MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Jobliste
Fra : Carsten

Dato : 20-06-08 13:39

Hej

Jeg har desværre nok fået en virus ind på min PC på trods af Firewall og
antivirusprogrammer.

Det der sker er at jeg ved opstart får meddelsen "Jobliste er blevet
deaktiveret af din administrator"

Hvordan får jeg min jobliste tilbage??

Jeg kører XP std.

Venlig hilsen

Carsten

Fra : Lemon

Dato : 20-06-08 13:53

Carsten wrote:
> [...]
> og antivirusprogrammer.
>
> Det der sker er at jeg ved opstart får meddelsen "Jobliste er blevet

Prøv dette:

Gå ned i kør.. og skriv gpedit.msc og tryk enter

Nu skulle Gruppepolitik åbne.

Gå herefter ind i Brugerkonfiguration -> Administrative skabeloner ->
System -> Indstillinger for Ctrl+Alt+Delete -> Fjern Jobliste

Vælg her enten "Ikke konfigureret" eller "Deaktiveret" (Standard er
"Ikke konfigureret")

Hjalp det?

Fra : Carsten

Dato : 20-06-08 14:32

Hej

den stod til ikke konfigureret, det ændrede jeg så til deaktiveret - det
hjalp ikke, så ændrede jeg til aktiveret - det ændrede heller ikke noget.
Jeg kan stadig ikke åbne Joblisten

Carsten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-06-08 15:58

Prøv http://www.geertsen.dk/tips.asp#8.
--
Kerim

Fra : Carsten

Dato : 20-06-08 18:03

Hi Kerim

jeg har nu prøvet begge de foreslåede løsninger, som er på geertsen's side,
men desværre det hjalp heller ikke.

Jeg tror mit problem ligger i at jeg har fået TrojanDownloader.xs
installeret på min maskine

Carsten

Fra : Knud Erik

Dato : 20-06-08 18:09

"Carsten" <skjul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> side, men desværre det hjalp heller ikke.
>
> Jeg tror mit problem ligger i at jeg har fået TrojanDownloader.xs

Hej
Prøv at kigge på denne side - linje 51 og 113
måske de kan klare det.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Knud Erik

Fra : Carsten

Dato : 20-06-08 18:36

Hej Knud Erik

Desværre - ingen af linierne hjalp

Jeg må nok gå den trælse vej og lave en ny Windows installation i morgen

Carsten

Fra : Knud Erik

Dato : 20-06-08 18:39

> Hej Knud Erik
>
> Desværre - ingen af linierne hjalp
>
> Jeg må nok gå den trælse vej og lave en ny Windows installation i morgen
>
> Carsten

Har du fået fjernet Trojaneren ?

Fra : Carsten

Dato : 20-06-08 20:32

Nej heller ikke - og jeg ved heller ikke helt hvordan jeg skal gøre det -
for når jeg googler en løsning er den ikke holdbar. - Men du har måske en
idé??

Fra : Ole C

Dato : 20-06-08 21:06

Carsten skrev blandt andet:

> Nej heller ikke - og jeg ved heller ikke helt hvordan jeg skal gøre
> det - for når jeg googler en løsning er den ikke holdbar. - Men du
> har måske en idé??

Det tyder på at du har prøvet et mistænkeligt antispywareprogram, hvis
man skal tro:
http://malware-remover.com/trojandownloaderxs-removal-tool/
På siden er der et program der skulle kunne fjerne den - men personligt
ville jeg nok allerførst give den gratis udgave af SuperAntispyware en
chance: www.superantispyware.com

--
vh
Ole C

Fra : Knud Erik

Dato : 20-06-08 21:37

> [...]
> for når jeg googler en løsning er den ikke holdbar. - Men du har måske en

Hvis ikke SuperAntiSpyware kan kan klare den, er der
måske noget her du kan bruge her.
http://fix-computer-problem.com/trojans/trojandownloader_xs/trojandownloader_xs.html

Fra : Carsten

Dato : 20-06-08 20:35

Hej til information hedder Trojaneren "TrojanDownloader.XS"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-06-08 21:55

Hej Carsten, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hej til information hedder Trojaneren "TrojanDownloader.XS"

Har du prøvet at kigge på nogle af disse her:
<http://www.google.com/search?q=TrojanDownloader.XS>?

PS: Nu skal du ikke vælge en suspekt side, hvor der anbefales en lille
exe-fil, der "bare" skal køres

Men mange pæne (i.e. pålidelige) domæner optræder i søgningen, vist
også med removal tools.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Carsten

Dato : 21-06-08 07:25

Hej allesammen - nu lysner det for SuperAntiSpyware fjernede Trojaneren -
MEN jeg kan stadig ikke få min Windows Jobliste tilbage

Så endnu engang HJÆLP

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 21-06-08 07:32

Så skete det - ved at køre geertsen tip #8 kom min Jobliste tilbage.

1000 TAK til jer alle i gruppen for jeres hjælp

Carsten