Zyxel P-335 og dansk kabel tv
Fra : Betina Andersen

Dato : 24-06-08 21:22

Jeg har netop investeret i ovenstående, men har ikke haft success med at
få den til at virke, med en fast ip.

Jeg har fået tildelt en fast ip fra dktv's side af og det virker fint
med min gamle dlink, den har jeg så udskiftet med ovenstående som
åbenbart har 2 mac adresser, en xx-xx-xx-xx-60 og en xx-xx-xx-xx-61,
hvor 61 er til wan og 60 er til lan.

Jeg har haft dktv til at rette i mit kabelmodem så at 61 er bundet op
til den faste ip jeg har, men ikke om jeg så kunne få hul igennem, så
rettede de til 60 og jeg får så en ip, men det er ikke den faste (så
mange ting virker ikke) så indtil videre har jeg fået mit dlink sat på igen.

Men ham jeg talte (mest) med, mener at have hørt om det før og at det er
routeren der har et problem og ikek dem, og at der kan rettes noget i
routeren førend det vil virke, han vidste bare ikke hvad, da de ikke
supporterer Zyxel routere, så er der nogle gode forslag?

Routeren er sat op til at hente ip fra ISP, den har fint 192.168.1.1 på
lan siden.

På forhånd tak
Betina

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-06-08 00:49

Betina Andersen <bccxx6539@vip.invalid> wrote in

> [...]
> forslag?
>
> Routeren er sat op til at hente ip fra ISP, den har fint

Ja, det vil den altid ha'.

D-Link bruger 192.168.0.x som gateway ip-adresse, hvor "x" kan være
meget andet en "1".

Jeg ville lade ZyXEL routeren stå et stykke tid mens den er forbundet
til dit kabelmodem og se om de problemer du oplever ikke er et
spørgsmål om at DKKtv's udstyr skal ha' tid til at blive konfigureret
svarende til MAC adressen på det nye udstyr. DKKtv skriver noget med
en time når kunden skifter router.

Hvad endte dem med, mht MAC adresserne? Blev det stillet tilbage til
den rigtige WAN (MAC) adresse?

Det er ellers en ordenli' sag du har valgt som router. Manualen er på
godt 500 sider og på Engelsk. Den ka' en masse som jeg umiddelbart
ikke kan se du har brug for.

Hvorfor skiftet fra D-Link?

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Betina Andersen

Dato : 25-06-08 08:05

Axel Hammerschmidt skrev:
> D-Link bruger 192.168.0.x som gateway ip-adresse, hvor "x" kan være
> meget andet en "1".
Jeps, men vi skiftede den til 1, da det er det vi kører her

> [...]
> spørgsmål om at DKKtv's udstyr skal ha' tid til at blive konfigureret
> svarende til MAC adressen på det nye udstyr. DKKtv skriver noget med
Det har vi prøvet, den stod næsten halvanden time og den fik ingen ip,
det var hvor den stod til 61 hos dktv, som jo burde være ok.

> Hvad endte dem med, mht MAC adresserne? Blev det stillet tilbage til
> den rigtige WAN (MAC) adresse?
Ja, men ingen hul igennem stadig, så lige nu kører jeg på dlink'en, så
tingene virker

> Det er ellers en ordenli' sag du har valgt som router. Manualen er på
> godt 500 sider og på Engelsk. Den ka' en masse som jeg umiddelbart
> ikke kan se du har brug for.
>
> Hvorfor skiftet fra D-Link?
Den begyndte at drille, og Zyxel var så hvad edb forretningen havde -
problemet er bare at dktv slet ikke supporterer zyxel, omend ham jeg
talte med gjorde hvad han kunne, så i det mindste blev jeg ikek afvist
på blankt papir, men det kunne jo være vi overser noget som skal stilles
på og ja 500 sider, puha, men der er en del trådløs i manualen og det
har min ikke.

Mvh Betina

Fra : Betina Andersen

Dato : 25-06-08 12:42

Og det endte med en ombytning, som bare fungerer

mvh Betina