej!

En bekendt fik problemer med at starte sin PC pga. disk fejl, og
”tænkte” at det kunne være en god idé at køre en repair ved at boote
på Windows XP CD’en.
Han fik dog aldrig kørt repairen, men i stedet installeret Windows XP
Pro igen!
Der er nu hhv. et Windows og et Windows.0 på disken, som er blevet
flyttet over i en anden maskine, da det viste sig at disk-controlleren
var defekt.
I boot-menuen har man nu mulighed for at vælge 2 x Windows XP, hvoraf
den ene resulterer i en reboot kort tid efter den er valgt. Den anden
starter fint op.
Det egentlige problem er ikke Windows, men de mails og kontakter der
lå på den oprindelige Windows. – Jeg har søgt og søgt, men kan ikke
finde dem.
Når jeg kigger i C:\ Documents and ettings\user_name\Application
Data\Microsoft\Address Book
Kan jeg ikke finde nogen xxxxx.wab fil!
Har re-installation af Windows slettet wab-filen?

Hvor kan jeg finde hans mails, og er kontakterne væk for altid?

/Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-07-08 23:47

"Claus Holmelin Høyer (slet 2PD98)" <chh@2PD98privat.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:12149872410.481109310488833@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Har re-installation af Windows slettet wab-filen?
>
> Hvor kan jeg finde hans mails, og er kontakterne væk for altid?

Det burde de ikke være. Du har husket under mappeindstillinger at slå
visning af skjulte mapper og systemfiler til og visning af alle filer osv.
Så burde den kunne ses/findes. I stifinder kan du jo også bare trykke F3 og
så søge efter .wab. Husk også her under søgeindstillinger at den også skal
søge i skjulte systemmapper.

Kurt

Fra : Claus Holmelin Høyer

Dato : 03-07-08 14:51

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> skrev:

> [...]
>stifinder kan du jo også bare trykke F3 og
>så søge efter .wab. Husk også her
>under søgeindstillinger at den også skal

Selvfølgelig!
Jeg havde overset det med hidden files/directories.
Der ligger også en bruger.wab~ file udover bruger.wab
wab~ ligner en kopi af wab-filen. Nogen der ved
hvad den er der for?

/Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-08 22:14

"Claus Holmelin Høyer" <chh@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der ligger også en bruger.wab~ file udover bruger.wab
> wab~ ligner en kopi af wab-filen. Nogen der ved

Når der er tilde i filnavnet, er det typisk fordi det er en fil, som ikke er
blevet lukket korrekt på et tidspunkt, og så ryger der lige en tilde med i
filnavnet. Typisk kan man se det på åbne filer, der ligger en kopi med tilde
i navnet.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 03-07-08 23:19

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> ikke er blevet lukket korrekt på et tidspunkt, og så ryger der lige
> en tilde med i filnavnet. Typisk kan man se det på åbne filer, der

OE laver tilsyneladende altid en WAB~ fil udover den "normale".
Den er vist ment som backup.
Læs for eksempel her: http://www.insideoe.com/files/wab.htm

--
vh
Ole C

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-07-08 06:27

Claus Holmelin Høyer (slet 2PD98) wrote:
> [...]
> finde dem.
> Når jeg kigger i C:\ Documents and ettings\user_name\Application

Lad da søgefunktionen lede for dig. Er du sikker på, at det ikke er .pst
filer, du skal lede efter?

Med venlig hilsen

Peter Larsen