CC 1 Megmodem og netværk
Fra : Tobbi

Dato : 20-07-01 11:01

Hej

en af mine venner har adsl fra cybercity (384/128).
Vi havde tænkt os at holde en Netværksweekend hvor vi
mødes og slæber vores pc'ere med. De er netop kommet
med det der tilbud om at forøge hastigheden, i et vist antal dage
for et vist beløb. Det ville vi så benytte os af.

Men spørgsmålet er nu hvordan man lettest forbinder flere
pc'ere til det dersens 1megmodem....
Vi har hub og netkabler, men det er vist ikke nok her eller hva ??

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-07-01 11:24

"Tobbi" <mail@tobbi.dk> wrote in message

> [...]
> med det der tilbud om at forøge hastigheden, i et vist antal dage
> for et vist beløb. Det ville vi så benytte os af.

men det bliver jo kun 960/128 Kbit med 1 meg modemmet,,,

mener jeg,,,

Du kan ikke få overflyttet dit abonnement til en Router??

> Men spørgsmålet er nu hvordan man lettest forbinder flere
> pc'ere til det dersens 1megmodem....
> Vi har hub og netkabler, men det er vist ikke nok her eller hva ??

Du skal bruge en af pc´erne som gateway, læs evt. news:dk.edb.netvaerk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-07-01 11:25

> men det bliver jo kun 960/128 Kbit med 1 meg modemmet,,,

Og i kan ikke rigtigt bruge 128 kbit upload, hvis i skal sidde og spillle
sammen over Internettet.... Men hvis det bare er til download, er det jo
okay

Fra : Tobbi

Dato : 20-07-01 11:50

er godt klar over det med hastigheden.
Det ville selvfølgelig have været mere optimalt med en router.

synes ikke lige jeg kan finde nogle indlæg i nævnte nyhedsgruppe,
der omhandler dette ?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-07-01 12:29

> er godt klar over det med hastigheden.
> Det ville selvfølgelig have været mere optimalt med en router.
>
> synes ikke lige jeg kan finde nogle indlæg i nævnte nyhedsgruppe,
> der omhandler dette ?

Du kan evt. kigge på www.net-faq.dk som er faq'en til ovennævnte gruppe.

Du skal installere ekstra netkort i "serveren" som så skal køre en såkaldt
software-router / "deling af internetforbindelse", som f.eks.
www.winroute.com

Så til sluttes de andre computere via HUB/switch til det ekstra netkort. Det
tager nok lige et stykke tid at sætte op første gang man gør det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Tobbi

Dato : 20-07-01 12:31

ok, takker

Fra : Dorph

Dato : 21-07-01 16:26

Hey Tobbi.
Jeg kører oxo 1meg 384/128 - Vi har spillet counter strike 4pers på linien
uden problemer - men det er
visr oxo max den kan trække. To net kort i hoved-pc'en - et til 1-meg'en og
det andet til hubben/switchen.
Installer "All Aboard" (kan hentes på Tucows) som master på hoved pc'en og
som client på alle de andre.
Når du installerer All Aboard så bare lad den køre med alle de instillinger
den selv foreslår - så skulle det
køre.

Dorph