MS Windows
briani 27239
Sletning af filer
Fra : Vidal

Dato : 13-06-08 10:42

Jeg ville undersøge, hvad der var i en iso-fil,
jeg havde liggende og pakkede den ud på harddisken.

Desværre er der nu nogen af filerne, jeg ikke kan
slippe af med igen, så det var dumt gjort.

Når jeg forsøger at slette kommer der en meddelelse
om at filen ikke findes eller 'den angivne sti findes
ikke'. Nogle af filerne fylder 500 bytes, andre 0.

Jeg har forsøgt mig med deltree med samme dårlige
resultat.

Er der nogen måde at slippe af med filerne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 13-06-08 10:56

Prøv med Unlocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

--
vh
Ole C

Fra : Vidal

Dato : 13-06-08 20:52

Ole C skrev:

> Prøv med Unlocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Jeg har installeret, men når jeg dobbeltklikker på
ikonet, sker der ingenting?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-06-08 21:05

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev :

>Jeg har installeret, men når jeg dobbeltklikker på
>ikonet, sker der ingenting?

Du skal højreklikke på filen/mappen og vælge unlocker.
--
Kerim

Fra : Vidal

Dato : 13-06-08 22:59

Kerim Ellentoft skrev:

> Du skal højreklikke på filen/mappen og vælge unlocker.

Desværre er unlocker ikke med i højrekliks-menuen

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 14-06-08 01:13

Vidal skrev blandt andet:

> Desværre er unlocker ikke med i højrekliks-menuen

Så er den formentlig installeret forkert.

--
vh
Ole C

Fra : Hagar

Dato : 13-06-08 12:01

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt mig med deltree med samme dårlige
> resultat.
>
> Er der nogen måde at slippe af med filerne?

Nogle gange kan det være nok bare at genstarte computeren.

Hagar

Fra : Arnold Bruun

Dato : 13-06-08 16:27

> [...]
>
> Jeg har forsøgt mig med deltree med samme dårlige
> resultat.
>
> Er der nogen måde at slippe af med filerne?

Har du været i 'Stifinder' - højreklik og egenskaber ? Fjern evt. kryds ved
skjult og/eller skrivebeskyttet.

mvh
AB

Fra : Vidal

Dato : 13-06-08 21:08

Arnold Bruun skrev:

> Har du været i 'Stifinder' - højreklik og egenskaber ? Fjern evt. kryds ved
> skjult og/eller skrivebeskyttet.

Jeg bruger TotalCommander, der kan se og sætte
filegenskaber.

Når jeg forsøger at slette siger den: Mappen indeholder
elementer, hvis navne er for lange for papirkurven. Vil
du slette dem permanent?

Og når jeg svarer: Ja til alle, kommer fejlmeddelelsen:
Det er ikke muligt at slette xxxx. Det angivne filnavn
er ugyldigt eller for langt. Angiv et andet filnavn.

Jeg har forsøgt at omdøbe mappen, som jeg slet ikke kan
komme ind i, men det er ikke muligt, der kommer blot en
fejlmeddelelse: Kan ikke læse xxxx.ddd

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Arnold Bruun

Dato : 14-06-08 09:49

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at omdøbe mappen, som jeg slet ikke kan
> komme ind i, men det er ikke muligt, der kommer blot en

Total Commander er et rigtig godt værktøj, men prøv alligevel via Stifinder.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-06-08 23:17

Hej Vidal, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har forsøgt mig med deltree med samme dårlige
> resultat.

Har du prøvet det samme efter at have startet Windows op i 'fejlsikret
tilstand kun med kommandoprompt'?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Vidal

Dato : 19-06-08 12:50

Rudi Stegen skrev:

> Har du prøvet det samme efter at have startet Windows op i 'fejlsikret
> tilstand kun med kommandoprompt'?

Ja, men jeg kan ikke 'fange' filerne. De er
så dybt 'nestede', at det er umuligt (for mig,
ihvertfald) at komme ind til dem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-06-08 23:27

Hej Vidal, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja, men jeg kan ikke 'fange' filerne. De er så dybt 'nestede', at
> det er umuligt

Du kan evt. kaste et blik på
<http://support.microsoft.com/?kbid=320081>, hvis de andre tip ikke
giver pose (eller omvendt

Det irriterer mig, at jeg ikke kan huske det. Men måske kan du selv,
Villy..? Var der ikke en DOS-kommando, så man med denne kunne erstatte
fx et langt sti/filnavn med et drevbogstav?

Pointen ville hér selvfølgelig være at bide stien over efter fx de
første par hundrede tegn og kalde denne drev M:. Så ville resten nok
ikke længere være for langt.

Men pokker om jeg kan huske det (eller om det er i Windows XP's
kommandoer).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-08 11:28

Rudi Stegen skrev:

> Det irriterer mig, at jeg ikke kan huske det. Men måske kan du selv,
> Villy..? Var der ikke en DOS-kommando, så man med denne kunne erstatte
> fx et langt sti/filnavn med et drevbogstav?

Tænker du på subst-kommandoen? ( Fx. subst [sti] [drevbogstav]: ).
Jeg tror ikke det vil virke, da stien jo netop er for lang til at blive
anerkendt af DOS/Windows. Det er jo her hele miseren ligger!

-michael

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-06-08 18:58

Hej Michael, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Tænker du på subst-kommandoen?

Bingo!

> Jeg tror ikke det vil virke, da stien jo netop er for lang til at
> blive anerkendt af DOS/Windows.

Jeg er heller ikke spor sikker, men man kunne da prøve.

Jeg tænker selvfølgelig ikke på at ændre *hele* stinavnet til fx et
virtuelt X-drev men bide det over. Dvs. hypotetisk:
Stinavn inkl. filnavnene er på op til 350 tegn. Man prøver så et subst
for de første 200 tegn, og hele stien bliver 199 tegn kortere.

Selvfølgelig - som du nok tænker på - *hvis* Windows opererer med det
forkortede stinavn i selve "regnekoderne" og ikke bare visuelt. Er det
blot visuelt, dur det naturligvis ikke.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 23:34

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> Stinavn inkl. filnavnene er på op til 350 tegn. Man prøver så et subst
> for de første 200 tegn, og hele stien bliver 199 tegn kortere.

Det er godt tænkt - og skønt hvis det virker
Så mangler vi bare at få Villy Dalsgaard (Vidal) med på eksperimentet!

-michael

Fra : Vidal

Dato : 25-06-08 10:24

Michael skrev:

> Det er godt tænkt - og skønt hvis det virker
> Så mangler vi bare at få Villy Dalsgaard (Vidal) med på eksperimentet!

Hehe, det lød lidt for kompliceret for mig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 10:11

Vidal skrev:

> Er der nogen måde at slippe af med filerne?

Ja. Når alt andet går galt: boot på en Linux CD. Så kan du slette af
karsken bælg...

Hvis du tyer til den løsning, vil jeg anbefale at downloade Ubuntu-linux
Live-CD'en. Den ændrer intet ved din harddisk eller
Windows-installation, hvis blot du booter på den. Du skal IKKE
installere nogetsomhelst!

Du kan vi menuen foroven finde frem til dit Windowsdrev og den mappe,
hvor isofilen er pakket ud.

Du kan hente Ubuntu her: http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download

Held & lykke!

-michael

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 10:17

Michael skrev:

> Du kan vi menuen foroven finde frem til dit Windowsdrev og den mappe,
> hvor isofilen er pakket ud.

Menupunktet hedder 'Places'

Fra : Vidal

Dato : 19-06-08 12:52

Michael skrev:

> Menupunktet hedder 'Places'

OK, tak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 16-06-08 11:47

On Mon, 16 Jun 2008 11:11:26 +0200, Michael <cybermike_AT_forum.dk>
wrote:

>Ja. Når alt andet går galt: boot på en Linux CD. Så kan du slette af
>karsken bælg...

Er det ikke enklere at bruge DOS, på en CD eller evt. på en
FloppyDisk?

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 12:11

Erik Helmer Nielsen skrev blandt andet:

> Er det ikke enklere at bruge DOS, på en CD eller evt. på en
> FloppyDisk?

Ikke hvis drevet er NTFS-formatteret. Så kan DOS slet ikke se det.

--
vh
Ole C

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 16-06-08 15:58

On Mon, 16 Jun 2008 13:10:50 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Ikke hvis drevet er NTFS-formatteret. Så kan DOS slet ikke se det.
OK, men alligevel.
Med en passende driver går det fint.

F.eks.
Avira NTFS4DOS Personal.

"Avira NTFS4DOS Personal offers read and write access from DOS to NTFS
drives and thus enables a large number of DOS programs to access
NTFS-formatted drives. Due to the low installation size, Avira
NTFS4DOS Personal can be ideally saved on a USB stick or a boot
diskette".

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 22:47

Erik Helmer Nielsen skrev blandt andet:

> OK, men alligevel.
> Med en passende driver går det fint.
>
> F.eks.
> Avira NTFS4DOS Personal.

Fint. Det kendte jeg ikke.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 19:49

Erik Helmer Nielsen skrev:

> Er det ikke enklere at bruge DOS, på en CD eller evt. på en
> FloppyDisk?
>
> Erik Helmer Nielsen

Muligvis. Men det er min erfaring, at man er nødt til at boote på et
ikke-MS system i den slags situationer. Husk på, at Windows netop melder
tilbage, at 'den angivne sti findes ikke' når Villy Dalsgaard forsøger
at slette filerne.

Jeg antager, at problemet er opstået, da udpakningen af filerne har
medført en træstruktur længere end de 255 tilladte tegn. Derfor
fejlmeldingen, da filerne teknisk set ikke eksisterer.

Jeg har hidtil kun kunnet løse den problematik ved at boote på en
Linux-CD. Men tys, sig det endelig ikke til Bill Gates, han bliver så
ked af det

-michael

Fra : Vidal

Dato : 19-06-08 12:51

Michael skrev:

> [...]
> installere nogetsomhelst!
>
> Du kan vi menuen foroven finde frem til dit Windowsdrev og den mappe,

Jeg har allerede CD'en, så det vil jeg forsøge.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 16:47

Vidal skrev:
> Vidal skrev:
>
> Jeg har allerede CD'en, så det vil jeg forsøge.

Fint - held & lykke med det. Det kunne være interessant at høre, hvis du
har held i sprøjten!

Fra : Vidal

Dato : 25-06-08 10:25

Michael skrev:

> Fint - held & lykke med det. Det kunne være interessant at høre, hvis du
> har held i sprøjten!

Ubuntu slettede filerne/mapperne uden problemer,
så nu jeg er glad igen.

Tak for rådet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 22:21

Vidal skrev:

> Ubuntu slettede filerne/mapperne uden problemer,
> så nu jeg er glad igen.
>
> Tak for rådet.

Og tak for tilbagemeldingen