ethernet
Fra : RK

Dato : 03-07-08 19:47

RS232 signalerer 1 og 0 ved henholdsvis en spænding på -12V og + 12V (eller
deromkring) . Hvordan forholder det sig med signalerne på et RJ45 ethernet
stik?

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-08 20:01

"RK" <at@at.at> skrev i en meddelelse
> RS232 signalerer 1 og 0 ved henholdsvis en spænding på -12V og + 12V
> (eller deromkring) . Hvordan forholder det sig med signalerne på et RJ45
> ethernet stik?

Så hut jeg visker så læner den sig op ad ieee 802.1 standarden.

/karsten

Fra : Arne Keller

Dato : 03-07-08 22:21

RK wrote:
> RS232 signalerer 1 og 0 ved henholdsvis en spænding på -12V og + 12V (eller
> deromkring) . Hvordan forholder det sig med signalerne på et RJ45 ethernet
> stik?

100 Mbps Ethernet +-3 volt
1000 Mbps Ethernet +-3 volt, PAM5 kodning
10 Gbps Ethernet +-2 volt, DSQ128 kodning

Ovenstående er så vidt jeg husker, mere info findes som sagt i en anden
tråd i Ethernet standarden, som vist nok kan hentes gratis hos IEEE.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : RK

Dato : 03-07-08 23:08

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Arne Keller
> Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Hvordan med clock?

Fra : Arne Keller

Dato : 04-07-08 07:18

RK wrote:
> "Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Hvordan med clock?

Clock bestemmes så vidt jeg husker af signalet,
1G er så vidt jeg husker 64 Mhz
10G er 400 Mhz, det er lidt nyere og derfor lettere at huske.