Vise intern ip-nummer på skrivebordet
Fra : Morten Christensen

Dato : 21-06-08 15:54

Jeg leder efter en nem måde at vise en XP-pc's private ip nummer på dens
skrivebord.

Unden xen har jeg konfigureret en virtuel xp-installation, som får sit
eget dhcp-tildelte ip nummer.

Den virtuelle xp kan enten fjernbetjenes via vnc, hvor værts-komputerens
faste ip nummer bruges, eller via rdp/fjernskrivebord, hvor den
virtuelle xp's eget variable ip nummer skal bruges.

Hvis dhcp-serveren har tildelt den virteelle pc et nyt ip-nummer har jeg
brug for en let måde at logge ind på dens skrivebord via vnc og aflæse
dens ipnummer. Start Menu, Kør, Cmd, ipconfig-metoden er en tand for
svær, så jeg leder efter en programstump eller lignende, som er nemmere.

--
Morten Christensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-06-08 16:08

On Sat, 21 Jun 2008 16:53:31 +0200, Morten Christensen
<mc@mc.sletmig.cx> wrote:

>Jeg leder efter en nem måde at vise en XP-pc's private ip nummer på dens
>skrivebord.
>
>Unden xen har jeg konfigureret en virtuel xp-installation, som får sit
>eget dhcp-tildelte ip nummer.

....cut

> [...]
>dens ipnummer. Start Menu, Kør, Cmd, ipconfig-metoden er en tand for
>svær, så jeg leder efter en programstump eller lignende, som er nemmere.

Hvorfor ikke bare give XP-installationen fast ip-adresse - Så slipper
du får mere besvær....

<mlr>

Fra : Andy Dufresne

Dato : 21-06-08 16:11

Morten Christensen har bragt dette til verden:

Hvad med dette:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897557.aspx

/Andy

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-06-08 23:43

Andy Dufresne skrev den 21-06-2008 17:11:
> Morten Christensen har bragt dette til verden:

> Hvad med dette:
> http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897557.aspx

Ja. Den kan løse opgaven.
Tak for rådet.