Duron vs. Thunderbird
Fra : Kelloggs

Dato : 20-07-01 10:48

Hejsa

Hvad er forskellen på de to cpu'er ?

Jeg kan ummidelbart se at det er L2-cachen, der er højere på en TB, men hvad
har det at betyde i praksis ?

Derudover kan man få TB i højere MHZ, men hvilken ydelsesforskel er der på
en Duron 900 og en TB 900 ?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas G

Dato : 20-07-01 16:40

> Hvad er forskellen på de to cpu'er ?
>
> Jeg kan ummidelbart se at det er L2-cachen, der er højere på en TB, men
hvad
> har det at betyde i praksis ?

yeps

> Derudover kan man få TB i højere MHZ, men hvilken ydelsesforskel er der på
> en Duron 900 og en TB 900 ?

Vist nok omkring 10% ved samme MHz, men det afhænger i høj grad af hvor god
(eller dårlig) det program man anvender er til at bruge L2 cache.

mvh Thomas G

Fra : Peter Pan

Dato : 21-07-01 13:31

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på de to cpu'er ?

L2 cache, clockfrekvenser de kan købes i, samt FSB hastigheder (TB fås med
både 200 og 266 MHz FSB, Duron kun 200 MHz FSB)

> Jeg kan ummidelbart se at det er L2-cachen, der er højere på en TB, men
hvad
> har det at betyde i praksis ?

5-10% afhænigig af hvilke programmer man bruger.

Mvh
Anders

Fra : Søren Kramer

Dato : 21-07-01 22:23

Jeg mener du skal have et stort og erkendt behov for at købe en Tb 900 til
1400, ellers er der mere fornuft i at købe en billig 800-850 mhz, duron og
drikke bajere for resten, eller købe bundkort med ddr ram og opgradere til
athlon - palomino om ½ år. Aldrig har det været muligt at købe processor for
500 kr, der bare ræser af sted.
MVH
Søren