MS Windows
briani 27239
Strømstyringsbegreber i Vista (dansk)
Fra : MooreHojer

Dato : 30-06-08 23:49

Hej NG

Har lige skiftet fra XP tilVista for én uge siden og er nu nået til
strømstyringen i min "rundtur" i Vistauniverset.

Under valg af hvad der skal ske når jeg trykker på'Slumreknappen' har jeg
valget mellem 'intet', 'slumre' og dvale'... hvad er det lige Slumre det er
med "xp termer" ?

Ligeledes under 'avanceret strømstyring' har jeg mulighed for at definerer
x-antal minutter den skal være inaktiv før den 'slumre'... hvordan er
'inaktiv' defineret? Er der kun tale om input fra f.eks. mus og tastatur,
eller tæller programmer der kører som f.eks. virusscanning eller mediaplayer
med som "aktivitet"?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-07-08 02:13

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 'inaktiv' defineret? Er der kun tale om input fra f.eks. mus og tastatur,
> eller tæller programmer der kører som f.eks. virusscanning eller

'Slumre' = 'Standby'

Inaktivitet betyder er der ikke er bruger-input.
Virus scanning og den slags har ikke nogen effekt på tælleren, derfor vil
computeren gå på standby efter et vis antal minutter.
Dog vil virusscanningen fortsætte, det samme gælder f.eks.
diskdefragmentering osv.
Bevæger du musen eller leger rundt med tastaturet så går computeren selvsagt
ud af standby igen.
Kører du mediaplayer i fuldskærm, så går computeren som standard ikke i
standby, dette kan ændre i mediaplayers indstillinger.

Mvh
Benjamin

Fra : MooreHojer

Dato : 14-07-08 23:44

Lige en forlængelse af forrige spørgsmål...

Når jeg sætter Vista i dvale... hvorfor vågner den så af sig selv med det
samme (10-30 sek)

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 15-07-08 10:29

> Når jeg sætter Vista i dvale... hvorfor vågner den så af sig selv med det
> samme (10-30 sek)

Efter 30min i selskab med Sergey Brin og Larry Page har jeg fundet svaret...

På mine inputenheder som f.eks. mus og tastatur skulle 'denne enhed må vække
computeren' slåes fra..

--
MooreHojer