netværksdrev via internettet
Fra : Ingensen

Dato : 20-06-08 15:54

Hej.

Har et lille program (Selv skrevet i VB 2005)
hvor man kan vælge en mappe hvor det skriver en backup af programmets filer
en gang om dagen.

Nu ville jeg gerne ha den backup fra min arbejde computer som blev lagt på
min hjemme computer(Via Internettet), som altid er tændt.

Findes der en måde at oprette et netværksdrev på Hjemme computeren, som man
så kan tilslutte sig med brugernavn og adgangskode..?

helst ikke FTP, da jeg jo hun har mulighed for at vælge hvilken mappe den
skal ligge backuppen i.

Eller hvis det er nemmere..

Lave en delt mappe på arbejde computeren som automatisk synkroniserer med en
ftp mappe på vores hjemmeside server..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-08 18:11

"Ingensen" <post@wr.dk> crashed Echelon writing

> Eller hvis det er nemmere..
>
> Lave en delt mappe på arbejde computeren som automatisk synkroniserer
> med en ftp mappe på vores hjemmeside server..

Nu skriver du ikke OS, men du kan sagtens dele Samba (CIFS) og NFS over
internettet. Bemærk dog at det aldeles ikke tilrådes og visse routere
implicit blokerer Samba over internettet.

Ovenstående i en VPN tunnel over internettet er mest anbefales værdigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-06-08 18:53

Bjarke Andersen wrote:

> Nu skriver du ikke OS, men du kan sagtens dele Samba (CIFS) og NFS over
> internettet. Bemærk dog at det aldeles ikke tilrådes og visse routere
> implicit blokerer Samba over internettet.

SSH er så absolut at foretrække (SCP, SFTP eller mount som "drev" via
sshfs på Linux eller SftpDrive på Windows).

Hvis jeg var OP ville jeg købe 3 GB hos <http://www.rsync.net> for 4.80$
per måned, i stedet for at bruge hjemmecomputeren.

--
Jesper Lund