MS Windows
briani 27239
Vista - Aktivitet på harddisken
Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 26-06-08 08:24

Jeg har Vista Home på en 2 ghz 2 gb ram computer. Helt ny
installation.
Når jeg ikke laver noget er der aktivitet på harddisken (kan jeg
høre). Selvom der ikke er nogen programmer i joblisten.

Hvad kan det være ?

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-06-08 15:59

lars02355@gmail.com formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Når jeg ikke laver noget er der aktivitet på harddisken (kan jeg
> høre). Selvom der ikke er nogen programmer i joblisten.

Måske SearchIndexer, det er i det i det mindste på min Ultimate...

...::JMJ::..

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-06-08 16:02

On Thu, 26 Jun 2008 07:24:23 -0700 (PDT), "lars02355@gmail.com"
<lars02355@gmail.com> wrote:

> [...]
>Når jeg ikke laver noget er der aktivitet på harddisken (kan jeg
>høre). Selvom der ikke er nogen programmer i joblisten.

Indekseringstjenesten, ( gør søgning på disken hurtigere ) eller
defragmentering som kører automatisk.

.... eller en ond virus der er ved at slette harddisken
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 26-06-08 09:21

> Indekseringstjenesten, ( gør søgning på disken hurtigere ) eller
> defragmentering som kører automatisk.

det har nok været den. Der er ikke noget nu.

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-06-08 16:52

On Thu, 26 Jun 2008 08:20:33 -0700 (PDT), "lars02355@gmail.com"
<lars02355@gmail.com> wrote:

>det har nok været den. Der er ikke noget nu.

Den er fornuftig nok til kun at arbejde når maskinen er ledig, prøv
næste gang du hører det at bevæge musen lidt, det kan få den til at
vente.

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 26-06-08 10:41

Suk, nu gør den det igen.

Det er ikke indekseringen.

Ingen processer har noget cpu forbrug.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 27-06-08 15:40

lars02355@gmail.com kom med denne ide:
> Suk, nu gør den det igen.
>
> Det er ikke indekseringen.
>
> Ingen processer har noget cpu forbrug.

Vista har et program der hedder med "overvågning..." skriv det i
søgelinien, og start det. Der kan du se hvad der læser og skriver til
din harddisk... (sidder på en XP lige og kan derfor ikke give dig det
helt korrekt navn)