MS Windows
briani 27239
Internet Explorer vil ikke!!!
Fra : Henrik

Dato : 16-06-08 09:44

Hejsa

Håber det er det rette forum til mit spørgsmål..

Har en computer med XP-Home der er koblet trådløs op, den skriver at den er
logget fint på netværket,
men Internet Explorer kan ikke gå på nogle hjemmesider, har prøvet flere
forskellige...... det sjov er at Skype er installeret og virker fint...

Hvad kan det være at Explore ikke virker? Har prøvet at slå firewall til og
fra, uden held.

Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-08 10:05

Henrik skrev:

> men Internet Explorer kan ikke gå på nogle hjemmesider, har prøvet flere
> forskellige...... det sjov er at Skype er installeret og virker fint...

Hvad sker der, når du prøver at gå ind på en hjemmeside? Jeg
tænker på, om du fx får nogen fejlmeddelelser.

> Hvad kan det være at Explore ikke virker? Har prøvet at slå firewall til og
> fra, uden held.

Firewallen er den første mistænkte i den slags tilfælde. Du
kan også være kommet til at angive en proxy-server, eller du
kan have fået installeret noget, der blokerer for trafikken.
Har du installeret programmer eller ændret indstillinger
mellem da det sidst virkede og da problemet startede?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Henrik

Dato : 16-06-08 11:53

Der kommer kun den standard fejl frem fra Explore, med at siden ikke kan
vises, muligvis forkert navn..........

Det det der undre mig er at skype virker.... men ikke Explore?

Har prøvet at resette Explore, men samme resultat, er kan man reinstaller
Explore, og hvordan gøres det lettest?

Henrik

Fra : Knud Erik

Dato : 16-06-08 12:15

"Henrik" <ha@danlamp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det det der undre mig er at skype virker.... men ikke Explore?
>
> Har prøvet at resette Explore, men samme resultat, er kan man reinstaller

Hej
Måske er der hjælp at hente her
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55

Knud Erik

Fra : fix

Dato : 16-06-08 16:00

Henrik wrote:
> [...]
>
> Har prøvet at resette Explore, men samme resultat, er kan man
> reinstaller Explore, og hvordan gøres det lettest?

hvis du fra en dosprompt kan pinge 195.231.243.92 men ikke www.uvm.dk, er
det et DNS problem

finn

Fra : Henrik

Dato : 17-06-08 06:55

Tak for alt hjælpen...

Problemet er løst, det var TDC sikkerhedspakke, nærmer bestemt Firewall i
den der volde problemer, så efter den blev deaktiveret så køre det hele
igen...

Henrik

Fra : Jubii

Dato : 16-06-08 13:57

"Henrik" <ha@danlamp.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>
> Håber det er det rette forum til mit spørgsmål..

Ikke til interner explorer, der bruges browsergruppen.

Det er en skam at man i en misforstået venlighed besvarer OT spørgsmål i
stedet for at henvise til rette gruppe.