MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Standby - PC starter automatisk op igen
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-08 20:21

Når min PC med XP går i standby, starter den automatisk op efter 20-30 sec.

Nogen der kan hjælpe?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-06-08 20:26

"Trekroner" <xx> writes:

> Når min PC med XP går i standby, starter den automatisk op efter 20-30 sec.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Der er sikkert et eller andet program der kører og vækker den. Jeg
havde samme problem med et backup-system. Det kan også være at den er
sat til wake-on-lan eller andet tilsvarende.

Mvh Trine

Fra : Lars E. P.

Dato : 27-06-08 08:26

Thu, 26 Jun 2008 21:26:08 +0200, skrev Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> :

>Der er sikkert et eller andet program der kører og vækker den. Jeg
>havde samme problem med et backup-system. Det kan også være at den er
>sat til wake-on-lan eller andet tilsvarende.
>
>Mvh Trine

Det kan også være en alvorlig systemfejl der får den til at genstarte.

Gå til

Kontrolpanel > System > fanen Avanceret > knap Start og Genoprettelse
/ Indstillinger.

Fjern flueben ved "Genstart automatisk"

Hvis det er en systemfejl, vil du isf. genstart få en blå skærm der
kan give et tip om hvad fejlen er (De kan godt være mere vildledende
end vejledende).

Hilsen Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-06-08 16:00

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er en systemfejl, vil du isf. genstart få en blå skærm der
> kan give et tip om hvad fejlen er (De kan godt være mere vildledende

Pc'en genstarter jo ikke. Den går bare væk fra standby.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Edmund

Dato : 27-06-08 09:23

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Når min PC med XP går i standby, starter den automatisk op efter 20-30
> sec.

En lidt for følsom mus måske, hvis du da har sat den til at starte pc
ved bevægelse af mus

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 20:13

Edmund wrote:
> En lidt for følsom mus måske, hvis du da har sat den til at starte pc
> ved bevægelse af mus

Hvor finder jeg denne indstilling?

Fra : Ole C

Dato : 27-06-08 21:08

Trekroner skrev blandt andet:

> Hvor finder jeg denne indstilling?

Sandsynligvis i computerens BIOS.

Men har du fulgt rådet om at fjerne markeringen ved "Genstart
automatisk", så du eventuelt kan få en fejlmeddelelse i stedet for en
genstart?

--
vh
Ole C

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-06-08 21:53

Hej Trekroner, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvor finder jeg denne indstilling?

Oles råd er mest effektivt eller i hvert fald mest elegant, dvs. i
pc'ens BIOS. Men optræder det ikke der, kan du gøre det i selve Windows
via "Enhedshåndtering".

Du finder musen i denne, dobbeltklikker, finder strømstyringsfanen og
fjerner fluebenet ved noget: "Tillad at denne enhed sætter systemet ud
af standby" (ja, elegant formulering, men den bruger de

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ole C

Dato : 27-06-08 21:59

Rudi Stegen skrev blandt andet:

> [...]
> fjerner fluebenet ved noget: "Tillad at denne enhed sætter systemet ud
> af standby" (ja, elegant formulering, men den bruger de

Det er bare ikke sikkert, at der er sådan en indstilling - for eksempel
er der ikke hos mig.
Det må afhænge af musens driver.

--
vh
Ole C

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-06-08 23:44

Hej Ole C, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det er bare ikke sikkert, at der er sådan en indstilling - for
> eksempel er der ikke hos mig.
> Det må afhænge af musens driver.

Det lyder som et rimeligt gæt, da jeg bare anvender en af Windows' egne
drivere.

Det pudsige er, at jeg i starten (sa jeg skiftede til Windows XP i
2004) fandt det smart, at XP gudskelov ikke tillod den åndssvage mus at
tænde ved standby.

Senere opdagede jeg, at det var et rent tilfælde, da der faktisk var et
flueben i enhedshåndteringen om, at musen tillod at aktivere pc'en
under standby.

Men musen er en Logitech laserdims med USB-stik (jeg gider ikke have
trådløse ting, så man skal rode med batterier). Laserlyset slukker
derfor ved standby, hvorfor den under ingen omstændigheder kan aktivere
noget under standby.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Simon Hansen

Dato : 28-06-08 11:17

Trekroner skrev:
> Når min PC med XP går i standby, starter den automatisk op efter 20-30 sec.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Det er sikkert dit netkort der gør det.

Gå til "kontrol panel, netværksfobindelser" Højre klik på dit netkort og
vælg "egenskaber, konfigurer, strømstyring, fjern flueben i "tillad
denne enhed at sætte computeren ud af standby"

Hilsen
Simon

Fra : Ole C

Dato : 28-06-08 11:31

Simon Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> og vælg "egenskaber, konfigurer, strømstyring, fjern flueben i "tillad
> denne enhed at sætte computeren ud af standby"

Såfremt der er sådan en mulighed.
Kommer an på netkort og tilhørende driver.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-08 18:33

Simon Hansen wrote:
> [...]
> og vælg "egenskaber, konfigurer, strømstyring, fjern flueben i "tillad
> denne enhed at sætte computeren ud af standby"

_Det_ var løsningen - nu har den stået standby i over ½ time.

Takker for hjælpen