MS Windows
briani 27239
Installations CD
Fra : LG

Dato : 15-06-08 10:17

Jeg har en PC med en original XP pro. Desværre fik jeg ikke installations
CD'en med ved købet, så i tilfælde af et crash kan jeg ikke geninstallere
denne version.
Er der noget med, at der i windows ligger en mappe, som man kan genskabe en
instllations CD ud fra?
Og i så fald: hvad hedder mappen?

m.v.h
LG

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 10:20

LG skrev blandt andet:

> [...]
> ikke geninstallere denne version.
> Er der noget med, at der i windows ligger en mappe, som man kan

Den slags laves på mange forskellige måder af de forskellige
PC-producenter.
Men du må kunne får svar på dit spørgsmål i den brugsanvisning/manual
der fulgte med computeren.

--
vh
Ole C

Fra : LG

Dato : 15-06-08 11:02

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PC-producenter.
> Men du må kunne får svar på dit spørgsmål i den brugsanvisning/manual der

Øhh, det kan da næppe have noget med producenten af maskinen at gøre ???

mvh
LG

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-06-08 11:20

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev

> Øhh, det kan da næppe have noget med producenten af maskinen at gøre ???

Jo. Nogle lægger det i en særlig mappe.
Andre på en særlig recovery-partition.
Og så er der også forskel på måden som en genskabelses-CD skal laves på.

Min nuværende PC spurgte mig efter nogle dage, om jeg ville lave en
recovery-CD
Det svarede jeg så ja til og brugte et par DVD'er på, så jeg går ud fra at
jeg bare kan putte den DVD i, når tiden er inde for en geninstallation.

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-06-08 11:27

> Øhh, det kan da næppe have noget med producenten af maskinen at gøre ???
>
> mvh
> LG
Øhh jow det kan det, Acer laver det på 1 måde, HP laver det på en anden måde
og LG laver det på en 3 måde osv osv osv.
Så vidt jeg ved er Medion nogle af de meget få der levere en original
install/system cd/dvd med.
Men LÆS din manual der står sikkert noget.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 13:07

LG skrev blandt andet:

> Øhh, det kan da næppe have noget med producenten af maskinen at gøre

Jo, - som du har fået svar på af andre. Det er ikke en feature ved
Windows.
Men da du stadig er meget hemmelighedsfuld angående din computer, er det
ikke nemt at hjælpe dig videre.

--
vh
Ole C

Fra : MooreHojer

Dato : 15-06-08 14:05

> [...]
> denne version.
> Er der noget med, at der i windows ligger en mappe, som man kan genskabe

Som de ander også har nævnt så er det forskelligt fra producent til
producent...
Nogen ligger det som en partition og nogle leverer det på en cd.

Skulle du have gjort cd'en væk eller slettet partitionen så kan man ofte
kontakte producenten og få dem til at sende en cd til dig.
Alternativt kan du låne en original XP cd og installerer fra den og så
benytte din egen licenskode. Den løsning kan dog give lidt ekstra arbejde da
producnterne ofte har inkluderet nogle drivere i deres versioner som du så
manuelt skal ud og hete på nettetog installerer.

--
MooreHojer

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 15:28

MooreHojer skrev blandt andet:

> [...]
> arbejde da producnterne ofte har inkluderet nogle drivere i deres
> versioner som du så manuelt skal ud og hete på nettetog installerer.

Og så skal det være samme type installations-CD.
I dette tilfælde uden tvivl en OEM-version.

--
vh
Ole C