Ruter med Firewall Regler?
Fra : de2dumme@gmail.com

Dato : 29-06-08 10:45

Hey..

jeg søger en ruter hvor jeg kan lave regler for firewallen, ligesom i
en software firewall..

alle de rutere jeg kan finde har firewall men jeg her ingen måde at
styre den på..

Jeg ønsker at kunne lave en liste med IP'er som er blokeret (og måske
enda web adresser )

Har i nogle forslag, eller i det mindste forslag på hvad jeg kan søge
på?

Mange tak :P

Fra : Hans

Dato : 29-06-08 18:13

de2dumme@gmail.com wrote:
> [...]
> enda web adresser )
>
> Har i nogle forslag, eller i det mindste forslag på hvad jeg kan søge

Zyxel ZyWall serie, f.eks. ZyWall 2 Plus.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250153&searchArea=&Soegeord=

Hans

Fra : de2dumme@gmail.com

Dato : 29-06-08 13:16

> Zyxel ZyWall serie, f.eks. ZyWall 2 Plus.
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250153&searchArea=....
>
> Hans

Vil da lige se på den.. men er ikke glad for ZyXEL :S

Andre jeg måske kunne tænke over?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-06-08 21:31

On Sun, 29 Jun 2008 12:15:53 -0700 (PDT), de2dumme@gmail.com wrote:

>Andre jeg måske kunne tænke over?

Min LevelOne WBR-3405TX kan lave det nummer. Den har endvidere pænt
omfattende muligheder for at filtrere på MAC, domæne, URL etc.

Sidstnævnte mulighed gør det f.eks muligt at filtrere alle
DNS-forespørgsler der indehollder ord som 'sex', 'teen', 'torrent'
etc.

<mlr>

Fra : Bent Nielsen

Dato : 29-06-08 20:39

de2dumme@gmail.com wrote:
> [...]
> enda web adresser )
>
> Har i nogle forslag, eller i det mindste forslag på hvad jeg kan søge

Hvis det er et hjemme system, så man selv sætte dem.
Der sættes nogle regler når man laver server bag routeren

http://192.168.1.1/virtual_server.htm

og så kan man sætte dem man selv vil via

http://192.168.1.1/firewall_rule.htm

Det er en
TRENDWARE TRENDnet TEW-432BRP Firewall Router 54Mbp SPI (TEW-432BRP) fra
www.shopitonline.dk

Fra : de2dumme@gmail.com

Dato : 29-06-08 15:31

On Jun 29, 10:31 pm, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> [...]
>
> Sidstnævnte mulighed gør det f.eks muligt at filtrere alle
> DNS-forespørgsler der indehollder ord som 'sex', 'teen', 'torrent'

Her har vi noget intresant.. Jeg vil lige kikke nærmere på den og dens
pris :P

Jeg har ikke besluttet mig endnu..
Men der må gårne være trådløs som i dette forslag :P
og plads til en lang ræke ip adresser :P

PS. jeg kommer til at tænke på Gunella netværkene.. har i nogle ide om
hvordan man ville bolkere ting på sadan et nåtværk? eller måske bare
hele nætværket?

Fra : de2dumme@gmail.com

Dato : 29-06-08 15:36

Jeg har pt en Belkin F5D7230-4 (V 2000yy )

Jeg ved ikke om der findes 3part firmware det ville kunne klare mit
problem? der er allerede sådan noget " borne filter " i den men det
kræver men betaler for et abonomang hos belkin :(

Skulle nok været kommet med alle de her oplysninger i starten men det
husker jeg forhåbeligt nåste gang :P

Fra : fix

Dato : 01-07-08 08:24

de2dumme@gmail.com wrote:
> [...]
> kræver men betaler for et abonomang hos belkin :(
>
> Skulle nok været kommet med alle de her oplysninger i starten men det

Nu kender jeg ikke dit ambitionsniveau, men en kombination af en rimelig
router (eks. linksys), og OpenDNS dækker behovet på de private netværk jeg
har sat op, og er markant billigere end en kørende pc-baseret firewall
(bruger SmoothWall)

OpenDNS kan selvfølgeligt snydes, hvis der ikke kan lukkes for port 53 i
firewallen.

finn