MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Reinstallation af XP maskine?
Fra : Peter Jensen

Dato : 26-06-08 18:14

Jeg har en Pc som kører XP, men jeg har en fornemmelse af at den vil ha'
godt af en reinstallation efter fire års eksperimenter (intet kører så godt
som en nyinstalleret Pc). Når nu Microsoft stopper supporten af XP den 30.
juni vil det så sige at der ikke kan hentes opdateringer fra Microsoft
Update mere? Hvis det er tilfældet er det jo ikke en god idé at reinstallere
Pc'en medmindre jeg skynder mig.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Fynbo

Dato : 26-06-08 18:23

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Microsoft Update mere? Hvis det er tilfældet er det jo ikke en god idé at
> reinstallere Pc'en medmindre jeg skynder mig.

Læs Venligst indlægget fra d. 26/6-2008.kl.9.13

Fynbo

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-06-08 18:42

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Læs Venligst indlægget fra d. 26/6-2008.kl.9.13
>
> Fynbo

Det er helt sikkert indlægget fra den 25. du hentyder til. Det lyder lovende
selv om man hører så mange forskellige datoer/rygter.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-06-08 18:27

> [...]

> Jeg har en Pc som kører XP, men jeg har en fornemmelse af at den vil ha'
> godt af en reinstallation efter fire års eksperimenter (intet kører så

Enig!
Da jeg havde XP kørte jeg selv med total geninstallation med ca. 1-1½ års
mellemrum.

> Når nu Microsoft stopper supporten af XP den 30. juni vil det så sige at
> der ikke kan hentes opdateringer fra Microsoft Update mere?

Det tror jeg nu nok at du kan.
Til Windows 98 kunne man hente nye opdateringer længe efter de holdt op med
at forhandle den.

Fra : Mads

Dato : 26-06-08 20:23

On Thu, 26 Jun 2008 19:14:25 +0200, "Peter Jensen"
<peter.oeberg@gmail.com> wrote:

> [...]
>Update mere? Hvis det er tilfældet er det jo ikke en god idé at reinstallere

Hent SP3 og slipstream den sammen med din XP installationsdisk.
http://lifehacker.com/386526/slipstream-service-pack-3-into-your-windows-xp-installation-cd

Så har du med det samme en fuldt opdateret XP når du installerer.

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-06-08 21:35

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så har du med det samme en fuldt opdateret XP når du installerer.

På et tidligere tidspunkt lavede jeg en sådan disk med SP2, men efter en
installation havde jeg ingen muligheder for at installere opdateringer fra
Windows/Microsoft Update. Alle installationer fejlede, men det var nok mig
der havde gjort noget forkert.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Mads

Dato : 27-06-08 22:19

On Fri, 27 Jun 2008 22:35:28 +0200, "Peter Jensen"
> [...]

>Windows/Microsoft Update. Alle installationer fejlede, men det var nok mig

Min slipstreamede XP SP2 disk fungerer ihvertfald fint og har været
brugt mange gange. JEg skal selv have lavet en SP3 disk en af
de nærmeste dage

mvh Mads

Fra : N_B_DK

Dato : 30-06-08 21:40

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> Så har du med det samme en fuldt opdateret XP når du installerer.

Nej, der er kommet ting efter SP3 blev frigivet.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-07-08 17:47

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Det er korrekt.

Fra : Mads

Dato : 01-07-08 19:45

On Tue, 1 Jul 2008 18:47:03 +0200, "Peter Jensen"
<peter.oeberg@gmail.com> wrote:

>Det er korrekt.

Ja ja, men det er da bagateller i forhold til at installere en XP
uden updates eller service packs, for så at skulle til at lade den
hente flere hundrede MB opdateringer og vente mens den
installerer dem.