MS Windows
briani 27239
FTP spørgsmål
Fra : Rsl

Dato : 22-06-08 05:43

Hejsa
Måske er det ikke det rigtige sted at spørge. Jeg prøver alligevel.

Kan det lade sig gøre at sætte sin comp. op til at kunne modtage filer fra
en anden comp et andet sted. Altså hvis jeg har en comp. som er online
hjemmefra og jeg er et andet sted fx. arbejde. Kan jeg så sende en fil til
min comp. fra mit arbejde. Hvis ja, hvordan kan det så gøres.

Jeg har vista ultimate på min egen comp.

Mvh. René

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-08 08:42

Rsl skrev:

> Kan det lade sig gøre at sætte sin comp. op til at kunne modtage filer
> fra en anden comp et andet sted.

Ja, og med din emnelinje vil det være oplagt at foreslå en
FTP-server. Du finder sikkert utallige af slagsen, hvis du
søger på Google på "FTP server" - du kan evt. tilføje
søgeord som "download" og "free".

Hust at opsætte FTP-serveren til kun at acceptere adgang med
kodeord, og husk at anvende et sikkert kodeord.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-06-08 17:22

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> [...]
> søgeord som "download" og "free".
>
> Hust at opsætte FTP-serveren til kun at acceptere adgang med
> kodeord, og husk at anvende et sikkert kodeord.

Det ville da være synd med kun en FTP server når OP har Vista Ultimate.

http://preview.tinyurl.com/6s9pco

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-08 18:24

Axel Hammerschmidt skrev:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Det ville da være synd med kun en FTP server når OP har Vista Ultimate.
>
> http://preview.tinyurl.com/6s9pco

Hvorfor installere en stor pakke (Microsoft IIS) med masser
af funktioner, når man blot har brug for en enkelt funktion?
Dels skal man sætte sig ind i en masse, man ikke har brug
for, og dels er der vel større risiko for, at man får
startet en tjeneste, man ikke har brug for, og som kan
risikere at udgøre en sikkerhedsrisiko.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-06-08 18:57

> [...]
> for, og dels er der vel større risiko for, at man får
> startet en tjeneste, man ikke har brug for, og som kan

Så meget fylder IIS nu heller ikke.

Og ftp er bestemt ikke sikker. Det bliver ikke bedre af at sende
nogen hen og lede efter een eller anden obskur freeware pakke, når de
i forvejen har licens til IIS, et program med indbygget ftps server
med masser af dokumentation og som integrerer fint med Vista
Ultimate.

Vi kender ikke noget til sikkerhedsrisikoen her, men jeg tror OP er
bedre tjent med det program han allerede har betalt for.

Fra : Lemon

Dato : 23-06-08 09:11

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
>
> Vi kender ikke noget til sikkerhedsrisikoen her, men jeg tror OP er
> bedre tjent med det program han allerede har betalt for.

Han har også "allerede betalt for" filezilla server

Endda uden at have penge op af lommen ;)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-06-08 12:55

Lemon <lemon@example.com> wrote in

> Axel Hammerschmidt wrote:

<snip>

> Han har også "allerede betalt for" filezilla server
>
> Endda uden at have penge op af lommen ;)

Såå? Hvor hurtigt kommer der f.eks sikkerhedsopdateringer til så'n en
"allerede betalt for" server i version 0.9.25?

Hvor godt spiller sådan en version 0.9.25 "allerede betalt for"
server med Vista Ultimate? Hvordan er dokumentationen - på dansk -
med sådan en "allerede betalt for" version 0.9.25 server?

Er denne side i øvrigt en vittighed - eller hva'?

http://preview.tinyurl.com/5nmuhb

Fra : Lemon

Dato : 23-06-08 13:48

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> server med Vista Ultimate? Hvordan er dokumentationen - på dansk -
> med sådan en "allerede betalt for" version 0.9.25 server?

Du må da meget undskylde at jeg ramte dig lige på den bløde hat.

Men du foreslår at installere et utal af servers, for at kunne bruge en
enkelt funktion.

> Er denne side i øvrigt en vittighed - eller hva'?
>
> http://preview.tinyurl.com/5nmuhb

Nu du siger det... den er lidt svært at tage alvorlig.. vedkommende kan
jo ikke engang stave... "Mig digitale liv"?

Jeg tror diskussionen stopper her, jeg foreslog et alternativ, så må RSL
jo selv vælge hvilket råd han tager.

EOD

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-06-08 16:38

Lemon <lemon@example.com> wrote in

<snip>

> EOD

Lidt nærtagende? Surt!

Når man åbner kontrolpanelet Tilføj eller fjern programmer (i XP Pro)
får man muligheden under Tilføj/fjern Windows komponenter (klik på
dette ikon ude til venstre) at vælge kun at installere det nødvendige
til FTP. Det 3 komponenter, der er nødvendige for at køre en FTP server
fylder ca 2,4 MB.

Hele ISS tilføjelsen (i XP Pro) fylder såmen bare 13,4 MB.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-06-08 09:32

Axel Hammerschmidt wrote:

> Er denne side i øvrigt en vittighed - eller hva'?

> http://preview.tinyurl.com/5nmuhb

Ja.

Peter Larsen

Fra : Kim

Dato : 23-06-08 10:11

"Rsl" <rsl1thx@faulthas.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> min comp. fra mit arbejde. Hvis ja, hvordan kan det så gøres.
>
> Jeg har vista ultimate på min egen comp.

Du kan måske have glæde af dette:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Der kan du både fjernbetjene og overføre filer.
Mvh, Kim

Fra : rsl

Dato : 23-06-08 16:16

Tak for kaffe en debat, jeg er ikke blevet klogere af alle de svar der er
kommet. Jeg prøver et andet sted at spørge.

Rsl

Fra : Benny Andersen

Dato : 23-06-08 18:49

On Mon, 23 Jun 2008 17:15:38 +0200, rsl wrote:

> Tak for kaffe en debat, jeg er ikke blevet klogere af alle de svar der er
> kommet. Jeg prøver et andet sted at spørge.
Nå .. nu er der heller ingen der har svaret så meget på hvordan - blot
opridset 2 alternativer måde at få en ftp server kørene på
1. Du har i forvejen - skal 'blot' vælges blandt windows komponenter
2. Du kan finde noget andet, ikke Microsoft ude i byen.

Ligemeget hvad, så er der lidt i det - nok derfor ingen har kastes sig ud i
instruktioner. Du er nød til at læse - en kageopskrift der guider dig
igennem, og/eller lidt baggrund.

Jeg husker første gang, jeg prøvede via nettet, at orientere mig om hvad
IIS var - kæmpede i dagevis gennem business talk og lovprisning af
muligheder indenfor forskellige anvendelsesområder - det var i sidste
årtusinde - jeg kan ikke huske hvor udbredt Wikipedia var dengang.

Prøvde lige en google: 'define: iis' - sikke en gang mangelfulde
oplysninger der linkes til.

Selv Microsoft formår ikke andet end branding - de sider man umiddelbart
støder på taler kun om alskens web relateret.

Men det står på 3 linier her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Information_Services

såmand bare de 4-5 mest almindelige internetservere, slået sammen under en
hat.

--
Benny Andersen